weer olie lekkage om gek van te worden!!

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart1111111112
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33

na olie lekkage :( de keerring achter het vliegwiel vervangen.
meteen rubber keerring er ingezet i.p.v. die van vilt.
nu 4000km gereden weer lek! :evil: .(misschien vilt toch beter?)
die rubber keerring moet toch wel langer dan 4000km mee gaan,of is er iets met de montage mis gegaan.
wie weet raad,ik en mijn oprijpad (en vrouw) worden hier een beetje gek van.
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Een keering plaatsen is opzich wel een klusje waar je voorzichtig mee moet gaan. Hoe heb je de keering eruit gehaald? is de keering niet beschadigt met terug plaatsen? En is het geen oude olie die nog in je bak naar buiten lekt.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart1111111112
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33

de keerring was nieuw net als het keerring huis(setje bij nordicar),en is in de plaats gekomen van het viltje.
ik heb het nog niet uit elkaar gehaald,maar volgens mijn is het motor olie wat hij lekt.
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

imitatiespul van slechte kwaliteit misschien?
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21740
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Mijn ervaring is dat het plaatsen van keerringen een secuur werkje is.
Het past op een manier en alleen maar recht erin.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Is er geen sprake van overdruk door een verstopte carterventilatie? Dan valt er niets af te dichten want de overdruk zal altijd de olie naar buiten persen.
Normaal is een keerring echt wel dicht, tenzij de krukas heel erg is ingesleten.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
dave145
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 17.10.2008 - 15:59

bij het plaatsen van een keering moet je heel voorzichtig doen en de as die er door draaid moet GOED glad en schoon zijn , een kleine on effen heid kan al lekkage geven. Heb je de keering wel in de goede richting er in gezet ???

gr dave
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Ik ben het eens met whitehorsekart, als er hoge druk is komt de olie er altijd wel ergens uit. Haal eens de dop van je kleppendeksel wanneer de motor draait, blaast hij daar erg uit dan heb je hoge carterdruk.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Gebruikersavatar
bart1111111112
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33

de carterventilatie is open zowel de olievuldop als de ventilatie aan de zijkant.
ik rij wel met een turbo dus dat kan wel een hogere carterdruk veroorzaken maar dat moet nog geen probleem zijn?
als ik de dop er afdraai blaast hij wel wat,maar dat is volgens mij normaal.
de keerring zit ook gewoon goed om geplaats :wink:.
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Voorzover ik weet is blazen uit de olievuldop een teken van compressieverlies. Compressiedruk dat het carter in lekt.
Maar het kan dus zijn dat dat normaal is bij turbo, of jouw model Volvo, dat weet ik niet.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Als de turbo overdruk in het carter veroorzaakt, zouden minimaal de zuigerveren slecht moeten zijn. Ik zou eerst eens compressie meten voordat je het verder zoekt. (en eventueel daarna een lektest)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
bart1111111112
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33

als de cartervenilatie open is zou er weinig druk opbouw kunnen zijn denk ik.
mijn vorige b20 blaaste ook wat uit de cartervenilatie maar lekte niet.
whitehorsekart, een compressie test ken ik wel,maar wat is een lektest?

morgen maar weer verder kijken.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Een lektest is ook een compressiemeting, maar dan doe je eerst wat motorolie in de cilinder die je wilt meten. Dat kan via het bougiegat.

Als je dan de twee waarden (zonder en met olie) van een cilinder vergelijkt, kun je zien of het eventuele compressieverlies via de zuiger of via de kleppen optreedt. Als de compressie veel hoger is met olie, dan mag je aannnemen dat je compresie verliest via de zuigerwand.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
JaapP
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14.10.2007 - 19:23

Zoek maar eens bij de V44 club naar: "oliekering krukas"
142 1974 rood B20A
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”