Heldere koplampen waar te koop in de aftermarket
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Nou, de installatie moet voor mij wel Plug-and-Play zijn als het kan, ik ben nou niet zo elektro-technisch dat ik zelf stekkers ga afknippen en opnieuw aanzetten enzo.
En als ik er lekker wat aan kan verdienen door ze meteen door te verkopen...
En als ik er lekker wat aan kan verdienen door ze meteen door te verkopen...

S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- orange_volvo_s60
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26.04.2009 - 21:39
- Locatie: hoevenen , belgium
- Contacteer:
ik wil ook een setje voor de s60 als er iemand nog eentje heeft voor een leuk prijsje laat maar weten
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
En? Ben je hiermee al verder gekomen? Ik hoor het graag als er bij de dealer gewoon een verloopkabel te koop is die werkt... (Onderdeelnummer enzo?)avstrate schreef:hij gaf aan, dat je de verloopkabel moet hebben van de Bi-Xenon lampen en dat dan de heldere lampen wel passen. Je moet dan zoals ik het begrepen heb, alleen de stekker van de lamp wisselen waar normaal de Xenon lamp op zit. Ga hier morgen even achteraan.
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
heb alleen nieuw glas nodig, zitten van die butsen in
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik ben wel geinteresseerd nog steeds! Als we ze uit polen kunnen halen zou t denk ik wel veel makkelijker zijn. Verloopkabels moet ook te doen zijn, desnoods laat je ze maken als je toch 20 sets moet hebben. Die kabels zou denk ik uberhaupt wel goede handel zijn aangezien veel mensen die ombouw doen...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Scantech Sweden, leveren die ze ook niet?
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Bij mij zijn ze inmiddels binnen. Keurig nieuwe lampen, origineel Volvo, nog in verpakking. Nu nog even verder uitzoeken of ze redelijk simpel zijn aan te sluiten (het plaatsen zelf maak ik me niet zo druk om). Anders gaan ze op Marktplaats...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- avstrate
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09
Ik heb bij enkele dealers gevraagd of er een verloopkabel is. Volgens de dealer is die er niet. Ik ben er nog niet achter of de kabel van de oude xenonlampen wel dezelfde aansluiting heeft als de nieuwe lampen. Ik heb zaterdag tijd en wil ze erin zetten. Ik zie er geen probleem in, maar knip ook liever de kabels niet los. Als er mensen zijn met tips hoor ik het graag.
De lampen passen dus wel, alleen de aansluiting moet veranderd worden.
Ik wacht het af. Overigens mooie lampen die je gescoord heb op Ebay, ik had ze ook al zien staan en had deze al gekocht. Toen ik keek stonden ze al voor iets meer als 300 euri, dus als je het gescoord heb voor die prijs is het mooi.
Overigens is er een uit Zeist die ze al voor 500 wilde verkopen.
tips, ik hoor het graag.
De lampen passen dus wel, alleen de aansluiting moet veranderd worden.
Ik wacht het af. Overigens mooie lampen die je gescoord heb op Ebay, ik had ze ook al zien staan en had deze al gekocht. Toen ik keek stonden ze al voor iets meer als 300 euri, dus als je het gescoord heb voor die prijs is het mooi.
Overigens is er een uit Zeist die ze al voor 500 wilde verkopen.
tips, ik hoor het graag.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37
Ik heb via eB.y originele helder xenon-lampen van na 2005 gekocht en ingebouwd in mijn 2001 S60. Van een verloopstekker had ik nog niet gehoord dus ben ik zelf aan het solderen geslagen met een perfect resultaat (al zeg ik het zelf....)
In deze discussie heb ik de elektrische schema's en stekkerbezetting laten zien: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
De echte xenon-lampen herken je trouwens aan de extra stadslichtjes naast de dimlicht-relectoren.
Je moet oppassen met koplampwissers, die maken krassen op het acrylaat "glas". In een V70 kan het net zo goed als in een S60,
officieel is het enige verschil dat het kunststof naast de reflectoren bij een V70 grijs is en bij een S60 zwart.....
Groet,
Jan
In deze discussie heb ik de elektrische schema's en stekkerbezetting laten zien: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
De echte xenon-lampen herken je trouwens aan de extra stadslichtjes naast de dimlicht-relectoren.
Je moet oppassen met koplampwissers, die maken krassen op het acrylaat "glas". In een V70 kan het net zo goed als in een S60,
officieel is het enige verschil dat het kunststof naast de reflectoren bij een V70 grijs is en bij een S60 zwart.....
Groet,
Jan
- avstrate
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09
Nou ik ben vanmorgen maar begonnen met de bumper er af te halen, de lampen er uit, en vervolgens aan het meten gegaan waar de stroom vandaan komt.
Wat heb ik gedaan,
stekker van de knipper oude lamp past ook op de nieuwe lamp
stekker van de hoogte verstelling past ook op de nieuwe lamp. Alleen werk het wieltje nu andersom. Hoog is laag en andersom (daar wen ik wel aan)
vervolgens blijft er een kabel over voor de massa, licht en groot licht en het stadslicht.
Kabel van de nieuwe lamp gepakt, de beschermhoesen losgeknipt (voorzichtig dat je geen draad je doorknipt.
vervolgens heb ik alles weggeknipt wat ik niet meer nodig had.
hoogteverstelling, en knipperlicht.
Vervolgens overal een 1,5 cm kabel laten zitten en afgetapet.
Oude stekker in stand gehouden en de 4 draden aan de oude stekker geklikt
met van die blauwe kabelverbinders.
Stekker afgetapte i.v.m. water.
Alles lekker vastgezet, en de hele boel brand. En gebeurt er wat mee, dan kun je er gewoon weer oude insteken, de stekker is intact en de andere resten weer terug op de lamp met krimpsokken en hij past weer op een nieuw model. Ziet er prachtig uit.
Kost wat, maar dan heb je ook wat
Wat heb ik gedaan,
stekker van de knipper oude lamp past ook op de nieuwe lamp
stekker van de hoogte verstelling past ook op de nieuwe lamp. Alleen werk het wieltje nu andersom. Hoog is laag en andersom (daar wen ik wel aan)
vervolgens blijft er een kabel over voor de massa, licht en groot licht en het stadslicht.
Kabel van de nieuwe lamp gepakt, de beschermhoesen losgeknipt (voorzichtig dat je geen draad je doorknipt.
vervolgens heb ik alles weggeknipt wat ik niet meer nodig had.
hoogteverstelling, en knipperlicht.
Vervolgens overal een 1,5 cm kabel laten zitten en afgetapet.
Oude stekker in stand gehouden en de 4 draden aan de oude stekker geklikt
met van die blauwe kabelverbinders.
Stekker afgetapte i.v.m. water.
Alles lekker vastgezet, en de hele boel brand. En gebeurt er wat mee, dan kun je er gewoon weer oude insteken, de stekker is intact en de andere resten weer terug op de lamp met krimpsokken en hij past weer op een nieuw model. Ziet er prachtig uit.
Kost wat, maar dan heb je ook wat
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Klinkt goed, en toch eigenlijk niet al te ingewikkeld. Ik ga me er toch ook wellicht aan wagen (met hulp van een vriend).
Heb je de sidemarkers/positielichten ook verbonden met je stadslicht?
En wat bedoel je precies met "van die blauwe kabelverbinders"?
Heb je de sidemarkers/positielichten ook verbonden met je stadslicht?
En wat bedoel je precies met "van die blauwe kabelverbinders"?
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- avstrate
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09
Hoi Welles,
Is inderdaad een fluitje van een cent. Sw sitemarkers zitten al verbonden met de andere stadslichtjes. De aansluiting van de oude lampen gebeurd door 3 stekkers vanuit de kabelboom van de Auto. Bij de nieuwe gebeurd dat middels 1 stekker. De 3 stekkers zitten aan de kabelboom van de lamp.
Als je wil, kan ik je de kleuren die op elkaar zitten wel mailen.
Ik heb de oude stekker behouden, maar ik zat erover na te denken en denk dat ik ze er toch af gaat halen.
Als je lamp kapot is, koop je namelijk weer een nieuwe niew model en gebruik je de oude aansluiingen weer. JE kan namelijk de kabelboom zo van de koplamp loskoppelen.
Ik weet niet hoe die blauwe dingen heten, maar je verbind hier een kabel mee aan een bestaande kabel, dan druk je een stukje metaal naar binnen en dan vouw je hem dicht.
Als je hulp nodig hebt laat je het maar weten. Ik heb een paar uur gezoocht maar het is erg eenvoudig als je het weet.
Dus kom je ergens niet uit, stel je vraag.
groet
Is inderdaad een fluitje van een cent. Sw sitemarkers zitten al verbonden met de andere stadslichtjes. De aansluiting van de oude lampen gebeurd door 3 stekkers vanuit de kabelboom van de Auto. Bij de nieuwe gebeurd dat middels 1 stekker. De 3 stekkers zitten aan de kabelboom van de lamp.
Als je wil, kan ik je de kleuren die op elkaar zitten wel mailen.
Ik heb de oude stekker behouden, maar ik zat erover na te denken en denk dat ik ze er toch af gaat halen.
Als je lamp kapot is, koop je namelijk weer een nieuwe niew model en gebruik je de oude aansluiingen weer. JE kan namelijk de kabelboom zo van de koplamp loskoppelen.
Ik weet niet hoe die blauwe dingen heten, maar je verbind hier een kabel mee aan een bestaande kabel, dan druk je een stukje metaal naar binnen en dan vouw je hem dicht.
Als je hulp nodig hebt laat je het maar weten. Ik heb een paar uur gezoocht maar het is erg eenvoudig als je het weet.
Dus kom je ergens niet uit, stel je vraag.
groet
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Dank voor de extra uitleg. Ik heb het allemaal ook eens bekeken en snap het nu wel aardig. Bovendien heb ik een handige vriend die me kan helpen.
Welke kleur op welke kleur is natuurlijk wel handig om te weten, misschien dat je dat hier wilt posten, dan heeft iedereen er wat aan.
Heb je misschien ook foto's van hou je het hebt gedaan. Iedereen doet het weer op zijn eigen manier, dus is dat altijd leuk om te zien.
(heb trouwens nog steeds niet besloten of ik het wel ga doen, ben nog met FrankS60 bezig over verkoop, maar als dat niks wordt hou ik ze gewoon lekker zelf!
)
Welke kleur op welke kleur is natuurlijk wel handig om te weten, misschien dat je dat hier wilt posten, dan heeft iedereen er wat aan.
Heb je misschien ook foto's van hou je het hebt gedaan. Iedereen doet het weer op zijn eigen manier, dus is dat altijd leuk om te zien.
(heb trouwens nog steeds niet besloten of ik het wel ga doen, ben nog met FrankS60 bezig over verkoop, maar als dat niks wordt hou ik ze gewoon lekker zelf!

S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
ziet er strak uit man!!! hoe heb je dat met de bedrading gedaan?
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- avstrate
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09
Hoi,
Ik heb de oude draden intact gelaten en heb de draden van de nieuwe lamp aangepast. Bij het oude model zit de kabelboom van de lamp aan de auto en bij het nieuwe model aan de lamp. Ik heb de oude aansluiting gebruikt van het knipperlicht en de hoogte stelmotor en ik heb uiteindelijk die dingen weggeknipt van de nieuwe lamp. Ik heb toen 4 draden overgehouden en die aangesloten met zijklemmen op de aansluiting van de oude steekstekker.
Ik ga het wel veranderen en ik ga de oude stekker wegknippen en de draden rechtstreeks aansluiten. Ik had de stekker in stand gehouden voor als je weer oud model terug zou zetten. Maar dat heeft geen zin. Als er een lamp kapot gaat, moet je gewoon vervangen met een nieuw model lamp. Want de kabelboom van de nieuwe lamp is gewoon los te maken. Maar ik ben blij met het resultaat.
Ik ga nu de stootstrippen en bumperstrippen en onderkant in dezelfde kleur spuiten. Misschien nog een onderspoiler voor.
Ik heb de auto nu al bijna 4 jaar, en wil hem gewoon niet kwijt. Ik heb er al zoveel aan vervangen en hij is technisch in nieuwstaat. Dus ik rij er nog een poosje mee, en om toch het gevoel te hebben wat nieuws te hebben, verander ik een paar zaken. Ga ook nog de tellerringen aanschaffen.
Ik zal als het eindelijk droog is fde kleurencombinatie van de lampaansluiting publiceren.
Ik heb de oude draden intact gelaten en heb de draden van de nieuwe lamp aangepast. Bij het oude model zit de kabelboom van de lamp aan de auto en bij het nieuwe model aan de lamp. Ik heb de oude aansluiting gebruikt van het knipperlicht en de hoogte stelmotor en ik heb uiteindelijk die dingen weggeknipt van de nieuwe lamp. Ik heb toen 4 draden overgehouden en die aangesloten met zijklemmen op de aansluiting van de oude steekstekker.
Ik ga het wel veranderen en ik ga de oude stekker wegknippen en de draden rechtstreeks aansluiten. Ik had de stekker in stand gehouden voor als je weer oud model terug zou zetten. Maar dat heeft geen zin. Als er een lamp kapot gaat, moet je gewoon vervangen met een nieuw model lamp. Want de kabelboom van de nieuwe lamp is gewoon los te maken. Maar ik ben blij met het resultaat.
Ik ga nu de stootstrippen en bumperstrippen en onderkant in dezelfde kleur spuiten. Misschien nog een onderspoiler voor.
Ik heb de auto nu al bijna 4 jaar, en wil hem gewoon niet kwijt. Ik heb er al zoveel aan vervangen en hij is technisch in nieuwstaat. Dus ik rij er nog een poosje mee, en om toch het gevoel te hebben wat nieuws te hebben, verander ik een paar zaken. Ga ook nog de tellerringen aanschaffen.
Ik zal als het eindelijk droog is fde kleurencombinatie van de lampaansluiting publiceren.