Aangezien ik geen eigen oprit oid's heb, ben ik min of meer genoodzaakt om met de auto door de wasstraat te gaan (niet zo'n still staande box waar de borstels van alle kanten op je afkomen, maar zo een waar je als een lopende band doorheen gaat). Voor mijn huis zit namelijk nog 10 meter gras/stoep/fietspad en dan staat de auto gewoon aan de weg. Met slangen en emmers heen en weer sjouwen, over met name het fietspad etc is dus eigenlijk geen optie en daar komt dus helaas nog bij dat ik sta te poetsen terwijl de auto's langs sjezen
Nu neem ik altijd het uitgebreide programma met extra wax, onderkant, velgen etc, maar ik wilde de auto toch wat extra beschermen.
Ondertussen flink wat gezocht op de diverse fora (ook hier :8) met als gevolg, jawel hoor... door de bomen het bos niet meer zien
Uiteindelijk viel mijn oog op 2 producten
Ultimate Quick wax en Ultimate quick detailer , echter wat is nu het beste:
Na de wasstraat er even met de detailer overheen als extra bescherming van de aangebrachte was door de wasstraat of juist met de spraywax erover heen om nog een extra waslaagje aan te brengen?
Of heeft het bovenstaande uberhaupt geen zin cq kan ik beter iets anders doen( "echte" was bijvoorbeeld)?
PS ik ben van plan om de auto binnenkort een volledige correction detail te laten ondergaan om de huidige krasjes, swirls etc weg te laten poetsen, maar das een ander verhaal