
Het is zover
- koen_dr
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 10:45
- Locatie: Schilde
- Contacteer:
dat ik niet meer wou uitgeven 

2007 C70 D5 geartronic - BSR 225pk/450nm - Summum
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter
2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE
2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter
2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE
2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
- Johras
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 18.04.2009 - 23:45
- Locatie: Barendrecht
Net ook mijn bestelling geplaatst bij BSR Nederland. 
En kan me tot nu toe aansluiten bij koen_dr, service en opvolging met betrekking tot vragen en de aanbieding die ze gedaan hebben is zeer goed. Levering zal bij mij iets langer duren aangezien ik er een sportfilter bij besteld heb (voor het geluid
), maar ze verwachten dat ik het binnen week ontvang. 

En kan me tot nu toe aansluiten bij koen_dr, service en opvolging met betrekking tot vragen en de aanbieding die ze gedaan hebben is zeer goed. Levering zal bij mij iets langer duren aangezien ik er een sportfilter bij besteld heb (voor het geluid


- Frenk
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 03.08.2008 - 12:43
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Geef je ook even jouw ervaring door met die sportfilter Johras?
Ik overweeg dit te doen, maar vrees voor ofwel vroegtijdige sleet of ontregeling van het één of ander (bvb die LMM waar ik al het één en ander over gelezen heb).
Laat maar horen hé!
Btw...ik heb ook een tijdje die PPC van BSR en ben heel tevreden!
Ik overweeg dit te doen, maar vrees voor ofwel vroegtijdige sleet of ontregeling van het één of ander (bvb die LMM waar ik al het één en ander over gelezen heb).
Laat maar horen hé!
Btw...ik heb ook een tijdje die PPC van BSR en ben heel tevreden!
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
- Johras
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 18.04.2009 - 23:45
- Locatie: Barendrecht
Ik zal mijn bevindingen hier ook nog even posten als alles binnen is en erop zit. 
Volgens mij zijn er trouwens al meer mensen op het forum met dit filter, en moet je inderdaad er goed op letten niet teveel olie op het filter te doen. Maar er zijn vast mensen die al langer ervaring hebben met op olie gebaseerde filters

Volgens mij zijn er trouwens al meer mensen op het forum met dit filter, en moet je inderdaad er goed op letten niet teveel olie op het filter te doen. Maar er zijn vast mensen die al langer ervaring hebben met op olie gebaseerde filters

- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Bij mij is het bijna zover !
Na wat e-mailwisseling met Ronald van den Bosch van BSR Nederland én het lezen van deze topic besloten om eind mei als ik in Nederland ben, bij BSR ter plaatse de tuning uit te laten voeren.
Persoonlijk vind ik dat 'veiliger' omdat bij evt. problemen, Portugal en Nederland toch wel erg ver uit elkaar liggen !
Hun prijsopgave: € 529 incl. BTW en 'montage'
Hopelijk maak ik ook zo'n merkbare sprong als koen_dr want al heb ik dan een andere motor (2.0T), ook deze is om fiscale redenen geknepen tot 'slechts' 163 pk.
Enfin, we gaan het meemaken en ik laat het nog wel weten.
Na wat e-mailwisseling met Ronald van den Bosch van BSR Nederland én het lezen van deze topic besloten om eind mei als ik in Nederland ben, bij BSR ter plaatse de tuning uit te laten voeren.
Persoonlijk vind ik dat 'veiliger' omdat bij evt. problemen, Portugal en Nederland toch wel erg ver uit elkaar liggen !
Hun prijsopgave: € 529 incl. BTW en 'montage'
Hopelijk maak ik ook zo'n merkbare sprong als koen_dr want al heb ik dan een andere motor (2.0T), ook deze is om fiscale redenen geknepen tot 'slechts' 163 pk.
Enfin, we gaan het meemaken en ik laat het nog wel weten.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik heb de BSR open luchtfilter op mn 2.4T S60 zitten en bevalt uitstekend! Mooie kit, goede filter en de LMM doet t nog prima. Zit er nu denk ik zo'n 7000km op, misschien wat meer...Frenk schreef:Geef je ook even jouw ervaring door met die sportfilter Johras?
Ik overweeg dit te doen, maar vrees voor ofwel vroegtijdige sleet of ontregeling van het één of ander (bvb die LMM waar ik al het één en ander over gelezen heb).
Laat maar horen hé!
Btw...ik heb ook een tijdje die PPC van BSR en ben heel tevreden!
Dit is een filmpje op de dyno in Goes, je hoort de turbo afblazen door het filter heen. Het motorgeluid is bij volbelasting wel hoorbaar, niet overheersend of storend maar gewoon iets meer aanwezig. Vind het persoonlijk wel een erg mooi geluid en dat is ook het commentaar waar je ons over hoort praten in het filmpje


S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1610
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
Gaat als een speer!!! 

Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- quattroman
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 18.12.2007 - 20:12
Echt super dat zelf tunen middels BSR ppc....
Q
Q
S60 2.4T Geartronic - BSR - Sachs Performance.
- Johras
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 18.04.2009 - 23:45
- Locatie: Barendrecht
Ziet er mooi uit, en klinkt net zo goedFrankS60 schreef: Ik heb de BSR open luchtfilter op mn 2.4T S60 zitten en bevalt uitstekend! Mooie kit, goede filter en de LMM doet t nog prima. Zit er nu denk ik zo'n 7000km op, misschien wat meer...

Heb je het filter er zelf ingebouwd? Lijkt me opzich wel leuk om zelf te doen, maar ben natuurlijk wel een leek

ps-net mijn BSR inloggegevens ontvangen, opbouwen van de spanning

- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Echt een eitje! Je moet wel even je originele luchtfilterbox eruit halen, das gedoe maar het is op zich prima te doen.
De klikunits waarmee die box vast zit zijn het grootste probleem, het beste kun je daar een buisje op duwen waardoor je alle pennetjes naar binnen drukt. Als je het ding ziet snap je wel wat ik bedoel. Je kunt het ook met een grote platte schroevendraaier proberen en ze dan 1 voor 1 naar binnen drukken. Ik ben er al met al denk ik 10 a 15 min mee bezig geweest maar ik sleutel veel.
Als je in de buurt woont wil ik je er ook wel even mee helpen.
De klikunits waarmee die box vast zit zijn het grootste probleem, het beste kun je daar een buisje op duwen waardoor je alle pennetjes naar binnen drukt. Als je het ding ziet snap je wel wat ik bedoel. Je kunt het ook met een grote platte schroevendraaier proberen en ze dan 1 voor 1 naar binnen drukken. Ik ben er al met al denk ik 10 a 15 min mee bezig geweest maar ik sleutel veel.
Als je in de buurt woont wil ik je er ook wel even mee helpen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Johras
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 18.04.2009 - 23:45
- Locatie: Barendrecht
Gister het pakketje van BSR ontvangen, precies zoals belooft.
Ik heb gister alles uitgepakt en het filter licht met olie bespoten, daarna een dag laten drogen. Vanmiddag het filter ingebouwd, was allemaal vrij recht toe recht aan en leuk om te doen. Het oude filter en de box waren trouwens erg vies aan de binnenkant, veel stof/zand en zelfs een vlinder.
Ik heb er wel een tijd over gedaan, maar dit was inderdaad vooral de originele luchtfilterbox loshalen. Uiteindelijk een moersleutel (8mm) gevonden met een verlengstuk, toen ging het goed.
Net een proefrit gemaakt en gecontroleerd of alles nog goed vast zit, waarschijnlijk zal ik dit nog wel een paar keer controleren de komende dagen
Het filter klinkt heel mooi (imho), vooral als je van het gas gaat. De auto lijkt ook wat beter te reageren, bv bij 40km/u in z'n 3, maar dat ook gewoon placebo effect zijn
PPC tuning nog niet uitgevoerd, kreeg melding Read Car dus zal nog even moeten wachten.
Ik heb gister alles uitgepakt en het filter licht met olie bespoten, daarna een dag laten drogen. Vanmiddag het filter ingebouwd, was allemaal vrij recht toe recht aan en leuk om te doen. Het oude filter en de box waren trouwens erg vies aan de binnenkant, veel stof/zand en zelfs een vlinder.
Ik heb er wel een tijd over gedaan, maar dit was inderdaad vooral de originele luchtfilterbox loshalen. Uiteindelijk een moersleutel (8mm) gevonden met een verlengstuk, toen ging het goed.

Net een proefrit gemaakt en gecontroleerd of alles nog goed vast zit, waarschijnlijk zal ik dit nog wel een paar keer controleren de komende dagen

Het filter klinkt heel mooi (imho), vooral als je van het gas gaat. De auto lijkt ook wat beter te reageren, bv bij 40km/u in z'n 3, maar dat ook gewoon placebo effect zijn

PPC tuning nog niet uitgevoerd, kreeg melding Read Car dus zal nog even moeten wachten.

- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Eindelijk, sinds afgelopen woensdag is het zover !
Omdat ik in Nederland zou zijn vorige week had ik besloten de tuning bij BSR Nederland uit te laten voeren en niet alles op te laten sturen. Dat gaf me toch een 'veiliger' gevoel voor het geval er iets niet goed zou gaan.
Het tunen zelf duurde nog geen 10 minuten en verliep zonder enig probleem.
En ....... ben ik tevreden...... ? Nou zeker weten. Gedurende de thuisreis heb ik 2300 km de tijd gehad om alles eens rustig, nou ja rustig, uit te proberen.
In een woord GEWELDIG.
De resultaten overtreffen mijn stoutste verwachtingen. Nu ben ik door mijn voormalige beroep zeer hoge snelheden en de de bijbehorende acceleratie gewend en ook door het vele motorrijden ben ik op dat gebied verwend.
Maar ik had werkelijk niet verwacht dat er zoveel potentie in het 2.0 T blok schuilde. Voordat ik hem aanschafte had ik twijfels over de combinatie S80 met 'slechts' een 2 liter motor van 163 pk. De proefrit had mij echter overtuigd dat dit een prima combinatie was.
Zoals te verwachten weinig power onderin en voor 'stevige' prestaties moest het pedaal echt op de plank.
Maar nu, vanaf zo'n 2500 rpm gebeurt er echt iets en vliegt hij door naar de 6000 rpm. In Spanje op een nagenoeg lege, nieuwe snelweg eens gekeken wat de top was. Zonder moeite trekt hij door naar 230 km op de teller. Ik heb ook een aantal tests gedaan in de vijfde versnelling door van resp. 120, 140, 160 en 180 km/u vol gas te geven en ook dan versnelt hij zonder problemen.
Kortom ik ben wild enthousiast. Volgens BSR Zweden ben ik van 163 naar 228 pk gegaan en het koppel is naar 328 Nm gestegen.
Eerlijk gezegd vind ik die cijfers niet zo echt belangrijk, de resultaten spreken mij meer aan.
De motor loopt nu mooier rond en toch ook wel belangrijk, het brandstofverbruik is niet gestegen. Op de heenreis heb ik dit zeer nauwgezet bijgehouden om enig vergelijkingsmateriaal te hebben. Ogenschijnlijk is het brandstofverbruik gedaald maar daar moet ik bij vermelden dat ik op de terugreis langdurig van de Cruise Control gebruik heb gemaakt. (deze was op de heenreis nog niet geactiveerd)
Kortom: Ik ben zo blij als een kind; prima service bij BSR Nederland en ook een prima prijs ..... € 529 inclusief !.
Conclusie: Zeer aan te bevelen !!
Omdat ik in Nederland zou zijn vorige week had ik besloten de tuning bij BSR Nederland uit te laten voeren en niet alles op te laten sturen. Dat gaf me toch een 'veiliger' gevoel voor het geval er iets niet goed zou gaan.
Het tunen zelf duurde nog geen 10 minuten en verliep zonder enig probleem.
En ....... ben ik tevreden...... ? Nou zeker weten. Gedurende de thuisreis heb ik 2300 km de tijd gehad om alles eens rustig, nou ja rustig, uit te proberen.
In een woord GEWELDIG.
De resultaten overtreffen mijn stoutste verwachtingen. Nu ben ik door mijn voormalige beroep zeer hoge snelheden en de de bijbehorende acceleratie gewend en ook door het vele motorrijden ben ik op dat gebied verwend.
Maar ik had werkelijk niet verwacht dat er zoveel potentie in het 2.0 T blok schuilde. Voordat ik hem aanschafte had ik twijfels over de combinatie S80 met 'slechts' een 2 liter motor van 163 pk. De proefrit had mij echter overtuigd dat dit een prima combinatie was.
Zoals te verwachten weinig power onderin en voor 'stevige' prestaties moest het pedaal echt op de plank.
Maar nu, vanaf zo'n 2500 rpm gebeurt er echt iets en vliegt hij door naar de 6000 rpm. In Spanje op een nagenoeg lege, nieuwe snelweg eens gekeken wat de top was. Zonder moeite trekt hij door naar 230 km op de teller. Ik heb ook een aantal tests gedaan in de vijfde versnelling door van resp. 120, 140, 160 en 180 km/u vol gas te geven en ook dan versnelt hij zonder problemen.
Kortom ik ben wild enthousiast. Volgens BSR Zweden ben ik van 163 naar 228 pk gegaan en het koppel is naar 328 Nm gestegen.
Eerlijk gezegd vind ik die cijfers niet zo echt belangrijk, de resultaten spreken mij meer aan.
De motor loopt nu mooier rond en toch ook wel belangrijk, het brandstofverbruik is niet gestegen. Op de heenreis heb ik dit zeer nauwgezet bijgehouden om enig vergelijkingsmateriaal te hebben. Ogenschijnlijk is het brandstofverbruik gedaald maar daar moet ik bij vermelden dat ik op de terugreis langdurig van de Cruise Control gebruik heb gemaakt. (deze was op de heenreis nog niet geactiveerd)
Kortom: Ik ben zo blij als een kind; prima service bij BSR Nederland en ook een prima prijs ..... € 529 inclusief !.
Conclusie: Zeer aan te bevelen !!
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.