Olielekagge volvo 440 turbo (1994)

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
luxxx
Starter

hallo allen!

Op dit moment heb ik een 440 turbo met een kleine issue, hij lekt olie bij de kant waar de turbo zit.

Heb het reeds op de brug proberen te vinden waar het vandaan komt maar zonder succes. Er is een voorstel gedaan door de monteur om alles eruit te halen zodat we kunnen vaststellen wat het is, maar dit natuurlijk met een aardig prijskaartje.

Het zou natuurlijk zonde zijn om geld te investeren in een hopeloze zaak, daarom mijn vraag aan jullie: heeft iemand zoiets eerder meegemaakt en zo ja wat was het en hoe was dit te verhelpen?

Alvast bedankt!
Volvo_480_turbootje
3rd Gear member

Mijn 440 turbo turbo lekt ook hier en daar olie, maar zéér weinig, mijn oliepeil zakt niet, ook niet bij gassen... dus ik maak me geen zorgen.

btw,oliezweten doet elke renaultblokje...

Het kan goed zijn dat het geen olielekkage is maar wat gemorste olie bij het bijvullen...

Als het pas serieus lekt zou ik echt gaan zoeken...
Auk
6th Gear member

Volvo_480_turbootje schreef: btw,oliezweten doet elke renaultblokje...
Die van mij zijn beide kurkdroog! :D
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Totdat je ermee gaat rijden ja..

Olielekkage komt meestal bij t kleppendekseltje vandaan. Maar zo zijn er wel meer plekjes.. Maare, moet wel te zien zijn met een goeie lamp hoor. Je komt eigelijk overal bij op t ditributie gedeelte na. Daar zou je voor keerring controle tog t 1 en ander weg moeten halen.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”