hallo allen!
Op dit moment heb ik een 440 turbo met een kleine issue, hij lekt olie bij de kant waar de turbo zit.
Heb het reeds op de brug proberen te vinden waar het vandaan komt maar zonder succes. Er is een voorstel gedaan door de monteur om alles eruit te halen zodat we kunnen vaststellen wat het is, maar dit natuurlijk met een aardig prijskaartje.
Het zou natuurlijk zonde zijn om geld te investeren in een hopeloze zaak, daarom mijn vraag aan jullie: heeft iemand zoiets eerder meegemaakt en zo ja wat was het en hoe was dit te verhelpen?
Alvast bedankt!
Olielekagge volvo 440 turbo (1994)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Mijn 440 turbo turbo lekt ook hier en daar olie, maar zéér weinig, mijn oliepeil zakt niet, ook niet bij gassen... dus ik maak me geen zorgen.
btw,oliezweten doet elke renaultblokje...
Het kan goed zijn dat het geen olielekkage is maar wat gemorste olie bij het bijvullen...
Als het pas serieus lekt zou ik echt gaan zoeken...
btw,oliezweten doet elke renaultblokje...
Het kan goed zijn dat het geen olielekkage is maar wat gemorste olie bij het bijvullen...
Als het pas serieus lekt zou ik echt gaan zoeken...
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Die van mij zijn beide kurkdroog!Volvo_480_turbootje schreef: btw,oliezweten doet elke renaultblokje...

Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Totdat je ermee gaat rijden ja..
Olielekkage komt meestal bij t kleppendekseltje vandaan. Maar zo zijn er wel meer plekjes.. Maare, moet wel te zien zijn met een goeie lamp hoor. Je komt eigelijk overal bij op t ditributie gedeelte na. Daar zou je voor keerring controle tog t 1 en ander weg moeten halen.
Olielekkage komt meestal bij t kleppendekseltje vandaan. Maar zo zijn er wel meer plekjes.. Maare, moet wel te zien zijn met een goeie lamp hoor. Je komt eigelijk overal bij op t ditributie gedeelte na. Daar zou je voor keerring controle tog t 1 en ander weg moeten halen.