Verbruik Volvo v50 1.6d !? Wellicht icm merk/bandenspanning
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.03.2005 - 18:49
- Locatie: Noord Holland
Volvo V50 1.6D uit 2006. Gekocht met 30.000 km en inmiddels op 75.000 km. Verbruik over totale periode 5,3 ltr op 100 km. Ik rijd erg weinig door de stad, maar sta wel regelmatig in files. Ik rijd zelden of nooit korte afstanden. Banden: Michelin, rondom 2.5 bar.
Volvo V50 1.6D Edition 1 (2007-2013)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Hier een V50 2.0D met 150.000km op de teller. Gemiddeld verbruik volgens boordcomputer 4,6l /100km maar gemeten volgens getankte liters kom ik de laatste twee keer uit op 5,5l /100km. Valt me niet tegen maar mijn vorige auto een Golf TDI zat altijd onder de 5.0l /100km.....
V40 T2 Nordic+
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24.08.2007 - 15:32
Ik rijd met een 1.6D uit november 2005.
Ik heb een gemiddeld verbruik van 6,18 l/100 km, met (heel) veel (heel) korte afstanden in de stad (veelal minder dan 5 km).
Heb nog nooit meer dan 733 km op één tankbeurt gehaald (dit weliswaar met langere afstanden).
Meestal ga ik tanken na 600 à 650 km.
Ik heb nog nooit 42 liter diesel in de tank kunnen doen (en dan brandde het lampje soms al). Er zou nog 10 liter moeten inzitten!!!
Heb al gehoord dat er steeds zo'n 5 liter in het systeem moet blijven. Ik vind dat ze bij de specificaties dan niet moeten zetten dat er een brandstoftankinhoud is van 52 liter, maar slechts één van 47 liter.
62 liter lijkt me trouwens aannemelijker voor dergelijke wagen, ...
Ik stond laatst te tanken naast een audi A4 (19 TDI) die vlotjes 62 liter in de tank deed (inhoud 65 l)...
Ik heb een gemiddeld verbruik van 6,18 l/100 km, met (heel) veel (heel) korte afstanden in de stad (veelal minder dan 5 km).
Heb nog nooit meer dan 733 km op één tankbeurt gehaald (dit weliswaar met langere afstanden).
Meestal ga ik tanken na 600 à 650 km.
Ik heb nog nooit 42 liter diesel in de tank kunnen doen (en dan brandde het lampje soms al). Er zou nog 10 liter moeten inzitten!!!
Heb al gehoord dat er steeds zo'n 5 liter in het systeem moet blijven. Ik vind dat ze bij de specificaties dan niet moeten zetten dat er een brandstoftankinhoud is van 52 liter, maar slechts één van 47 liter.
62 liter lijkt me trouwens aannemelijker voor dergelijke wagen, ...
Ik stond laatst te tanken naast een audi A4 (19 TDI) die vlotjes 62 liter in de tank deed (inhoud 65 l)...
_____________________
Opel Kadett 1.6 D
Opel Astra 1.7 DTL
Alfa Romeo 146 1.9 TD
Opel Vectra 2.0 DTI
Volvo V50 1.6 D
BMW 118 D
Opel Kadett 1.6 D
Opel Astra 1.7 DTL
Alfa Romeo 146 1.9 TD
Opel Vectra 2.0 DTI
Volvo V50 1.6 D
BMW 118 D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Klopt VW en Audi hebben een grotere tank, mijn Golf IV had zelf een grotere tank dan de V50, deed ik altijd meer dan 1000km op een tank.
Maar een keer vaker tanken geeft niet als het de kleine tank is, een hoog verbruik vind ik minder leuk.
Maar een keer vaker tanken geeft niet als het de kleine tank is, een hoog verbruik vind ik minder leuk.
V40 T2 Nordic+
- Sander V50
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10.11.2007 - 16:38
Sinds maart een V50 1.6d DrivE(geen start stop) met nu ruim 13.000 km ervaring. Eerste tank was 5,1 ltr op 100 km. Op dit moment zit ik continu tussen 4,6 - 4,8 ltr op 100 km en daar doe ik niet mij best voor...
Zuinigheidsrit een keertje geprobeerd ( +/- 200 km gecombineerde rit op basis van de indicator en max 120 km/h) en kwam op 4,1 ltr op 100 km uit op de boardcomputer (is best accuraat, afwijking is +/- 0,1 ltr). De truc is veel op koppel rijden, snel optrekken en tussen de 2000 en 2500 rpm opschakelen, constant(CC) rijden en voldoende anticiperen.
Dat gekke ding is trouwens ook zuinig op snelheid. 400 km Duitsland op een zondag met gem 150 km/h een verbruik van 5,7 ltr op 100 km halen...De DrivE is eenmaal ingereden een stuk pittiger dan de normale 1.6d...
Zuinigheidsrit een keertje geprobeerd ( +/- 200 km gecombineerde rit op basis van de indicator en max 120 km/h) en kwam op 4,1 ltr op 100 km uit op de boardcomputer (is best accuraat, afwijking is +/- 0,1 ltr). De truc is veel op koppel rijden, snel optrekken en tussen de 2000 en 2500 rpm opschakelen, constant(CC) rijden en voldoende anticiperen.
Dat gekke ding is trouwens ook zuinig op snelheid. 400 km Duitsland op een zondag met gem 150 km/h een verbruik van 5,7 ltr op 100 km halen...De DrivE is eenmaal ingereden een stuk pittiger dan de normale 1.6d...
Gr Sander
Volvo V40 Momentum Business D4, business pack connect, 17" Freja MY2014
Opel Corsa 1.3 cdti Connect Edition MY2011
Volvo V50 edition I 1.6d DrivE, seasonline, high performance audio + bluetooth en 16 inch crius velgen MY2009
Renault Megane Gran Tour 105 dci MY2005
Opel Corsa 1.4i fresh MY1996
Opel Kadett 1.4i life MY1990
Volvo V40 Momentum Business D4, business pack connect, 17" Freja MY2014
Opel Corsa 1.3 cdti Connect Edition MY2011
Volvo V50 edition I 1.6d DrivE, seasonline, high performance audio + bluetooth en 16 inch crius velgen MY2009
Renault Megane Gran Tour 105 dci MY2005
Opel Corsa 1.4i fresh MY1996
Opel Kadett 1.4i life MY1990
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik weet het!
Ben nog steeds verbaasd, mijn oude 1.6D had na 45.000km nog steeds 7.1/7.2l/100km
En mijn nieuwe DrivE (geen start/stop) staat nu na 5000km al op 5.6k/100km
En op dit moment op mijn tank 831km gereden en kan nog 110km rijden tot lege tank. Het lampje brandt wel al...
Ben nog steeds verbaasd, mijn oude 1.6D had na 45.000km nog steeds 7.1/7.2l/100km
En mijn nieuwe DrivE (geen start/stop) staat nu na 5000km al op 5.6k/100km
En op dit moment op mijn tank 831km gereden en kan nog 110km rijden tot lege tank. Het lampje brandt wel al...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Christopher
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
- Locatie: Flevoland, Nederland
Hoe krijgen jullie het voor elkaar.
Ik tank bij max 650 km... Goed, dan gaat er maar 40 a 42 liter in, maar dan is de wijzer al tot het rood gezakt en begint het lampje te branden. Ik durf dus niet verder op de tank terwijl het eigenlijk makkelijk nog kan.
Zakt de wijzer bij jullie ook zo snel? Of is er een manier om hem opnieuw te (laten) kalibreren?
Ik tank bij max 650 km... Goed, dan gaat er maar 40 a 42 liter in, maar dan is de wijzer al tot het rood gezakt en begint het lampje te branden. Ik durf dus niet verder op de tank terwijl het eigenlijk makkelijk nog kan.
Zakt de wijzer bij jullie ook zo snel? Of is er een manier om hem opnieuw te (laten) kalibreren?
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Linker kant van de teller lijkt altijd sneller te gaan inderdaad. Maar hij begint te piepen en dan kan ik nog 140km rijden. Ik kan nu geloof ik nog 80 rijden, maar ga wel gewoon tanken want ik durf dat ook niet aan.
Vriendje van me heeft nu een 1.8 benzine die gaf nog aan dat hij 10km kon rijden, maar die wilde niet meer starten ...
Vriendje van me heeft nu een 1.8 benzine die gaf nog aan dat hij 10km kon rijden, maar die wilde niet meer starten ...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
CC is juist een tegenindicatie voor je verbruik.Sander V50 schreef:constant(CC) rijden
In het platte NL zal het best meevallen, maar anders zet je die best af.
Je haalt een lager verbruik door zelf je gas te doseren dan door op cruise te rijden, simpelweg omdat die altijd een beetje gas bijgeeft als het wat omhoog gaat.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 28.01.2009 - 20:16
- Locatie: Juliandorp
Met mijn S40 1.6D heb ik nu na 12.000 km gemiddeld 1:18,5 gereden.
En daar zitten zelfs caravanritjes bij.
Verder rij ik veel buiten de bewouwde kom 55%, snelweg 35 % en stad 10 %.
Hij heeft inmiddels zo'n 91.000 km gelopen.
En daar zitten zelfs caravanritjes bij.
Verder rij ik veel buiten de bewouwde kom 55%, snelweg 35 % en stad 10 %.
Hij heeft inmiddels zo'n 91.000 km gelopen.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
Hello
Ik rijd eveneens met de 1.6D, mj 2007. Dus zonder 6e versnelling of nieuwe lange 5e versnelling.
Bandespanning 2.6kg.
Gem kmh: 65.8
Verbruik. 5.8
Sinds installering k&n (onderaan gemonteerd) 5.4L
Ik rijd eveneens met de 1.6D, mj 2007. Dus zonder 6e versnelling of nieuwe lange 5e versnelling.
Bandespanning 2.6kg.
Gem kmh: 65.8
Verbruik. 5.8
Sinds installering k&n (onderaan gemonteerd) 5.4L
- BillyBob
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42
@ teigetje240
Wat is dat juist, die k&n? Een luchtfilter of iets dergelijks?
Installeer je dat zelf of gaat dat via de dealer?
Mooi verschil in verbruik alvast!
Wat is dat juist, die k&n? Een luchtfilter of iets dergelijks?
Installeer je dat zelf of gaat dat via de dealer?
Mooi verschil in verbruik alvast!
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27419
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
K&N is inderdaad een vervanger voor het standaard luchtfilter.
Is vrij gemakkelijk zelf te monteren
Is vrij gemakkelijk zelf te monteren
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
Stuk kan gaan? Waaraanligt dat dan? Te veel lucht? Andere weerstand?
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
Heb je ooit al in de buis gekeken waar de carterverluchting uitkomt? dus tussen lmm en turbo.
Dat ze daar geen andere oplossing voor vinden.
Daar zit pas smurrie in.
Dat ze daar geen andere oplossing voor vinden.
Daar zit pas smurrie in.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
ik zag hier de duitse site www.spritmonitor.de voorbij komen, je kan ook gebruik maken van de nederlandse versie. namelijk www.autoverbruik.nl, daar ben ik zelf ook al lange tijd lid van.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014