trekhaak

De grotere Volvo's
Plaats reactie
anton460
2nd Gear member

hallo

ik heb even een vraagje.ik heb een originele trekhaak besteld bij volvo.
hier komt een 13 polige stekkerdoos op.
ik moest een regelmodule en software paket er bij kopen om de boel later in telaten lezen.
weet iemand of dat ook nodig is.ik kan er namelijk op heel het forum niets over vinden.

bvd
Guestuser

Je hebt inderdaad software nodig vanwege de achteruitrijlamp verlichting. Ben ik gisteren ook achter gekomen bij de montage van een (afneembare) trekhaak op een v70.
enzoman
2nd Gear member

De sw is alleen voor het uischakelen van het mistachterlicht, als de caravan er achter zit. =)
Sharif
1st Gear member

stekker in s60 2001 ontbreekt voor aansluiting trekhaak 7-pol
Sharif
1st Gear member

:( ( Heb nogmaals gezocht in s 60 naar stekker(7pol) van trekhaak,maar kan deze niet ontdekken links in bag.ruimte.Standaard zit er volgens mij toch een stekkeraansluiting voor de trekhaak vanaf de grote kabelboom? Zo niet , kan iemand mij dan vertellen welke kleur draden ik moet aftappen van boom. Voor een 13pol.welke kleur komt er dan extra bij? :( Heb nogmaals gezocht in s 60 naar stekker(7pol) van trekhaak,maar kan deze niet ontdekken links in bag.ruimte.Standaard zit er volgens mij toch een stekkeraansluiting voor de trekhaak vanaf de grote kabelboom? Zo niet , kan iemand mij dan vertellen welke kleur draden ik moet aftappen van boom. Voor een 13pol.welke kleur komt er dan extra bij?
enzoman
2nd Gear member

Sharif schreef::( ( Heb nogmaals gezocht in s 60 naar stekker(7pol) van trekhaak,maar kan deze niet ontdekken links in bag.ruimte.Standaard zit er volgens mij toch een stekkeraansluiting voor de trekhaak vanaf de grote kabelboom? Zo niet , kan iemand mij dan vertellen welke kleur draden ik moet aftappen van boom. Voor een 13pol.welke kleur komt er dan extra bij? :( Heb nogmaals gezocht in s 60 naar stekker(7pol) van trekhaak,maar kan deze niet ontdekken links in bag.ruimte.Standaard zit er volgens mij toch een stekkeraansluiting voor de trekhaak vanaf de grote kabelboom? Zo niet , kan iemand mij dan vertellen welke kleur draden ik moet aftappen van boom. Voor een 13pol.welke kleur komt er dan extra bij?
Wat is het bouwjaar van de s60, na 2005 zit er geen kabelboom meer in nl. je sluit dan de kabelboom van de trekhaak rechtstreeks aan op de REM(rear end module) icm de TRM(trailermodule)
Sharif
1st Gear member

De volvo s 60 is van bouwjaar 2001.Meen toch dat hier standaard een stekker voor electr.aansluiting inzit.
Sharif
1st Gear member

trekhaakprobleem van aansluiting stekker is inmiddels opgelost.
Kan ik op een 7-polige stekker een mistlamp voor de caravan aansluiten?
Voorn
4th Gear member

Sharif schreef:trekhaakprobleem van aansluiting stekker is inmiddels opgelost.
Kan ik op een 7-polige stekker een mistlamp voor de caravan aansluiten?
Ja bijvoorbeeld op de constante stroomdraad maar dan zul je er weer een schakelaar tussen moeten zetten.
Je hebt ook mistachterlichten die je op de caravan kan plakken en met een afstandbediening vanuit de auto kan bedienen heb ik iemand eens horen zeggen.
Max
7th Gear member

enzoman schreef:De sw is alleen voor het uischakelen van het mistachterlicht, als de caravan er achter zit. =)
toch ook voor het uitschakelen van de parkeersensoren achter?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
enzoman
2nd Gear member

Daar is geen aparte sw voor, op moment dat de TRM wordt gebruikt dan wordt dit automatisch herkent door de PAS. Dus sw is niet noodzakelijk zoor zover ik me kan herrinneren.
Reimerink schreef:
enzoman schreef:De sw is alleen voor het uischakelen van het mistachterlicht, als de caravan er achter zit. =)
toch ook voor het uitschakelen van de parkeersensoren achter?
Methom
1st Gear member

vraag.

ik heb op MP een originele vaste Volvo trekhaak gekocht voor V70
met originele 13 polige kabelboom.

Kan ik deze gewoon monteren en is software inlezen wel of niet nodig?
dat begrijp ik niet.

stekkers ed. passen volgens mij wat ik zo snel gezien heb.

Heeft iemand nog nederlandse instructie voor inbouw?

grt. Mark
enzoman
2nd Gear member

Het ligt eraan wat voor bouwjaar de auto is, tot 2004 is het plug and play. De sw is ALLEEN om de mistlamp uit te schakelen. Na 2004 moet er een module bij de set zitten(TRM) deze werkt ook zonder sw, alleen weer voor de mistlamp uitschakeling

Hier een handleiding 8)

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/

Suc6...

Methom schreef:vraag.

ik heb op MP een originele vaste Volvo trekhaak gekocht voor V70
met originele 13 polige kabelboom.

Kan ik deze gewoon monteren en is software inlezen wel of niet nodig?
dat begrijp ik niet.

stekkers ed. passen volgens mij wat ik zo snel gezien heb.

Heeft iemand nog nederlandse instructie voor inbouw?

grt. Mark
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”