Harry, ik zie nu pas dat je uit de hoofdstad vd achterhoek komt.....
Ik werk in Varsseveld.....en daar staat de V70 ook...
groeten, Frank
V70 TDI 250.000km, motor stuk: reviseren of ...?
- Hathu
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
- Locatie: Hoofdstad van de achterhoek
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Duidelijke uitleg, het is ook wel aannemeliijk dat het verhaal klopt. Alleen doordat hij net van de garage kwam vond ik het een beetje toevallig.
Succes met de reparatie.
p.s.: was het niet zo dat je op dit moment in Duitsland €2500,- terugkrijgt als je hem naar de sloop brengt?
Succes met de reparatie.
p.s.: was het niet zo dat je op dit moment in Duitsland €2500,- terugkrijgt als je hem naar de sloop brengt?
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11.02.2009 - 21:39
Ik vond het ook erg toevallig allemaal.
Maar goed, de garage toont interesse en heeft het tot nu toe allemaal netjes gedaan, heb er vertrouwen in dat er straks een prima revisieblok in ligt.
ben benieuwd hoe dat rijdt....
vwb je vraag over de 'abwrackpremie': geldt alleen voor auto's van voor 14 jan 2000...die van mij is natuurlijk net van maart 2000....
Daarbij krijg je de premie alleen bij aanschaf van een nieuwe of jahreswagen...
Voor de geinteresseerden: ik zal jullie op de hoogte houden..
Maar goed, de garage toont interesse en heeft het tot nu toe allemaal netjes gedaan, heb er vertrouwen in dat er straks een prima revisieblok in ligt.
ben benieuwd hoe dat rijdt....
vwb je vraag over de 'abwrackpremie': geldt alleen voor auto's van voor 14 jan 2000...die van mij is natuurlijk net van maart 2000....
Daarbij krijg je de premie alleen bij aanschaf van een nieuwe of jahreswagen...
Voor de geinteresseerden: ik zal jullie op de hoogte houden..
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Niet iets voor mij, mijn V70 heeft net weer een dure beurt gehad en moet nog een tijdje mee....
Heb je trouwens ook foto's van je auto? Ik ben wel nieuwsgierig geworden...
Heb je trouwens ook foto's van je auto? Ik ben wel nieuwsgierig geworden...
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wordt het een ruilblok of sloopmotor?
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Ik heb zelf eens een T-5 motor vervangen, bij Rima gekocht. Voor €1750,- had ik een motor die 100.000 km gelopen had. Kun je eventueel ook eens naar informeren.
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 15.06.2009 - 00:43
Ik weet niet of u uw Volvo alweer gefixt heeft, maar ik zou toch nog iemand om een second opinion vragen...
Hebben ze bij die garage toevallig de krukaspoulie/trillingsdemper losgehad of de riemen vervangen ???
Ik heb zelf bijna mijn motor af kunnen schrijven omdat de bout van de krukas-poulie niet vast was gedraaid...
Het blijkt, na navragen, dat dit vaker voorkomt omdat monteurs deze bout simpelweg niet vast genoeg draaien...
Dan gaat de boel in onbalans en op een gegeven moment gaat de krukas tegen het blok slaan...
Ik heb "geluk" gehad, want was er redelijk op tijd bij...
Bij mij is de krukas wel beschadigd, maar kon geschuurd/gevlakt worden en er kwam een nieuwe (2e hands 50.-) krukas-poulie in...
Anyway, ik weet nog wel een blok te liggen met maar 187.000 km voor 700.-
Dus dan ben je goedkoper uit...
Groeten,...
Hebben ze bij die garage toevallig de krukaspoulie/trillingsdemper losgehad of de riemen vervangen ???
Ik heb zelf bijna mijn motor af kunnen schrijven omdat de bout van de krukas-poulie niet vast was gedraaid...
Het blijkt, na navragen, dat dit vaker voorkomt omdat monteurs deze bout simpelweg niet vast genoeg draaien...
Dan gaat de boel in onbalans en op een gegeven moment gaat de krukas tegen het blok slaan...
Ik heb "geluk" gehad, want was er redelijk op tijd bij...
Bij mij is de krukas wel beschadigd, maar kon geschuurd/gevlakt worden en er kwam een nieuwe (2e hands 50.-) krukas-poulie in...
Anyway, ik weet nog wel een blok te liggen met maar 187.000 km voor 700.-
Dus dan ben je goedkoper uit...
Groeten,...
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Waarschijnlijk goed bedoeld maar het is een topic uit februari.Skipp schreef:Ik weet niet of u uw Volvo alweer gefixt heeft, maar ik zou toch nog iemand om een second opinion vragen...
Hebben ze bij die garage toevallig de krukaspoulie/trillingsdemper losgehad of de riemen vervangen ???
Ik heb zelf bijna mijn motor af kunnen schrijven omdat de bout van de krukas-poulie niet vast was gedraaid...
Het blijkt, na navragen, dat dit vaker voorkomt omdat monteurs deze bout simpelweg niet vast genoeg draaien...
Dan gaat de boel in onbalans en op een gegeven moment gaat de krukas tegen het blok slaan...
Ik heb "geluk" gehad, want was er redelijk op tijd bij...
Bij mij is de krukas wel beschadigd, maar kon geschuurd/gevlakt worden en er kwam een nieuwe (2e hands 50.-) krukas-poulie in...
Anyway, ik weet nog wel een blok te liggen met maar 187.000 km voor 700.-
Dus dan ben je goedkoper uit...
Groeten,...
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11.02.2009 - 21:39
Hallo allemaal !
Ik zou nog even melden hoe het e.e.a. is verlopen.
Nadat ze de oude motor hadden opgemaakt bleek er onderin de carterpan een hele berg onderdelen te liggen.
De bouten waarmee de drijfstangen aan de krukas zitten waren bij 1 beide afgebroken en bij een ander was 1 bout afgebroken.
Stukken van de drijfstang zijn tijdens het rijden door de carterpan naar buiten gedrukt waardoor het gat ontstond, waardoor de olie uit de motor is gelopen.
Ik heb er toch een revisieblok in laten zetten en dat is SUPER gegaan.
Is door de garage prima gedaan, blok loop heerlijk rustig en de eerste 5000 km moest ik rustig aandoen, dus geen trailer trekken.
Heb ik me netjes aangehouden, en heb er nu alweer 10.000km opzitten.
Het kostte wat, maar dan heb je ook wat en ik kan er nu weer een tijdje tegenaan.
ps. auto heeft niet te koop gestaan hoor....
groeten, Frank
Ik zou nog even melden hoe het e.e.a. is verlopen.
Nadat ze de oude motor hadden opgemaakt bleek er onderin de carterpan een hele berg onderdelen te liggen.
De bouten waarmee de drijfstangen aan de krukas zitten waren bij 1 beide afgebroken en bij een ander was 1 bout afgebroken.
Stukken van de drijfstang zijn tijdens het rijden door de carterpan naar buiten gedrukt waardoor het gat ontstond, waardoor de olie uit de motor is gelopen.
Ik heb er toch een revisieblok in laten zetten en dat is SUPER gegaan.
Is door de garage prima gedaan, blok loop heerlijk rustig en de eerste 5000 km moest ik rustig aandoen, dus geen trailer trekken.
Heb ik me netjes aangehouden, en heb er nu alweer 10.000km opzitten.
Het kostte wat, maar dan heb je ook wat en ik kan er nu weer een tijdje tegenaan.
ps. auto heeft niet te koop gestaan hoor....
groeten, Frank
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01.06.2009 - 08:14
Hmm... Dus ik heb mijn rokende, als een trekker lopende 850 op tijd ingeruild, als ik jouw verhaal goed begrijp..
Heb zelf nooit "de koppeling bereden" maar in de 311.000 km voordat ik hem kocht, zou het maar zo kunnen. Heb er 60.000 mee gereden, en nu mag hij in Bulgarije of Polen voor taxi spelen.
Heb zelf nooit "de koppeling bereden" maar in de 311.000 km voordat ik hem kocht, zou het maar zo kunnen. Heb er 60.000 mee gereden, en nu mag hij in Bulgarije of Polen voor taxi spelen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 07.10.2008 - 10:34
- Locatie: Nijmegen
Ik weet niet of die motor er nu al in zit, maar heb hier een perfecte dieselmotor staan die slechts 500 hoeft te kosten. Type D5252T, zonder randapparatuur.
Volvo for Life ! 854 1992, 855 T-5 1996, 760 DTIC 1983
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Mooi dat je de auto weer klaar hebt!
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27516
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als je een paar berichten hierboven had gelezen had je gezien dat er ondertussen een ander blok in zit en hij weer probleemloos rijdDirk342 schreef:Ik weet niet of die motor er nu al in zit, maar heb hier een perfecte dieselmotor staan die slechts 500 hoeft te kosten. Type D5252T, zonder randapparatuur.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D