Pa 300 aansluiten op aftermarket 2din radio is niet het probleem. De pa 300 luidsprekerstekker komt gewoon tussen de bestaande Volvo stekkers. Het probleem zit in de Canbus aansluiting. Je zult moeten uitzoeken welke kleur draad Remote, 12v en aarde zijn. Deze draden moeten uit de stekker verwijderd worden en apart aangesloten worden.
Of je Volvo telefoon en RTI werken weet ik niet...Voor de Volvo telefoon moet je in ieder geval de Mute van je dubbeldin aansluiten.
Ervaringen met dubbeldin radio's
-
- 2nd Gear member
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- euerw
- 5th Gear member
zie hier : www.chinavasion.com en dan blijkt dat het meer dan 50% goedkoper kan, dan deze aanbiederaheuvelink schreef:Gewoon nieuwsgierig of er al mensen hier zijn die met deze radio's ervaring hebben?
(Volvo Radio leuk hoor, maar als ik deze dan zie... dan mag volvo wel weer even op de ontwerptafel gaan)
http://www.eonon.nl/products/2-DIN-Auto ... 2b-SD.html#
http://www.navaudio.nl/products/2-DIN-6 ... C-USB.html
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 2nd Gear member
Ik heb gekozen voor een Phonocar Protech 3- weg systeem in de voordeuren. Deze leveren 100 watt rms en worden aangestuurd door een Crunch BT1000 versterker. Deze versterker stuurt ook een Phonocar 25 cm sub aan. Versterker en Sub zijn weggewerkt in de kofferbak.
In de achterdeuren en hoedenplank zitten Titanium line phonocar speakers daar deze gewoon op de radio werken en dus minder vermogen nodig hebben. Alle speakers zitten weggewerkt in de originele speakersteunen. Ik heb de oude performance speakers uit de steunen gesneden daar dit werkelijk TROEP is. Het zijn simpele papieren conusjes die bas ontwikkelen omdat Volvo deuren een zeer goede akoestiek kennen. Dit komt niet door die Flut speakers. Ook onbegrijpelijk dat mensen nog geld durven te vragen op marktplaats voor Performance speakers (papier). Deze speakers kun je beter in de KLIKO deponeren.
In de achterdeuren en hoedenplank zitten Titanium line phonocar speakers daar deze gewoon op de radio werken en dus minder vermogen nodig hebben. Alle speakers zitten weggewerkt in de originele speakersteunen. Ik heb de oude performance speakers uit de steunen gesneden daar dit werkelijk TROEP is. Het zijn simpele papieren conusjes die bas ontwikkelen omdat Volvo deuren een zeer goede akoestiek kennen. Dit komt niet door die Flut speakers. Ook onbegrijpelijk dat mensen nog geld durven te vragen op marktplaats voor Performance speakers (papier). Deze speakers kun je beter in de KLIKO deponeren.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
-
- 2nd Gear member
Indo Inside,
Mwoah...Of dat nou echt kwaliteit is, dat chinese spul....
Volvotech levert een kant en klare 2din unit met alle opties. Esthetisch erg mooi en passend bij het interieur. Voor 600 euro ben je klaar!
Ik heb zelf een Macrom 2din dvd ingebouwd daar deze bijna nieuw is en ik de radio nog had liggen. Anders had ik gekozen voor de unit van Volvotech!
Mwoah...Of dat nou echt kwaliteit is, dat chinese spul....
Volvotech levert een kant en klare 2din unit met alle opties. Esthetisch erg mooi en passend bij het interieur. Voor 600 euro ben je klaar!
Ik heb zelf een Macrom 2din dvd ingebouwd daar deze bijna nieuw is en ik de radio nog had liggen. Anders had ik gekozen voor de unit van Volvotech!
- euerw
- 5th Gear member
Salaridebrito, kijk eens naar mij specs:
Aarle:S60 2.4D G.tronic, mod`05, Rica 200pk+/400Nm+, LM velg Cassiopeia 17", VolvoTech's Multi functional unit: """BluePower 840""""
of het kwaliteit is...? maar zie genoeg andere 2din dvd spul ect met zo goed als de zelfde knoppen en opbouw, denk eerlijk dat de basis gewoon daar vandaan komt, is ook niet erg alleen zie dat spul hier 4x over de kop gaan terwijl het gewoon goedkoop kan.
heb bv een 2din ding met alles er op en aan gezien die hier 599,- kost en daar 198,-+28,- verzendkosten
een 7" scherm daar 29,- hier 79,- gewoon de zelfde dus!
Aarle:S60 2.4D G.tronic, mod`05, Rica 200pk+/400Nm+, LM velg Cassiopeia 17", VolvoTech's Multi functional unit: """BluePower 840""""
of het kwaliteit is...? maar zie genoeg andere 2din dvd spul ect met zo goed als de zelfde knoppen en opbouw, denk eerlijk dat de basis gewoon daar vandaan komt, is ook niet erg alleen zie dat spul hier 4x over de kop gaan terwijl het gewoon goedkoop kan.
heb bv een 2din ding met alles er op en aan gezien die hier 599,- kost en daar 198,-+28,- verzendkosten
een 7" scherm daar 29,- hier 79,- gewoon de zelfde dus!
- FrankS60
- 5th Gear member
Er is wel veel verschil in de gebruikte componenten zoals weerstanden, IC's en capacitors. Als je echt voor het audiofiele gaat dan gaan die dingen wel degelijk uitmaken.
Ik heb zelf een dubbeldins touchscreen JVC met dolby DTS en een MB-quart versterker. Pioneer PRS 12" sub en moet mijn PRS speakers nog inbouwen. Alle deuren worden bekleed met Dynamat. Als het helemaal klaar is nodig ik de volvoaudio fanaten uit voor een luistersessie, het is echt een andere klasse.
Ik heb zelf een dubbeldins touchscreen JVC met dolby DTS en een MB-quart versterker. Pioneer PRS 12" sub en moet mijn PRS speakers nog inbouwen. Alle deuren worden bekleed met Dynamat. Als het helemaal klaar is nodig ik de volvoaudio fanaten uit voor een luistersessie, het is echt een andere klasse.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- euerw
- 5th Gear member
dat Dynamat lijkt me wel wat voor de Picanto van mijn vrouw, als of je soms in een blikken can rond rijd!!!
-
- 2nd Gear member
Frank,
Ik kom graag luisteren want ben zelf ook nog niet uitgebouwd. Het is de kunst om het interieur volledig in tact te houden en ondertussen een A klasse bioscoop geluid te creeeren. Ik ben een heel eind op weg maar nog niet tevreden...Die Crunch versterker is wel leuk..maar niet top..
Eind van het jaar wordt deze ingewisseld voor een Hifonics Zeuz versterker..
Heb jij een condensator? en is dit echt nodig bij een Volvo Diesel accu?
Ik kom graag luisteren want ben zelf ook nog niet uitgebouwd. Het is de kunst om het interieur volledig in tact te houden en ondertussen een A klasse bioscoop geluid te creeeren. Ik ben een heel eind op weg maar nog niet tevreden...Die Crunch versterker is wel leuk..maar niet top..
-
- 2nd Gear member
Aarle,
Wat is Bluepower 480?
Wat is Bluepower 480?
- FrankS60
- 5th Gear member
Ik heb wel een condensator (overblijfsel van mn oude install in mn vorige auto) maar die heb ik er nog niet op gezet. De amp zit bij mij heel dicht bij de accu (heb een plaat in de kofferbak met mn sub en amp) en daardoor heb ik ook niet zo veel verlies in de bekabeling. Heb er ook een nieuwe dieselaccu in gezet (73ah) en voorlopig gaat het goed.Salaridebrito schreef:Frank,
Heb er ook een voltmeter op en die laat een redelijk constante spanning zien, ook met de 500W RMS sub vol open. Hij krijg vanuit mijn amp ongeveer 400W RMS aangestuurd. Even kijken hoe het gaat als alle speakers erop zitten, maar ik denk dat het wel los zal lopen. Goede bekabeling kun je al veel mee winnen, dus neem voor een 5/6 kanaals systeem zeker 30mm².
Crunch is inderdaad niet zo veel, het is leuk omdat je voor weinig geld een redelijk vermogen haalt, maar de SQ is niet echt hun sterkste punt. Hifonics is inderdaad een behoorlijke vooruitgang. Vergeet ook geen kwaliteits headunit, als die geen goede signalen geeft aan de amp dan wordt het nooit wat. Neem het liefst een HU met 5 volt pre-outs, dan heb je de meeste controle over je amp.
En ik ben ook van mening dat je in de auto zo min mogelijk moet zien van de install, ik heb niks met zo'n kermis. Alles gaat bij mij achter de originele grilles, met zelfgebouwde adapterplaten aangezien de midwoofers van de PRS set 17cm zijn.
Vergeet ook niet de deuren/panelen goed te dempen met bijvoorbeeld Dynamat. Kost wat, maar levert het dubbel en dwars op. De auto is ook nog stiller van binnen dan hij al was.
Succes!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- euerw
- 5th Gear member
Volvotech kant en klare 2din unit met alle opties :? , is al een aardig stukje over neergezet hoorSalaridebrito schreef:Aarle,
Wat is Bluepower 480?

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27435