Dag,
De automaat van mijn XC70 Ocean Race uit 2002 functioneert niet soepel. Zodra ik hem in de drive zet duurt het (voor mijn gevoel althans) een seconde of iets langer voor hij 'pakt'. Ik heb de voet dan op de rem. Als ik mijn voet niet op de rem heb 'knalt hij er vaak in.' Vervolgens schakelt hij keurig door de versnellingen heen, maar zodra ik snelheid verminder schakelt hij regelmatig hakkelig terug. De wagen heeft nog geen ton op de teller, dus wat is of wat kan er aan de hand zijn?
Ik hoop op een zinnige reactie waarvoor vast dank
Vriendelijke groet
Johan Leurink.
nukkige automaat XC70
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Zoek eens onder "flushen".
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 1st Gear member
Dag Wolfs,
bedankt. Heb op het forum het nodige gevonden. Ben er van overtuigd geraakt dat hier de oplossing van het probleem ligt. Is mijn garagist het mee eens. Mijn OR wordt deze week nog gespoeld. Hij stelt tevens voor om de locksensor uit te schakelen, zodat mijn wagen als het ware altijd in de drive staat en niet meer vanuit de neutraal 'er in kan klappen.' Afgezien van het feit dat het wennen wordt om constant de voet op de rem te moeten houden, heb ik mijn twijfels over de juistheid van dit advies. Die locksensor zit er toch niet voor niets op?
Vriendelijke groet
Johan Leurink
bedankt. Heb op het forum het nodige gevonden. Ben er van overtuigd geraakt dat hier de oplossing van het probleem ligt. Is mijn garagist het mee eens. Mijn OR wordt deze week nog gespoeld. Hij stelt tevens voor om de locksensor uit te schakelen, zodat mijn wagen als het ware altijd in de drive staat en niet meer vanuit de neutraal 'er in kan klappen.' Afgezien van het feit dat het wennen wordt om constant de voet op de rem te moeten houden, heb ik mijn twijfels over de juistheid van dit advies. Die locksensor zit er toch niet voor niets op?
Vriendelijke groet
Johan Leurink
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik zou beginnen met het spoelen van de bak. Als dat geen soelaas biedt kun je altijd nog een software verandering doen. Maar de mijne bonkt ook af en toe vanuit stilstand. Als je een seconde wacht voel je de bak oppakken en dan is er geen probleem.
Het vreemde is wel dat hij het niet altijd doet. Ik heb wel een Geartronic.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
Dag Hans,
dank. Begin inderdaad met het spoelen en kijk dan of er softwarematig nog iets veranderd moet worden. Ik heb ook een Geartronic. De wagen bevalt bijzonder goed en het is een schrale troost dat mijn probleem herkenning vindt. Hopelijk is spoelen inderdaad de oplossing. Heb al wel begrepen dat het geen kwaad kan, maar hooguit erg vervelend is.
Vr. gr.
Johan
dank. Begin inderdaad met het spoelen en kijk dan of er softwarematig nog iets veranderd moet worden. Ik heb ook een Geartronic. De wagen bevalt bijzonder goed en het is een schrale troost dat mijn probleem herkenning vindt. Hopelijk is spoelen inderdaad de oplossing. Heb al wel begrepen dat het geen kwaad kan, maar hooguit erg vervelend is.
Vr. gr.
Johan
-
- 4th Gear member
En vergeet niet het filter element te vervangen, en de aanzuigzeef door de blazen.....
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

- Wolfs XC
- 5th Gear member
Dan moet de bak uit elkaar......(nog) niet de bedoelingvin940 schreef:En vergeet niet het filter element te vervangen, en de aanzuigzeef door de blazen.....

Non-Volvo's
Non-Volvo's
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Bij mij ook de ene keer wel een tik, andere keer niet. Heel vreemd ja.hans anesthesie schreef:Ik zou beginnen met het spoelen van de bak. Als dat geen soelaas biedt kun je altijd nog een software verandering doen. Maar de mijne bonkt ook af en toe vanuit stilstand. Als je een seconde wacht voel je de bak oppakken en dan is er geen probleem.
Non-Volvo's
Non-Volvo's
-
- 1st Gear member
Bak uit elkaar? Zal toch niet de bedoeling zijn met nog geen ton op de teller. Het spoelen gaat me pakweg 300 tot 400 kosten. Dat is minder pijnlijk dan en bak uit elkaar halen lijkt me. Filterelement en aanzuigzeef komt voor elkaar. Dat heeft mijn garage-man al meegedeeld. War ik overigens ook nog mee zit is de rookstank die de eerste eigenaar heeft achtergelaten. Ik weet dat ik die eruit kan krijgen door het interieur met ozon te laten behandelen, maar vraag me af of er een middel is waamee ik dat zelf kan doen. Moet er wel bij zeggen dat ik al een reeks middelen, waaronder een 'gegarandeerd' goede heb uitgeprobeerd. Zonder succes, zoals je begrijpt.
-
- 4th Gear member
Was maar een hint als je dan toch bezig ben zal ik dat zeker doen. Maar ieder zijn keuze, en verstopt filter etc krijg je echt niet schoen met spoelen.Wolfs XC schreef:Dan moet de bak uit elkaar......(nog) niet de bedoelingvin940 schreef:En vergeet niet het filter element te vervangen, en de aanzuigzeef door de blazen.....

- Rob2u
- 5th Gear member
De lock-sensor (of neutral control) is slechts een paar jaar door Volvo toegepast. In latere modeljaren is dit er weer uitgehaald.tukkermax schreef: Hij stelt tevens voor om de locksensor uit te schakelen, zodat mijn wagen als het ware altijd in de drive staat en niet meer vanuit de neutraal 'er in kan klappen.' Afgezien van het feit dat het wennen wordt om constant de voet op de rem te moeten houden, heb ik mijn twijfels over de juistheid van dit advies. Die locksensor zit er toch niet voor niets op?
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het optrekken zonder de neutral-control perfect gaat, de auto rijdt zonder ook maar het geringste schokje weg..... En je kan, bij lang stilstaan, de bak uiteraard ook gewoon in N zetten!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 4th Gear member
Klink mischien heel gek, een gebruikt koffie filter in de auto laten leggen, of een zakje vanille poeder in de auto doen. Dan ben je zo van die vieze rook lucht af. Brrrrrrrr dat stinkt roken in de auto.tukkermax schreef:Bak uit elkaar? Zal toch niet de bedoeling zijn met nog geen ton op de teller. Het spoelen gaat me pakweg 300 tot 400 kosten. Dat is minder pijnlijk dan en bak uit elkaar halen lijkt me. Filterelement en aanzuigzeef komt voor elkaar. Dat heeft mijn garage-man al meegedeeld. War ik overigens ook nog mee zit is de rookstank die de eerste eigenaar heeft achtergelaten. Ik weet dat ik die eruit kan krijgen door het interieur met ozon te laten behandelen, maar vraag me af of er een middel is waamee ik dat zelf kan doen. Moet er wel bij zeggen dat ik al een reeks middelen, waaronder een 'gegarandeerd' goede heb uitgeprobeerd. Zonder succes, zoals je begrijpt.

- sappie
- 3rd Gear member
bij mij er ook af laten halen, veeeeeeeeeeel beter zo..! zonder schokken wegrijden inderdaad..Rob2u schreef:De lock-sensor (of neutral control) is slechts een paar jaar door Volvo toegepast. In latere modeljaren is dit er weer uitgehaald.tukkermax schreef: Hij stelt tevens voor om de locksensor uit te schakelen, zodat mijn wagen als het ware altijd in de drive staat en niet meer vanuit de neutraal 'er in kan klappen.' Afgezien van het feit dat het wennen wordt om constant de voet op de rem te moeten houden, heb ik mijn twijfels over de juistheid van dit advies. Die locksensor zit er toch niet voor niets op?
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het optrekken zonder de neutral-control perfect gaat, de auto rijdt zonder ook maar het geringste schokje weg..... En je kan, bij lang stilstaan, de bak uiteraard ook gewoon in N zetten!
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
-
- 1st Gear member
Weet iemand (Rob2u misschien?) precies wanneer Volvo de neutral control eruit heeft gehaald. 2004? 2005?Rob2u schreef: De lock-sensor (of neutral control) is slechts een paar jaar door Volvo toegepast. In latere modeljaren is dit er weer uitgehaald.
-
- 1st Gear member
Dag,
onlangs een vraag gesteld wat te doen met de nukkige automaat van mijn XC70 Ocean Race uit 2002. Ben afgegaan op het meest terugkerende antwoord; flushen. Dat is gebeurd en met succes. De bak schakelt weer rustig op en af. Dank voor de adviezen en tips.
Nieuwe vraag: wie heeft ervaring met het gebruik van de geartronic, waarmee ook mijn auto is uitgerust. Ik hoor verschillende verhalen o.a. dat je deze voorziening het beste kunt gebruiken als je met bijvoorbeeld met een caravan bergie op bergie af gaat. Ik heb de mijn nog nooit gebruikt, leek als ik ben en toch wel een tikkeltje bang om iets te vernielen. Dus graag een handleiding waarvoor weer dank.
Tukkermax
onlangs een vraag gesteld wat te doen met de nukkige automaat van mijn XC70 Ocean Race uit 2002. Ben afgegaan op het meest terugkerende antwoord; flushen. Dat is gebeurd en met succes. De bak schakelt weer rustig op en af. Dank voor de adviezen en tips.
Nieuwe vraag: wie heeft ervaring met het gebruik van de geartronic, waarmee ook mijn auto is uitgerust. Ik hoor verschillende verhalen o.a. dat je deze voorziening het beste kunt gebruiken als je met bijvoorbeeld met een caravan bergie op bergie af gaat. Ik heb de mijn nog nooit gebruikt, leek als ik ben en toch wel een tikkeltje bang om iets te vernielen. Dus graag een handleiding waarvoor weer dank.
Tukkermax
Gaat over temperatuur, maar o.a. ook over in welke versnelling de berg op.tukkermax schreef:Nieuwe vraag: wie heeft ervaring met het gebruik van de geartronic, waarmee ook mijn auto is uitgerust. Ik hoor verschillende verhalen o.a. dat je deze voorziening het beste kunt gebruiken als je met bijvoorbeeld met een caravan bergie op bergie af gaat. Ik heb de mijn nog nooit gebruikt, leek als ik ben en toch wel een tikkeltje bang om iets te vernielen. Dus graag een handleiding waarvoor weer dank.
Tukkermax
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=24267