Ik moest ineens weer aan deze reactie denken (in dit topic), want ik heb dus wel degelijk die klep die hadico bedoelt. Volgens het handboek is die bedoeld om het mengsel op te warmen. Geef je niet veel gas, dan is deze klep dicht en moet het mengsel een langere afstand afleggen, waar het opgewarmd wordt door het uitlaatspruitstuk. Naarmate je meer gas geeft, gaat deze klep verder open en kan het mengsel direct naar de motor stromen.hadico schreef:Smoorklep,gasklep geef em maar een naam maar de B30 had soms nog een extra smoorklep voor de carburator in het spruitstuk, aan jou reactie te horen zit deze er niet op, deze typen waren wat gevoeliger voor pingelen.
Ik vroeg me af hoeveel zin dat hele opwarmen nu heeft. Ik dacht altijd dat een mengsel juist niet te warm moest zijn (intercooler). Heeft het zin / voordeel deze klep altijd open te laten, maw buiten werking te stellen?
En daarbij, kan het zijn dat ik een Amerikaans exemplaar heb? Ik dacht dat dit typisch iets voor Amerikaanse emissiewaarden was bedoeld. Ik heb ook richtingverklikkers aan de zijspatboorden, maar die kunnen later zijn ingebouwd.