Vakantie in Zuid-Frankrijk

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Johan schreef:Na een aantal weken vakantie is alleen het ergst als je weer NL binnenrijdt. Alles op elkaar gepakt, mensen onnodig links rijdend, smalle rijstroken.
we hadden een tweeling kunnen zijn Johan ;) exactly my words :)
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Johan schreef:Alles op elkaar gepakt, mensen onnodig links rijdend, smalle rijstroken.
Dan weet je zeker: de vakantie zit er op :-(
Je vergeet ritsen, want als nederlands iets NIET kunnen is het wel ritsen.

Nee gewoon lekker als in frankrijk, gewoon de middenstreep weghalen, 500 meter van te voren en dan de baan langzaam smaller maken, werkt VEEL beter, dat merk je meteen.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

We zijn het weer hardgrondig met elkaar eens. (logisch want we rijden ook Volvo ;-))

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is er animo om daar eens een brief over te schrijven, met het verzoek om een proefvak, op de franse manier, en dat aan Van A via Ritsen naar B te sturen?

Ik dacht namelijk dat ik dat alleen had.
Volgens mij raken we van het topic af, waarvoor mijn excuses.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Frenk
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 03.08.2008 - 12:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Ben vorig jaar naar Beziers geweest.
Via Parijs en Milau gereden zonder probleem.

Ik lees hier dat het voordelig tanken is in Lux, en dat is juist. Alleen verlies je daar zeer veel tijd met het aanschuiven. Eén tankje van 60 liter met een korting die max 12 Euro zal opleveren zal je misschien opdoen aan pillen van de zenuwen want het is en blijft een zeer drukke en gevaarlijke route.

Ga eens eten in La Tomate Bleu in Beziers. Lekker, leuk en niet duur. Het is niet echt een restaurant maar eerder een praat en eetcafé!

Fijn verlof gewenst!
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

BlackSapphire schreef:Mijd zwarte zaterdagen. En de route via Lille Reims (champagnestreek) is idd lekker rustig, maar ik vond het wel fiks om, dus tijdswinst levert het denk ik niet op, 't zal zelfs iets meer tijd nemen, maar wel lekker rustig.
Dat is nou net het probleem :roll: , we mogen op 1 augustus (zwarte zaterdag) aankomen en vanaf 14:00 uur ons appartement in. Als echte (semi-allochtone) Hollander wil ik natuurlijk zo maximaal mogelijk gebruik maken van elke minuut waar ik voor betaal... :lol:

Ik ben dan ook van plan om rond 00:00 uur te gaan rijden, een uur of wat voor benenstrekken, tanken en van chauffeur wisselen ben ik toch wel kwijt.

Den Haag -> Montady is volgens google maps via de ene route 11 uur en 24 min (Luxemburg) en de andere route (via Parijs) 4 minuten langer.
De file barometer geeft meer file(kans) via Luxemburg of dat s'nachts ook zo is weet ik natuurlijk niet... :?:
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Frenk
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 03.08.2008 - 12:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Opgelet aan de verlofgangers die de route Lille naar Troyes nemen.
Er worden op verschillende plaatsen werken uitgevoerd.

Ik ben van maandag thuis en heb wat gevloekt op die baan (Champagnestreek dus). Als er geen wegenwerken waren (kiiiiiilometers lang) dan was er om de haverklap snelheidscontrole :(

Het is maar dat jullie het weten, maar er zal wel altijd iets zijn zeker?
Geniet van de welverdiende vakantie en weet dat jullie allemaal een voordeel hebben...jullie rijden comfortabeler met een Volvo :D
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Gebruikersavatar
sappie
3rd Gear member
Berichten: 363
Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57

is 's nachts rijden geen optie?
zelf rij ik zoveel mogelijk in de nacht;
- minder verkeer;
- koeler;
- geen files voor tol / benzine / algemeen;
- nadeel: je moet er wel tegen kunnen....
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

sappie schreef:is 's nachts rijden geen optie?
zelf rij ik zoveel mogelijk in de nacht;
- minder verkeer;
- koeler;
- geen files voor tol / benzine / algemeen;
- nadeel: je moet er wel tegen kunnen....
Mijn idee :wink:
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
roder00
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 14.06.2008 - 13:54

Ik ga ook altijd 's avonds pas rijden, via Rheims, iets om maar veel rustiger en volgens mij kom je ook later op de Peage dan via Luxemburg. Het enige nadeel is dat ik altijd (echt altijd) regen heb als ik via Rheims rij. Mn tolpasje heb ik vrijdag besteld. Hopen dat ik hem voor vrijdag heb en anders pluk ik volgend jaar de vruchten er van. Moet je trouwens nog iets doen om hem te registreren of kan je meteen plakken en rijden?
V50 (10-2007, 1,8- brilliant blue, nebula 17 inch, 225/45-17, dakspoiler, Volvo Garmin navigatie, roofrails, sunblinds.
Yamaha XT600E, 1999
Ex. V70 juni 2000
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nee, je hoeft niets meer te doen.
Houder achter je spiegel hangen, badge erin en rijden maar.
Het gaat bijna altijd goed, maar de eerste tolpoort zou ik de Peage/Credit-card poort pakken, zodat je niet achteruit hoeft, als ie niet werkt.....;-)
Je kunt dan trouwens gelijk bij Liber-T/TelePéage service punt uitleggen, dat ie het niet doet en of ze het even willen verhelpen.
Bij mij was het plakken en rijden maar. Ik verwacht bij jou niet anders.

Wel even een wijziging naar APRR sturen, als je een nieuwe creditcard krijgt, anders krijg je een bericht thuis, wat er uit ziet of je gelijk moet voorkomen, terwijl er eigenlijk staat, "joh, je rekeningnummer klopt niet, betaal anders.", Niet erg schokkend dus.
Frans eigen, driegend ogende brieven sturen....;-)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Is het dan zo dat je alleen betaalt voor het gebruik ervan en geen huur oid? ik begreep wel uit een eerdere post dat je een borg van 10 euri moet storten.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Je betaald (of hebt reeds betaald) 10 euro borg.
Als je de badge na gebruik inleverd bij een servicepunt, krijg je die weer terug.
Terug sturen kan ook, maar ik dacht, dat tientje ach.....als ik er echt zoveel gemak van heb, dan is me dat meer dan waard.

Daarnaast betaal je meen ik (althans ik) 1,50 per maand dat je hem betaald.
Als je van 2 juli tot 25 juli op vakantie gaat, dus 1,50, als je tot 4 augustus gaat, dus 3 euro.
Daarnaast het toltarief, uiteraard.
Zit je op een camping waarbij je over een stukje tolweg moet naar de supermarkt, om maar iets te noemen, dan rijd je dat stukje 6 keer en betaal je voor 5. 1 ritje is dan dus gratis.
Voor vakantiegangers niet zoi boeiend, maar ik rij ook wel eens in maart of oktober die kant op, voor werkzaamheden daar, en dat merk je dat wel.

De rekening omt achteraf, als creditcard rekening, maar voor die verschijnt kun je op APRR-site al zien, waar je geweest bent en wat dat kostte.
Ik meen dat als je er voor kiest enkel een digitale rekening te ontvangen, je geen 1,50 per maand betaald, maar zeker weten doe ik dat niet
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik rij er altijd met mijn shell pasje doorheen, lekker makkelijk alles op 1 rekening!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Ik geloof dat ik het maar met gewoon creditcard werk ga doen, ik verwacht s'nachts toch geen al te grote drukte (in verhouding tot overdag iig)

Betaal je met die badge ook voor de maanden dat je er geen gebruik van maakt en krijg je toevallig nog korting?
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik niet, ik krijg pas weer een rekening als ik hem gebruik, zolang je niet door een tolpoort rijd, kost ie niks.
Rijd je door een tolpoort, kost het je 1,50 voor de rekening die ze sturen en de tolkosten.
Ja, ze geven korting, 6 keer rijden 5 keer betalen, en in enkele gevallen korting op de rit, maar dat heb ik nog niet uitgerekend. (hear-say, zal ik maar zeggen)
Anyway, voor die 11,50 die je het eerste jaar kwijt bent (en elk volgend jaar, NIETS, dwz geen borg voor de badge, maar natuurlijk wel die 1,50 als je daarvoor kiest) hoef je niet meer te wachten, geen ge-emmer met kleingeld (en je zit gelijk op de goeie baan als je voorbij de poort bent, namelijk de linker....;-))

De insteek bij het bestellen van zo'n badge, moet naar mijn idee gemak zijn, niet goedkoop, maar dat moet ieder voor zich beoordelen.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Tijd is ook geld en als je ergernis kunt besparen is dat ook wat waard, ik kies bijvoorbeeld vrijwel standaard bij elke wachtrij de voor verkeerde...
Tolkosten betaal je zowiezo dus dat kan ook geen item zijn..
Ik bespreek het wel met mijn minister van financiën thuis, ik sta immers als echte "metro" man onder curatele ;)
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik sta nooit in die rij, die met creditcard is vrijwel altijd leeg of maximaal twee auto's.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

goede tip voor de mensen die door België zouden rijden: http://www.wegenwerken.be

Hier zijn ze namelijk achterlijk genoeg om de eerste weken van de vakantie ergens een grote baan open te gooien...

Eerste wat mij eigenlijk altijd opvalt als ik uit eender werk van onze buurlanden naar huis rij is de staat van de wegen...
Waar ze in Nederland erin slagen om mooie vlakke wegen aan te leggen lukt dat hier bij ons toch niet zo goed... Een baan die een jaar geleden is aangelegd kan je nu al weer aantreffen vol kuilen/bobbels/stukken uit/...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je vanuit frankrijk terug rijdt en je houdt Gent aan om daarna naar Antwerpen te gaan, en je hebt het bordje in de struiken onder dat viaduct niet gemist, kun je slalommen om de kuilen en gaten, echt, soms dik 10cm diep, dat gaat mijn voortrein niet tof vinden.
Geluk dat de zwaantjes me niet zo zagen slingeren, die zouden gedacht hebben dat ik dronken was, maar man, wat een rotte weg is dat.
Maar, daarentegen heeft belgie wel, als enige land ter wereld een 100% verlicht hoofdwegennet, je snapt nu waarom.....;-)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”