Hallo beste mensen,ik had een vraag.
ik heb net achterspeakertjes geplaatst in mijn v40 99,maar hoe zit het met de aansluiting.
ik heb ze gewoon aan de stekkers aangesloten en nu kan ik niet het geluid alleen door de achterboxen laten gaan(faden).
wel doet het geluid het achter als ik op de voorspeakers selecteer.
is het standaard gewoon doorgelust,dus niet speciale aansluiting voor achterspeakers.
of is er een remedie anders laat ik het gewoon zo.
bedankt
achterspeakers v40
Zit er standaard al bedrading naar achter dan? Want dan gaan er bij mij ook speakertjes in,
groetjes,
Dennis
groetjes,
Dennis
- arnoud
- 8th Gear member
Een '98 (en dus een '99 ook?) model is in ieder geval compleet bedraad voor de speakers achterin.
Ik heb zelf laatst in mijn '98 model de speakers achterin vervangen door de tweeters en de bassbox, die was ook al helemaal voorbekabeld, zo goed als plug en play...
groover: wat voor een radio heb je er in zitten? Normaal moet je gewoon van achter naar voren moeten kunnen faden lijkt me... Misschien een niet-volvo radio met een iets te simpele Volvo->ISO adapter gebruikt?
Ik heb zelf laatst in mijn '98 model de speakers achterin vervangen door de tweeters en de bassbox, die was ook al helemaal voorbekabeld, zo goed als plug en play...
groover: wat voor een radio heb je er in zitten? Normaal moet je gewoon van achter naar voren moeten kunnen faden lijkt me... Misschien een niet-volvo radio met een iets te simpele Volvo->ISO adapter gebruikt?

S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 1st Gear member
ben in bezit van een pioneer mhep 4700.(50W).boxjes aangeschaft in de winkel,na bekeken te hebben kwam de winkel met 2 stekkers die pasten precies.
en na even langs geweest te zijn ,zij men van nou de boxen doen het, dus zijn ze verkeerd aangesloten!?.
dus ik zit er een beetje mee in mijn maag.
over de boxen kenwood 1368s ben ik ook niet helemaal tevreden.
Misschien een tip?
en na even langs geweest te zijn ,zij men van nou de boxen doen het, dus zijn ze verkeerd aangesloten!?.
dus ik zit er een beetje mee in mijn maag.
over de boxen kenwood 1368s ben ik ook niet helemaal tevreden.
Misschien een tip?
- arnoud
- 8th Gear member
Ik zou even naar de stekker kijken die achter je radio zit, die verloopplug zal van de originele Volvo bekabeling een verloop hebben naar een standaard ISO plug. Het zou kunnen zijn dat op die plug de boel bij elkaar aangeloten zit in plaats van netjes gescheiden?

S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- joost
- 7th Gear member
Ik heb altijd begrepen dat de speakers alleen icm de bassspeaker aangesloten konden worden...
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 1st Gear member
Ok,ik weet dat ze bij de dealer alleen de compl set verkopen,met subwoofer dus.
maar ja, ik wilde deze niet dus,een paar andere geplaatst.
maar nog even over het faden,volgens mij zit voor en achter wel gescheiden aangesloten,want als ik voor ga faden blijfven ze achter gewoon neutraal spelen.
ik heb dus voor iets weggedraaid en gewoon het geluid toen iets harder gezet.
dat werkt ook!
ps:alleen als ik dus achter selecsteer hoor ik niets,snappen jullie het nog!
maar ja, ik wilde deze niet dus,een paar andere geplaatst.
maar nog even over het faden,volgens mij zit voor en achter wel gescheiden aangesloten,want als ik voor ga faden blijfven ze achter gewoon neutraal spelen.
ik heb dus voor iets weggedraaid en gewoon het geluid toen iets harder gezet.
dat werkt ook!

ps:alleen als ik dus achter selecsteer hoor ik niets,snappen jullie het nog!
- arnoud
- 8th Gear member
Heb jij misschien een radio die 6 speakers kan aansturen?
Ik heb eventueel nog een complete set speakers voor een V40 minus de woofer liggen...
Ik heb eventueel nog een complete set speakers voor een V40 minus de woofer liggen...

- arnoud
- 8th Gear member
Nee, standaard heb je juist geen woofer nodig. Als je die wel installeert moet je juist de bekabeling aanpassen....joost schreef:Ik heb altijd begrepen dat de speakers alleen icm de bassspeaker aangesloten konden worden...
Joost.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Met alleen de tweeters heb je een heel iel geluid van achteraf, vandaar dat er op enig moment een basspeaker toegevoegd is om het iets voller te krijgen.
Losse tweeters zullen zeker te koop zijn je wordt alleen niet blij van de meerwaarde daarvan.
Losse tweeters zullen zeker te koop zijn je wordt alleen niet blij van de meerwaarde daarvan.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Natuurlijk kan dat wel, het onderscheid is "voor en achter"
Dat voor uit 2 tweeters en 2 breedbandspeakers bestaat en achter uit 2 tweeters en een "basbox" maakt daarin niet uit.
Dat voor uit 2 tweeters en 2 breedbandspeakers bestaat en achter uit 2 tweeters en een "basbox" maakt daarin niet uit.
Volvo for life
- V40marijn
- 2nd Gear member
FF een paar (hele hoop
) vraagjes....
De bekabeling voor de achterspeakers ligt er bij ook, maar op de plaats van de subwoofer zit een ondoorzichtig scherm :? liggen hier al kabels voor de
subwoofer achter of moet je die zelf trekken?
en kan deze aangestuurd worden door een gewone radio met Subw uitgang (tulp)?
btw welke maat speaker gaan er in de achterstijl? 10 of 13...
Alvast bedankt,
Marijn

De bekabeling voor de achterspeakers ligt er bij ook, maar op de plaats van de subwoofer zit een ondoorzichtig scherm :? liggen hier al kabels voor de
subwoofer achter of moet je die zelf trekken?
en kan deze aangestuurd worden door een gewone radio met Subw uitgang (tulp)?
btw welke maat speaker gaan er in de achterstijl? 10 of 13...
Alvast bedankt,
Marijn
- MDA
- 5th Gear member
Ik heb ook geen originele Volvo radio, maar een VDO Dayton, met aansluitstekker van Volvo -> ISO voorin. Ik heb laatst twee speakers achterin geplaatst (fluitje van een cent), en alles doet het prima... Dus dit klinkt me allemaal een beetje vreemd in de oren.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er iets mis is bij de stekker-verloopjes aan de voorkant, of dat een vorige eigenaar is gaan klooien met de bedrading om bijv. de tweeters en midtones voor op apparte uitgangen te hebben... Heb je alles zelf aangesloten (aan de radio kant bedoel ik)? :?
p.s. er zijn bijna geen radio's die 6 speakeruitgangen hebben. De tweeters en midtone speakers voor (deur en dashboard) zijn gewoon op dezelfde uitgangen aangesloten!! Dus dat kan het probleem niet zijn.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er iets mis is bij de stekker-verloopjes aan de voorkant, of dat een vorige eigenaar is gaan klooien met de bedrading om bijv. de tweeters en midtones voor op apparte uitgangen te hebben... Heb je alles zelf aangesloten (aan de radio kant bedoel ik)? :?
p.s. er zijn bijna geen radio's die 6 speakeruitgangen hebben. De tweeters en midtone speakers voor (deur en dashboard) zijn gewoon op dezelfde uitgangen aangesloten!! Dus dat kan het probleem niet zijn.
-
- 1st Gear member
mda, bedankt voor je reactie maar de radio is aangesloten door ron de vries in hoorn.
alleen de speakers heb ik zelf gedaan.
we waren al tot de conclusie gekomen dat er iets mis zou kunnen zijn achter de radio.
ga morgen even langs, misschien kunnen zij mij helpen.
bedankt voor jullie reacties.
gr jorgen
alleen de speakers heb ik zelf gedaan.
we waren al tot de conclusie gekomen dat er iets mis zou kunnen zijn achter de radio.
ga morgen even langs, misschien kunnen zij mij helpen.
bedankt voor jullie reacties.
gr jorgen