Altijd handig toch??????Paul schreef:dat hij zijn roetfilter schoon aan het maken was?

Altijd handig toch??????Paul schreef:dat hij zijn roetfilter schoon aan het maken was?
Over het fluiten van de motor, is dat een heel licht gefluit en niet constant aanwezig ? Ik hoor namelijk ook zo'n fluit. Heb dit ook al eens via een PM aan Vin90 gevraagd. We verdachten de multiriem of een van de poelie's.rsnhakan schreef:Morgen gaat de V50 naar de dealer voor de 60.000 km beurt.
Dit is een lijste wat ik goed moet onthouden om te vertellen:
Schuif/kanteldak moet ingesmeerd worden.
iPod/Usb adapter moet gecontroleerd worden. (loopt vaak vast of onleesbaar. Zowel bij usb en iPod)
Navigatie trilit erg veel.
Ruitenwissers (voor) moeten vervangen worden.
Fluiten van de motor.
(Melding dat de banden (voor) bijna aan vervanging toen zijn?)
Nu is mijn vraag, wie heeft het ook wel eens gehad dat de Usb en iPod onleesbaar worden, of dat het blijft hangen? Na het herstarten van de auto is het voorbij.
Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd wat het geweest is.sequence schreef:Over het fluiten van de motor, is dat een heel licht gefluit en niet constant aanwezig ? Ik hoor namelijk ook zo'n fluit. Heb dit ook al eens via een PM aan Vin90 gevraagd. We verdachten de multiriem of een van de poelie's.rsnhakan schreef:Morgen gaat de V50 naar de dealer voor de 60.000 km beurt.
Dit is een lijste wat ik goed moet onthouden om te vertellen:
Schuif/kanteldak moet ingesmeerd worden.
iPod/Usb adapter moet gecontroleerd worden. (loopt vaak vast of onleesbaar. Zowel bij usb en iPod)
Navigatie trilit erg veel.
Ruitenwissers (voor) moeten vervangen worden.
Fluiten van de motor.
(Melding dat de banden (voor) bijna aan vervanging toen zijn?)
Nu is mijn vraag, wie heeft het ook wel eens gehad dat de Usb en iPod onleesbaar worden, of dat het blijft hangen? Na het herstarten van de auto is het voorbij.
Wat zei de dealer ervan ?
Hakan, beetje nalezen hier op het forum (en ook in het artikel over mijn "oude" V50 in de Autoweek) en je had geweten dat het hier om het regenereren (oftewel schoonmaken) van het roetfilter gaat. Dit gebeurt, afhankelijk van de rijstijl/gebruik van de auto elke 300 tot 900 km. Vaak merk je er niets van, ik merk het vnl. als ik in de stad rijd. De auto is dan erg gevoelig voor de bewegingen van het gaspedaal, en rijdt niet soepel. Na een paar minuten is het voorbij.rsnhakan schreef:Zondag onderweg naar Deventer was de auto opeens erg veel aan het verbruiken. 80 km/h, 4e versnelling, 10-11 L /100 km. Normaal is dit rond de 4-5 L / 100 km.
Soms krijgen we zo'n schok, en dan gaat de auto weer normaal verbruiken. Later weer een schok en gaat die hoger verbruiken.
Maar dit lijkt weer een beetje weg te zijn, geen schokken meer. Maar hij verbruikt nog steeds 6-7 L / 100 km bij 80 km/h, in z'n 4.
Wat denken jullie?
?? ik heb juist voor meer bar dan achter aangezien er meer gewicht op de voorbanden rust dan de achterbanden...Christopher schreef:Ik rijd met mijn S40 op 2.6 voor en 2.7 achter. Ook op 17" maar dan wel uit 2005.
Check:
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3 ... enspanning
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2 ... enspanning