Ik heb een V50 1.8 (benz) bj 2006. Vandeweek voor een beurt naar de garage en daar bleek dat er 2 grote reparaties moeten gebeuren:
aandrijfstang vervangen ivm speling
en "iets" in het hydraulisch systeem van de ABS.
Totale kosten 2000 euro! :shock:
Ik ben van mening dat deze zaken nog niet aan de hand zouden mogen zijn, aangezien de auto net 37000 km gelopen heeft.
Ik heb nog geen uitsluitsel van de garage, maar om mijn argumenten straks wat kracht bij te kunnen zetten, zou ik graag de levensduur van een V50 willen weten (dus gemiddelde). Wie weet waar ik dat kan vinden?
Levensduur V50?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Beste Missy,
Welkom op het forum. Heeft je auto nog garantie? Ik weet niet of dit onder de garantie valt.
Hier http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=150 is een topic waar je de kilometerstanden van andere forummers kunt zien. Zoals je ziet komt de 2.0D erg hoog. Ik weet niet hoe dit bij benzine motoren zijn.
Welkom op het forum. Heeft je auto nog garantie? Ik weet niet of dit onder de garantie valt.
Hier http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=150 is een topic waar je de kilometerstanden van andere forummers kunt zien. Zoals je ziet komt de 2.0D erg hoog. Ik weet niet hoe dit bij benzine motoren zijn.
- Peter-V50
- 4th Gear member
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
- Locatie: Twente
Een aandrijfstang vervangen na drie jaar en 37000 km lijkt mij niet normaal. Ben je bij de Volvo-dealer geweest?
Als ik jou was zou ik bij een andere garage een second opinion vragen.
Als ik jou was zou ik bij een andere garage een second opinion vragen.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik zou als deze stand correct is en de auto dealerondehouden ook zeker een claim bij Volvo neer (laten) leggen, conform het consumentenrecht mag je zeker meer verwachten dan 37.000km voor een duurzaam product als een volvo
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 11:04
De auto is altijd onderhouden bij een Volvo dealer. Ze vertelden me dat de aandrijfstang onder de "reguliere slijtage" valt, ook toen ik nogmaals benadrukte dat de km stand erg laag was.
Ze hebben een claim bij Volvo NL neergelegd voor de andere reparatie. Maar ik verwacht daar een "coulance voorstel" uit, en ik denk dat ik dat alleen zou accepteren wanneer het om de hele garantie gaat.
Ik had volgens de dealer/garage (is in onderhoud bij de dealer waar ik 'm kocht) 2 jaar garantie.
Ben overigens eerste eigenaar.
Ze hebben een claim bij Volvo NL neergelegd voor de andere reparatie. Maar ik verwacht daar een "coulance voorstel" uit, en ik denk dat ik dat alleen zou accepteren wanneer het om de hele garantie gaat.
Ik had volgens de dealer/garage (is in onderhoud bij de dealer waar ik 'm kocht) 2 jaar garantie.
Ben overigens eerste eigenaar.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 08.09.2008 - 10:44
Ik vraag me in het algemeen ook wel af , of een "Belgische" V50 qua kwaliteit/ duurzaamheid te vergelijken is met een "echte" Zweedse Volvo.
Ik heb ongeveer een jaar geleden een V50 , 2.4i, 2004 , 80.000 km gekocht bij een particulier. Mijn eerste APK plus beurtje ( incl. aantal kleine reparaties) kostte 700 euro , en mij werd meegedeeld dat de fuseekogels aan vervanging toe waren!! Kostenraming iets van 500 euro.
Dit allles bij de echte Volvo dealer. Het rijden wordt zo wel kostbaar. Ik had met Citroens en Volkswagens geen last van "versleten Fuseekogels".
Ik heb ongeveer een jaar geleden een V50 , 2.4i, 2004 , 80.000 km gekocht bij een particulier. Mijn eerste APK plus beurtje ( incl. aantal kleine reparaties) kostte 700 euro , en mij werd meegedeeld dat de fuseekogels aan vervanging toe waren!! Kostenraming iets van 500 euro.
Dit allles bij de echte Volvo dealer. Het rijden wordt zo wel kostbaar. Ik had met Citroens en Volkswagens geen last van "versleten Fuseekogels".
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
- Locatie: Apeldoorn
37000 is te laag lijkt me om te scharen onder "reguliere slijtage", tevens is het zo dat ook al is de garantie 1 jaar verlopen dat dat dan nog steeds niet wil zeggen dat je de volle 100% van de rekening hoeft te betalen (coulance regeling dus). Inderdaad de dealer een beete aanmoedigen en even wijzen op het geldende consumenten recht. Ik ben geen techneut en anderen op dit forum kunnen dit waarschijnlijk beter bepalen, maar volgens mij moet zo'n onderdeel 3x zo lang mee kunnen gaan toch?Missy schreef:De auto is altijd onderhouden bij een Volvo dealer. Ze vertelden me dat de aandrijfstang onder de "reguliere slijtage" valt, ook toen ik nogmaals benadrukte dat de km stand erg laag was.
Ze hebben een claim bij Volvo NL neergelegd voor de andere reparatie. Maar ik verwacht daar een "coulance voorstel" uit, en ik denk dat ik dat alleen zou accepteren wanneer het om de hele garantie gaat.
Ik had volgens de dealer/garage (is in onderhoud bij de dealer waar ik 'm kocht) 2 jaar garantie.
Ben overigens eerste eigenaar.
PS: De auto bijv flink tunen en dan gaan "stoplichtridderen" gaat natuurlijk de situatie veranderen, maar dan nog moet de dealer aantonen dat de slijtage ontstaan is door "oneigenlijk" gebruik
Success!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is zeker geen reguliere slijtage! zou de dealer formeel (schriftelijk) in gebreke stellen daarbij refererende aan jouw rechten als consumentMissy schreef:De auto is altijd onderhouden bij een Volvo dealer. Ze vertelden me dat de aandrijfstang onder de "reguliere slijtage" valt, ook toen ik nogmaals benadrukte dat de km stand erg laag was.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Tegenwoordig maakt het echt niet uit of de Volvo nu uit Gent of uit Gothenburg komt. Echte Volvo's kun je het namelijk niet meer noemen. Zoveel toeleveranciers (Was vroeger ook al, maar nu echt alles), onderdelen die door diverse merken worden gebruikt etc. En meestal wordt de motor of dingen die daarbij horen echt niet in Gent of in Gothenburg gemaakt. Dat maakt weer een andere bedrijf/locatie en die leveren het in de assemblage fabrieken in Born of Gothenburg.
Vroeger in het tijdperk van de 2 en 7 serie hoorde men er weleens over dat het plaatwerk in Zweden beter is dan uit Gent.
Vroeger in het tijdperk van de 2 en 7 serie hoorde men er weleens over dat het plaatwerk in Zweden beter is dan uit Gent.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Wow fuseekogels, weet je hoe duur die dingen zijn? 20 euro per stuk max. Vervangen is mij laatste gelukt in een uur tijd en ik heb geen brug of speciaal gereedschap om de draagarm van die fuseekogel af te krijgen. Dus 500 euro!!!!. Wie bedenkt dat, die firma's moeten zich schamen zeg.rollebol schreef:en mij werd meegedeeld dat de fuseekogels aan vervanging toe waren!! Kostenraming iets van 500 euro.
Dit allles bij de echte Volvo dealer. Het rijden wordt zo wel kostbaar. Ik had met Citroens en Volkswagens geen last van "versleten Fuseekogels".
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 11:04
Ik wacht even de reactie af die mijn dealer van VolvoNL gaat krijgen. Afhankelijk daarvan pas ik de inhoud van de brief aan die ik inderdaad zal gaan sturen.bart simpson schreef:Dat is zeker geen reguliere slijtage! zou de dealer formeel (schriftelijk) in gebreke stellen daarbij refererende aan jouw rechten als consumentMissy schreef:De auto is altijd onderhouden bij een Volvo dealer. Ze vertelden me dat de aandrijfstang onder de "reguliere slijtage" valt, ook toen ik nogmaals benadrukte dat de km stand erg laag was.
Heb vanochtend ook al even gebeld met de consumentenbond.
Wilde iig ook hier even horen dat ik niet de enige ben die deze schade niet vind kunnen....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:00
De motor en waarschijnlijk ook de aandrijftrein zijn van PSA, dwz. dezelfde als voor Ford, Peugeot Ciroen, enz?
Mijn vorige S60 D5 had bij 180.000 km een nieuwe koppeling nodig. Ik had hem met 151.000 gekocht. Mijn garantie was net verlopen, toch heeft van Aarle een royale coulance toegepast. Dus mag Volvo zelf zich zeker niet laten kennen!!
Mijn vorige S60 D5 had bij 180.000 km een nieuwe koppeling nodig. Ik had hem met 151.000 gekocht. Mijn garantie was net verlopen, toch heeft van Aarle een royale coulance toegepast. Dus mag Volvo zelf zich zeker niet laten kennen!!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:23
- Locatie: Lembeke
Volvo Gent heeft nooit een plaatslagerij gehad!en enkel de zware motoren zijn van Zweedse afkomstmightyspawn schreef:Tegenwoordig maakt het echt niet uit of de Volvo nu uit Gent of uit Gothenburg komt. Echte Volvo's kun je het namelijk niet meer noemen. Zoveel toeleveranciers (Was vroeger ook al, maar nu echt alles), onderdelen die door diverse merken worden gebruikt etc. En meestal wordt de motor of dingen die daarbij horen echt niet in Gent of in Gothenburg gemaakt. Dat maakt weer een andere bedrijf/locatie en die leveren het in de assemblage fabrieken in Born of Gothenburg.
Vroeger in het tijdperk van de 2 en 7 serie hoorde men er weleens over dat het plaatwerk in Zweden beter is dan uit Gent.
de vorige generatie van de V70 en S60 waren nog ECHTE VOLVO'S,in de huidige generatie Volvo's zitten al veel onderdelen van Ford!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een in België gebouwde Amazon zul je niet snel nog tegen komen, een zweed nog in grote getalen, het afwerken van de plaatdelen zal het probleem wel geweest zijn, wel iets off-topic
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Wil yoch eens reageren.
Over kwaliteit van onderdelen ga ik niet uitbreiden,over assemblagekwaliteit zeker wel!
Rij 30 jaar Volvo,en 1 ding valt me toch duidelijk op.
Belgische Volvos zitten duidelijk beter in mekaar geschroefd dan Zweedse!
In Gent brengen ze konstant kleine verbeteringen aan,in Zweden daarentegen,kom je bij hetzelfde model met een tussentijd van 2 jaar nog steeds dezelfde onhebbelijkheden tegen,op identiek dezelfde plaatsen,zoals kraken en piepen,enz.
Grtn Eddy
Over kwaliteit van onderdelen ga ik niet uitbreiden,over assemblagekwaliteit zeker wel!
Rij 30 jaar Volvo,en 1 ding valt me toch duidelijk op.
Belgische Volvos zitten duidelijk beter in mekaar geschroefd dan Zweedse!
In Gent brengen ze konstant kleine verbeteringen aan,in Zweden daarentegen,kom je bij hetzelfde model met een tussentijd van 2 jaar nog steeds dezelfde onhebbelijkheden tegen,op identiek dezelfde plaatsen,zoals kraken en piepen,enz.
Grtn Eddy
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ga toch even terug naar het begin, dit gaat over een in België gebouwde Volvo V50 die met 37.000km serieuze problemen vertoond, de rest van uw verhaal vind ik amusant maar inhoudelijk niet helemaal juist.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 11:04
De reactie van de dealer/garage is dat zij de kosten voor het abs/hydraulisch systeem voor hun rekening nemen en ik de aandrijfas. Oftewel (als alle kosten bij elkaar worden gedaan) ik 25% van de kosten voor mijn rekening neem.
Omdat ik niet helemaal helder heb wat de levensduur van mijn Volvo is (vandaar dit topic) kan ik niet goed berekenen wat een fair aandeel zou zijn. Als ik uitga van een levensduur van 12 jaar voor een V50, dan is dit een reeel voorstel.
Ik heb het overigens (weliswaar onder protest) geaccepteerd.
Omdat ik niet helemaal helder heb wat de levensduur van mijn Volvo is (vandaar dit topic) kan ik niet goed berekenen wat een fair aandeel zou zijn. Als ik uitga van een levensduur van 12 jaar voor een V50, dan is dit een reeel voorstel.
Ik heb het overigens (weliswaar onder protest) geaccepteerd.
- Peter-V50
- 4th Gear member
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
- Locatie: Twente
Tsja, 500 Euro is beter dan 2000 Euro. Hopelijk kun je straks weer genieten van je Volvo!
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Eddy en Bart, kunnen jullie de strijd Zweden versus België niet ergens anders uit gaan vechten zeg! 

Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D