volvo 440 1.8 1991, remlicht deffect, remlichtschakelaar???

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Daryll
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
Locatie: Oosterhout

chakelaar??electrisch deel vervangenHee Allemaal,

ik heb al veel problemen gehad met mijn volvo 440. nu had ik hem vrijdag prima aan het rijden gekregen, al het stotteren was weg.

nu had mijn broer hem gisteren meegenomen en na 15 minuten kwam hij al terug met het verhaal dat de auto uitgevallen was en hevig stotterde.

na controle blijkt dat het koelwaterpeil ver onder het minimum was, hoewel de (werkende) thermostaat gewoon een normale temperatuur aangaf (1/3e vanaf onderen). deze weer bijgevuld en maar eens opzoek naar een nieuwe / zgan radiator.

echter rijdt de volvo nu niet meer... wanneer je de choke helemaal uittrekt en het gas een beetje inhoudt dan start de auto wel maar blijft ook alleen maar draaien wanneer je de sleutel zo draaid dat de startmotor blijft meedraaien, dus de motor blijft op zichzelf niet draaien en gaat dan hevig schudden en valt uit :roll: hierdoor denk ik niet dat de motor zelf schade heeft maar dat het aan de carburateur / ontsteking ligt.

de volgende onderdelen zijn heel kort geleden vervangen:
- Bougies
- bougiekabels + bobine / verdelerkap kabel
- verdelerkap
- verdelerkap keerring

verder heb ik het luchtfilter goed vastgezet omdat dezelosgetrild was (zit alweer een tijd vast dus hieraan ligt het niet lijk mij) :roll:

ik snap er eventjes dus helemaal niets van en ik wordt hier helemaal gek :?

weet iemand hoe dit op te lossen???

Bedankt voor alle reacties!

Gr. Daryll
Daryll
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
Locatie: Oosterhout

nu een stapje verder!

wanneer ik de draad van het groot licht, remlicht, blower??? etc.. loshaal van het contactslot start de motor en blijft deze ook lopen in de normale sleutel-stand. wanneer ik nu deze draad nu weer tegen de aansluiting duw dan valt de volvo weer uit.

de zekeringen heb ik al gecontroleerd en daar is niets mis mee, ergens zit dus toch een kortsluiting...

zou dit het contactslot zijn of ergens anders, iemand tips? (volvo 440 1.8 1991)

Gr. Daryll
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

Heb je toevallig startonderbreker? Dan is deze vermoedelijk kapot.
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Kan heel goed de startonderbreker zijn maar check ook even de accuspanning.
Succes!
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Contactlsot, je kan de contacten achterop vernieuwen, Deze zitten vast op het sleutelhis met een klein boutje, Even opzoeken en losmaken.
Nieuw rond de 15-20 euro dacht ik.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Daryll
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
Locatie: Oosterhout

PALF schreef:Heb je toevallig startonderbreker? Dan is deze vermoedelijk kapot.
ik zou het niet weten eigenlijk, waar hoort deze te zitten dan???

accuspanning is goed, net nieuw opgeladen aan de acculader
Daryll
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
Locatie: Oosterhout

wpee schreef:Contactlsot, je kan de contacten achterop vernieuwen, Deze zitten vast op het sleutelhis met een klein boutje, Even opzoeken en losmaken.
Nieuw rond de 15-20 euro dacht ik.
dat deel kan je dus los vervangen??? ik weet welk deel je bedoelt, daar hoeft het stuur e.d. er toch niet voor af?

schiet je slot in vast / op slot als je probeert het slot te demonteren ivm diefstalbeveiliging?

Gr. Daryll
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ja , achterop de sleutelschakelaar zit een plastic huis waar de electrische contacten in zitten. Dit is het deel waar de draden aan vast zitten. Dit kun je vernieuwen.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Daryll
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
Locatie: Oosterhout

nog tips hoe deze te de- en monteren? waar op te letten?

of weet iemand waar ik een onderdelendocumentatie kan downloaden?

Bedankt voor de tips zover,

Gr. Daryll
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

http://cid-b2bf9804fa8cfdf0.skydrive.li ... 0460%20480

kun je hier iets vinden?


http://cid-b2bf9804fa8cfdf0.skydrive.li ... %20440.PDF

gevonden en gezocht! blz14 paginanummer in PDF (15 van PDF)
succes!
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Daryll
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
Locatie: Oosterhout

:P

Kijk hier kan ik wat mee, en ik weet nu ook waar ze te vinden voor de volgende keer :D
Daryll
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
Locatie: Oosterhout

zo het grootlicht / uitvallen probleem is opgelost :D

nu nog mijn remlicht maken!

heel af en toe dan doet mijn remlicht het, de lampjes zijn nieuw dus ik ga ervanuit dat het de remlichtschakelaar is.

ik heb het zwart-wit plaatje uit de eerder genoemde electrische handleiding en heb even gekeken waar de schakelaar zat. echter zit deze op een hele irritante sleutelplaats...

hoe kan je hier makkelijk bij komen? pedaal los? via dashbord? etc??

iniedergeval weer een stapje verder 8)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”