chakelaar??electrisch deel vervangenHee Allemaal,
ik heb al veel problemen gehad met mijn volvo 440. nu had ik hem vrijdag prima aan het rijden gekregen, al het stotteren was weg.
nu had mijn broer hem gisteren meegenomen en na 15 minuten kwam hij al terug met het verhaal dat de auto uitgevallen was en hevig stotterde.
na controle blijkt dat het koelwaterpeil ver onder het minimum was, hoewel de (werkende) thermostaat gewoon een normale temperatuur aangaf (1/3e vanaf onderen). deze weer bijgevuld en maar eens opzoek naar een nieuwe / zgan radiator.
echter rijdt de volvo nu niet meer... wanneer je de choke helemaal uittrekt en het gas een beetje inhoudt dan start de auto wel maar blijft ook alleen maar draaien wanneer je de sleutel zo draaid dat de startmotor blijft meedraaien, dus de motor blijft op zichzelf niet draaien en gaat dan hevig schudden en valt uit :roll: hierdoor denk ik niet dat de motor zelf schade heeft maar dat het aan de carburateur / ontsteking ligt.
de volgende onderdelen zijn heel kort geleden vervangen:
- Bougies
- bougiekabels + bobine / verdelerkap kabel
- verdelerkap
- verdelerkap keerring
verder heb ik het luchtfilter goed vastgezet omdat dezelosgetrild was (zit alweer een tijd vast dus hieraan ligt het niet lijk mij) :roll:
ik snap er eventjes dus helemaal niets van en ik wordt hier helemaal gek :?
weet iemand hoe dit op te lossen???
Bedankt voor alle reacties!
Gr. Daryll
volvo 440 1.8 1991, remlicht deffect, remlichtschakelaar???
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
- Locatie: Oosterhout
nu een stapje verder!
wanneer ik de draad van het groot licht, remlicht, blower??? etc.. loshaal van het contactslot start de motor en blijft deze ook lopen in de normale sleutel-stand. wanneer ik nu deze draad nu weer tegen de aansluiting duw dan valt de volvo weer uit.
de zekeringen heb ik al gecontroleerd en daar is niets mis mee, ergens zit dus toch een kortsluiting...
zou dit het contactslot zijn of ergens anders, iemand tips? (volvo 440 1.8 1991)
Gr. Daryll
wanneer ik de draad van het groot licht, remlicht, blower??? etc.. loshaal van het contactslot start de motor en blijft deze ook lopen in de normale sleutel-stand. wanneer ik nu deze draad nu weer tegen de aansluiting duw dan valt de volvo weer uit.
de zekeringen heb ik al gecontroleerd en daar is niets mis mee, ergens zit dus toch een kortsluiting...
zou dit het contactslot zijn of ergens anders, iemand tips? (volvo 440 1.8 1991)
Gr. Daryll
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Contactlsot, je kan de contacten achterop vernieuwen, Deze zitten vast op het sleutelhis met een klein boutje, Even opzoeken en losmaken.
Nieuw rond de 15-20 euro dacht ik.
Nieuw rond de 15-20 euro dacht ik.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
- Locatie: Oosterhout
ik zou het niet weten eigenlijk, waar hoort deze te zitten dan???PALF schreef:Heb je toevallig startonderbreker? Dan is deze vermoedelijk kapot.
accuspanning is goed, net nieuw opgeladen aan de acculader
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
- Locatie: Oosterhout
dat deel kan je dus los vervangen??? ik weet welk deel je bedoelt, daar hoeft het stuur e.d. er toch niet voor af?wpee schreef:Contactlsot, je kan de contacten achterop vernieuwen, Deze zitten vast op het sleutelhis met een klein boutje, Even opzoeken en losmaken.
Nieuw rond de 15-20 euro dacht ik.
schiet je slot in vast / op slot als je probeert het slot te demonteren ivm diefstalbeveiliging?
Gr. Daryll
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ja , achterop de sleutelschakelaar zit een plastic huis waar de electrische contacten in zitten. Dit is het deel waar de draden aan vast zitten. Dit kun je vernieuwen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
http://cid-b2bf9804fa8cfdf0.skydrive.li ... 0460%20480
kun je hier iets vinden?
http://cid-b2bf9804fa8cfdf0.skydrive.li ... %20440.PDF
gevonden en gezocht! blz14 paginanummer in PDF (15 van PDF)
succes!
kun je hier iets vinden?
http://cid-b2bf9804fa8cfdf0.skydrive.li ... %20440.PDF
gevonden en gezocht! blz14 paginanummer in PDF (15 van PDF)
succes!
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
- Locatie: Oosterhout
zo het grootlicht / uitvallen probleem is opgelost
nu nog mijn remlicht maken!
heel af en toe dan doet mijn remlicht het, de lampjes zijn nieuw dus ik ga ervanuit dat het de remlichtschakelaar is.
ik heb het zwart-wit plaatje uit de eerder genoemde electrische handleiding en heb even gekeken waar de schakelaar zat. echter zit deze op een hele irritante sleutelplaats...
hoe kan je hier makkelijk bij komen? pedaal los? via dashbord? etc??
iniedergeval weer een stapje verder

nu nog mijn remlicht maken!
heel af en toe dan doet mijn remlicht het, de lampjes zijn nieuw dus ik ga ervanuit dat het de remlichtschakelaar is.
ik heb het zwart-wit plaatje uit de eerder genoemde electrische handleiding en heb even gekeken waar de schakelaar zat. echter zit deze op een hele irritante sleutelplaats...
hoe kan je hier makkelijk bij komen? pedaal los? via dashbord? etc??
iniedergeval weer een stapje verder
