Ik ben Joachim en rijd al een aardige tijd zweedse auto,s(saab/volvo)
op het moment heb ik een volvo 850 T5 en deze gaat woensdag tot mijn spijt weg :-x
Nu ben ik opzoek naar een ander leuke auto en kwam bij toeval
bij een 142 die hier in de buurt te koop staat.
Ik weet echt niks van dit model dus alle tips/aankoop tips waar
ik extra allert op moet zijn bij een 142 zijn welkom.
De auto is Nederlands en handgeschakeld op gas.
Apk tot augustus 2010.
Rekeningen van de vorgie eigenaar zijn er bij:volvo classic speciaist
vervangen in 2007:waterpomp/pakingen/olie filters/luchtfilter door een amazon exemplaar stond er?/verdamper voor gas/cilinderkop gevlakt etc
en nog wat klein spul...in totaal ruim 6000euro!
De auto had een tijd niet gelopen en starte met een zwakke accu in 3x met een beetje choke...is normaal lijkt mij?
Geen vreemde rook uit de uitlaat.
Geen tiken van kleppen of distributie.
Auto loopt mooi rond.
De kleur is creme geel.
Alles aan de linker en rechter kant onder de stoot strips is kaal gemaakt ivbm met een beetje opervlakte roest aan 1 achterscherm/wiekastranden en onder iets aan de deuren.
Is verder niet echt doorgeroest maar omdat de auto er verder heel mooi uit ziet kwa lak vond de verkoper dat dit deze auto ten goede zal komen voor de verkoop.
Dus alles onder de deur/stootstrip L+R word nieuw in de orginele kleur gespoten en lijkt mij verder voor de eerste paar jaar geen probleem.
Kokerbalken zijn geen gaaten te zien/wel iets bros een de dunne onderste rand helemaal onderaan maar nog geen gaatjes en mooi mat zwart van kleur(body coating?)
De bodem en de onderkant zien er ook nog gaaf uit en uitlaat zat geen roest op dus deze is ook een keer vernieuwd lijkt mij.
Front grille/lampen/motokap heel netjes net als de voorruit en de sierstrips/rubbers die om de ruiten ziten.
Velgen orgineel met goede banden en chromen dekseltjes.
Van binen bijna alles netjes op het stuur en de bestuurders stoel na:stuur heeft een snee/barts in het midden maar ik gok dat dit een euveltje is dat wel meer voorkomt?bestuurders stoel heeft 2 naadjes los aan de rugleuning...stoelen ziten verder prima.
Alles lijkt verder orgineel.
-----------------------------------------------------------------
DAN DE MINPUNTEN,
Om de voorruit en op de hoekjes er van ziten 3 of 4 bubels waar dus roest onder zit!lak zit er nog wel hard op,HOE ERG IS DIT VOOR EEN 142?
Om de rand van 1 spiegel heeft de auto ook een bubeltje..maar is reeds glad gemaakt en met lak bij gewerkt.
Nog een klein plekje dat ook bij gewerkt is recht boven in de hoek van de kofferklep aan de binenkant,lijkt mij ook geen probleem.
Ik heb nog niet kunnen rijden in de auto omdat het slecht weer was en de auto binen staat te wachten om maandag naar de spuiter te gaan.
Ik hoop als het droog is toch nog een kleine rit te kunnen maken morgen.
Morgen is er weer contakt met de de verkoper en zien we wel wat het word.
De prijs incl spuitwerk was 3000euro
REAKTIES&TIPS ZIJN ZEER WELKOM.
Bedankt vast en als ik de auto koop ben ik vast en zeker meer te vinden op dit mooie forum