beste,
enkele weken terug met caravan naar de ardeche, na enkele dagen op de camping kwam op de bc de melding remvloeistof laag. na deze te hebben bijgevuld met dot 4 kwam er na twee dagen terug dezelfde melding op de bc. daar ik reisbijstandverzekering had belde ik naar de wegenwacht. die kwam de auto controleren en kwam tot het besluit dat het de ontkoppelingspomp was. hij wilde die wel vervangen als de versnellingsbak er niet uit moest. na volvo gecontacteerd te hebben kwamen we te weten dat die er wel uit moest. besluit afvoeren naar belgie omdat de auto nog net in garantie was. na 5 dagen werd er een vervangwagen geleverd en zo konden we enkele dagen later toch met caravan naar huis. nu zijn we reeds al drie dagen thuis maar is de volvo nog altijd op weg naar belgie!!!???
ik wist niet dat de ontkoppelingspomp zo een zwak punt was.
zo zitten we nu hier al enkele dagen zonder auto.
lekken ontkoppelingspomp
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb jij de 6 bak, dus model jaar 2006? Daar komt het helaas wel vaker voor dat de koppelings cilinder lekt. Hoeveel km's heeft de auto gelopen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Inderdaad bevestigt dat mijn vermoeden. De eerste serie met de M66 bak had daarvan regelmatig last.
ik zou er op aandringen dat ze heel goed naar de koppelingsplaat kijken. Als deze onder de olie zit is hem geen lang leven meer beschoren.
ik zou er op aandringen dat ze heel goed naar de koppelingsplaat kijken. Als deze onder de olie zit is hem geen lang leven meer beschoren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
cagiva
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 06.11.2008 - 18:25
als ze dit repareren zou dit dan nog een terugkerend probleem kunnen zijn?
heeft dit te maken met de caravan? nochthans heb ik de koppeling ontzien bij het rijden want de auto heeft veel koppel dus moet je de koppeling niet laten slippen.
heeft dit te maken met de caravan? nochthans heb ik de koppeling ontzien bij het rijden want de auto heeft veel koppel dus moet je de koppeling niet laten slippen.
s60 24d 163pk bouwjaar 2005
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nee, er is een slechte serie koppelings cilinders gebruikt. Bij de huidige serie is dat probleem verholpen. Je kunt dit probleem niet omzeilen door de koppeling te ontzien. Heeft niets met de kracht op de koppeling zelf te maken, eerder met het aantal keer dat de koppeling ingetrapt wordt. Daar slijt de cilinder van namelijk.
De koppelings cilinder zorgt er namelijk voor dat het intrappen van het koppelings pedaal wordt omgezet in het vrijkomen van de koppeling.
Denk een s goed na over vervanging van de koppelings- en drukplaat Kost iets van 400 euro, maar voorkomt wel een dure reparatie in de toekomst.
De koppelings cilinder zorgt er namelijk voor dat het intrappen van het koppelings pedaal wordt omgezet in het vrijkomen van de koppeling.
Denk een s goed na over vervanging van de koppelings- en drukplaat Kost iets van 400 euro, maar voorkomt wel een dure reparatie in de toekomst.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hangt er een beetje vanaf, maar als je een beetje rondkijkt op het forum is het niet ongewoon om 2 ton+ te doen met een koppeling. Als het geheel echter toch al open ligt...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -















