XC90: T6 of V8?

Plaats reactie
Corput
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.08.2009 - 21:43

Hallo,

Ik ben op zoek naar een Volvo XC90, het moet een benzinemodel zijn en liefst iets vlots...

Wat adviseren jullie? De V8 uitvoering of de T6?

Welke is fijner/beter/sneller/zuiniger/betrouwbaarder??

En is er nog iets om rekening mee te houden?

Ik hoor het graag!

groet,

Cor
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

V8, zonder twijfel
Volvo for life
Volvo1080
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:45

Wanneer je van tanken en iets frequenter garage bezoek houdt is de T6 perfect. Anders is een 2.5T met wat vlottere chip ok, maar een V8 echt prima. Is dat mijn vrouw echt geen XC90 wilde anders had er nu ook een V8 voor de deur gestaan. Moet het nu doen met de XC70..

Soms oneerlijk he.. zij wel zo'n foeilelijke C30 (smaken verschillen) en ik geen XC90... Tja ;)
240 GLT
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive

XC70 2.5T
Corput
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.08.2009 - 21:43

Tja, er staat momenteel een GL320 cdi voor de deur maar diesel heeft voor ons eigelijk geen meerwaarde. We maken weinig kilometers dus het verschil in wegenbelasting/brandstof is niet echt interessant.

Bovendien lijkt de XC90 mij veiliger en wat sportiever (alhoewel er met de GL320 natuurlijk niks te klagen valt) en ook al is het interieur iets 'saaier' ik heb wel het idee dat de XC90 ergonomisch beter in elkaar zit.

Weet iemand misschien nog iets te vertellen over de verschillende uitvoeringen? Summum, sport, mobillity....?
Volvo1080
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:45

Goede keuze..."Beter een ster in de ruit dan voor op de motorkap"..
240 GLT
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive

XC70 2.5T
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

doe dan meteen een executive als je er voor gaat, een mobility-line daarbij is zeker prettig
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Corput schreef:

Weet iemand misschien nog iets te vertellen over de verschillende uitvoeringen? Summum, sport, mobillity....?
Kijk even op de website van Volvo:
http://www.volvocars.com/nl/salesandser ... s2006.aspx

Hier kun je de diverse bouwjaren aanklikken.

Veel leesplezier!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

V8 heeft een i.t.t. de T6 een maximum koppel van 440Nm tegen 360 Nm
Dat levert wat meer trekkracht op.
Ik heb zelf een v50 met turbo en je merkt wel dat deze er op een gegeven moment inkomt, bij de V8 zal dit wat gemoedelijker gaan.
Daarnaast is het geluid van een V8 wat dieper dan een T6, velen vinden dit mooi!
Dus op jouw vraag "iets vlots" zou ik voor de V8 kiezen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

vergeet de 6 traps automaat ook niet ipv een 4 traps, een V8 is echt zuiniger dan een T6
Volvo for life
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

En het geluid van de V8 niet te vergeten. Ik denk ook dat de V8 standaard wel een stukje vlotter is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

Waarschijnlijk is de V8 ook makkelijk wat op te kietelen, mocht je daar interesse in hebben.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1299
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

De T6 is een heerlijke motor in een S80, maar wat te licht om een XC90 aan sportieve prestaties te helpen, in vergelijking met de V8. Op zich kun je de T6 flink opwaarderen middels een chip, maar of die 4 traps automaat dat gaat trekken? Misschien hoort er ook wel gewoon een V8 in zo'n rijdende container.

S80 Executive
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

....en over de 4-traps automaat staat ook het e.e.a. beschreven op dit forum en daarom zou ik zeggen, neem de V8 met 6-traps automaat!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Die MB 320cdi heeft dik 500nm aan koppel, is nog zuiniger ook ( al begrijp ik niet wat dat uitmaakt bij een auto van meer dan een ton..), en buiten het feit dat je er niks aan hebt, toch ook geen slechte auto denk ik...toch?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

Als ik zo vrij mag zijn... Ik kan me voorstellen dat 2km per liter zuiniger toch prettig is met tanken (=dik 150/160km verder op een tank, want 80L tank). Kun je natuurlijk ook een grotere tank eronder plakken... ;)

EDIT: Ik kan niet voor anderen spreken, maar wat Bart al zegt: volgens mij zijn de extra brandstofkosten (zeker met een laag kilometrage) te verwaarlozen.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

op de totale kosten zie je dat niet eens
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”