Hallo,
Ik ben op zoek naar een Volvo XC90, het moet een benzinemodel zijn en liefst iets vlots...
Wat adviseren jullie? De V8 uitvoering of de T6?
Welke is fijner/beter/sneller/zuiniger/betrouwbaarder??
En is er nog iets om rekening mee te houden?
Ik hoor het graag!
groet,
Cor
XC90: T6 of V8?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
V8, zonder twijfel
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:45
Wanneer je van tanken en iets frequenter garage bezoek houdt is de T6 perfect. Anders is een 2.5T met wat vlottere chip ok, maar een V8 echt prima. Is dat mijn vrouw echt geen XC90 wilde anders had er nu ook een V8 voor de deur gestaan. Moet het nu doen met de XC70..
Soms oneerlijk he.. zij wel zo'n foeilelijke C30 (smaken verschillen) en ik geen XC90... Tja
Soms oneerlijk he.. zij wel zo'n foeilelijke C30 (smaken verschillen) en ik geen XC90... Tja

240 GLT
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive
XC70 2.5T
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive
XC70 2.5T
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02.08.2009 - 21:43
Tja, er staat momenteel een GL320 cdi voor de deur maar diesel heeft voor ons eigelijk geen meerwaarde. We maken weinig kilometers dus het verschil in wegenbelasting/brandstof is niet echt interessant.
Bovendien lijkt de XC90 mij veiliger en wat sportiever (alhoewel er met de GL320 natuurlijk niks te klagen valt) en ook al is het interieur iets 'saaier' ik heb wel het idee dat de XC90 ergonomisch beter in elkaar zit.
Weet iemand misschien nog iets te vertellen over de verschillende uitvoeringen? Summum, sport, mobillity....?
Bovendien lijkt de XC90 mij veiliger en wat sportiever (alhoewel er met de GL320 natuurlijk niks te klagen valt) en ook al is het interieur iets 'saaier' ik heb wel het idee dat de XC90 ergonomisch beter in elkaar zit.
Weet iemand misschien nog iets te vertellen over de verschillende uitvoeringen? Summum, sport, mobillity....?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
doe dan meteen een executive als je er voor gaat, een mobility-line daarbij is zeker prettig
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Kijk even op de website van Volvo:Corput schreef:
Weet iemand misschien nog iets te vertellen over de verschillende uitvoeringen? Summum, sport, mobillity....?
http://www.volvocars.com/nl/salesandser ... s2006.aspx
Hier kun je de diverse bouwjaren aanklikken.
Veel leesplezier!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
V8 heeft een i.t.t. de T6 een maximum koppel van 440Nm tegen 360 Nm
Dat levert wat meer trekkracht op.
Ik heb zelf een v50 met turbo en je merkt wel dat deze er op een gegeven moment inkomt, bij de V8 zal dit wat gemoedelijker gaan.
Daarnaast is het geluid van een V8 wat dieper dan een T6, velen vinden dit mooi!
Dus op jouw vraag "iets vlots" zou ik voor de V8 kiezen.
Dat levert wat meer trekkracht op.
Ik heb zelf een v50 met turbo en je merkt wel dat deze er op een gegeven moment inkomt, bij de V8 zal dit wat gemoedelijker gaan.
Daarnaast is het geluid van een V8 wat dieper dan een T6, velen vinden dit mooi!
Dus op jouw vraag "iets vlots" zou ik voor de V8 kiezen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
vergeet de 6 traps automaat ook niet ipv een 4 traps, een V8 is echt zuiniger dan een T6
Volvo for life
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
En het geluid van de V8 niet te vergeten. Ik denk ook dat de V8 standaard wel een stukje vlotter is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
De T6 is een heerlijke motor in een S80, maar wat te licht om een XC90 aan sportieve prestaties te helpen, in vergelijking met de V8. Op zich kun je de T6 flink opwaarderen middels een chip, maar of die 4 traps automaat dat gaat trekken? Misschien hoort er ook wel gewoon een V8 in zo'n rijdende container.
S80 Executive
S80 Executive
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
....en over de 4-traps automaat staat ook het e.e.a. beschreven op dit forum en daarom zou ik zeggen, neem de V8 met 6-traps automaat!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Die MB 320cdi heeft dik 500nm aan koppel, is nog zuiniger ook ( al begrijp ik niet wat dat uitmaakt bij een auto van meer dan een ton..), en buiten het feit dat je er niks aan hebt, toch ook geen slechte auto denk ik...toch?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Als ik zo vrij mag zijn... Ik kan me voorstellen dat 2km per liter zuiniger toch prettig is met tanken (=dik 150/160km verder op een tank, want 80L tank). Kun je natuurlijk ook een grotere tank eronder plakken... 
EDIT: Ik kan niet voor anderen spreken, maar wat Bart al zegt: volgens mij zijn de extra brandstofkosten (zeker met een laag kilometrage) te verwaarlozen.

EDIT: Ik kan niet voor anderen spreken, maar wat Bart al zegt: volgens mij zijn de extra brandstofkosten (zeker met een laag kilometrage) te verwaarlozen.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
op de totale kosten zie je dat niet eens
Volvo for life