heb de hele topic nog eens doorgelezen
kan mij voorstellen dat U er onderhand spuugzat van bent
( klauwen geld erin gepompt en geen resultaat )
vraag : is het spontaan ( van de één op de andere dag ) ontstaan ?
vraag : wat is de reactie van Uw garage / dealer op dit alles ?
Onregelmatig toerental, inhouden, stotteren...
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Jammer dat je zo ver uit de buurt zit!
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
mag "Beers " hieruit opmaken dat U een gerede kans ziet zijn S60 weer optimaal te laten functioneren ?Ramon&Ramon schreef:Jammer dat je zo ver uit de buurt zit!
zo ja , dan hoeft afstand , vanuit mijn optiek , geen probleem te wezen ( zeker gezien de kosten die hij reeds gemaakt heeft )
-
Beers!
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 17:50
- Locatie: Leeuwarden
Mja, de auto vertoonde wel wat schokjes toen ik hem kocht, maar dat verweet ik aan de gasinstallatie en/of toevallig incidenteel schokje. Kan gebeuren. De dealer kijkt naar de computer en merkt zelf niets... je kent het: zoals bij de tandarts rijdt ie dan best prima. En als de dealer de auto test doen ze dat met een straal gas denk ik, en dan merk je het niet.24AB2 schreef:heb de hele topic nog eens doorgelezen
kan mij voorstellen dat U er onderhand spuugzat van bent
( klauwen geld erin gepompt en geen resultaat )
vraag : is het spontaan ( van de één op de andere dag ) ontstaan ?
vraag : wat is de reactie van Uw garage / dealer op dit alles ?
Volvo 460 1.8i DL LPG 1993
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ben eigenlijk benieuwd of de kleppen inderdaad gesteld zijn!
Een uitgebreide chek-up door iemand anders kan nooit kwaad denk ik.
Een uitgebreide chek-up door iemand anders kan nooit kwaad denk ik.
-
Beers!
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 17:50
- Locatie: Leeuwarden
Nou, het laatste nieuws was dat het kleppenstellen niets heeft geholpen, maar het was wel nodig dus niet helemaal tevergeefs. Vanmorgen bleef het motormanagementlampje branden. Ik ben direct naar de dealer gereden en heb de auto laten lopen. Je zal zien dat als ik hem uitzet en weer aan dat de storing niet weer terugkomt. Watizzeraandehand: de LMM toch kaduuk! Nieuwe LMM erin en proberen tot en met donderdag. Ik merkte direct wel dat ie beter trok en constanter reed. Dus dat lijkt goed te gaan.... Maar vanmiddag draai ik van een minirotonde af en het motormanagementlampje begint weer te knipperen, melding 'rijd langzaam, service spoed' en de auto trilt flink met gasgeven. Aan de kant van de weg gezet, motor uit, starten en de boel is weer gereset. Ben benieuwd wat morgen gaat brengen...
Volvo 460 1.8i DL LPG 1993
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is het contactslot wel is gecontroleerd,met name het electrische gedeelte?
Ik had zo,n zelfde klacht met een V70 van 2003 met 270000km,vage storingen enz enz,bleek dus in het contactslot te zitten..
Het slot was gammel en ging tijdens het rijden verdraaien,zodat de spanning op sommige componenten wegviel!Het verdraaide maar een mm,maar gaf toch vreemde storingen.
Ik had zo,n zelfde klacht met een V70 van 2003 met 270000km,vage storingen enz enz,bleek dus in het contactslot te zitten..
Het slot was gammel en ging tijdens het rijden verdraaien,zodat de spanning op sommige componenten wegviel!Het verdraaide maar een mm,maar gaf toch vreemde storingen.
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
oops, dat is een volledig nieuwe voor mijRamon&Ramon schreef:Is het contactslot wel is gecontroleerd,met name het electrische gedeelte?
Ik had zo,n zelfde klacht met een V70 van 2003 met 270000km,vage storingen enz enz,bleek dus in het contactslot te zitten..
Het slot was gammel en ging tijdens het rijden verdraaien,zodat de spanning op sommige componenten wegviel!Het verdraaide maar een mm,maar gaf toch vreemde storingen.
is dit op één of andere manier te testen ?
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Aan je sleutel rommelen als ie raar doet
Het komt vaak door een te grote sleutelbos aan je autosleutels, dat gewicht trekt constant aan je slot en daarmee slijt het geheel veel harder dan normaal. Ik heb hetzelfde ooit gehad met een VW. Heb sindsdien mn autosleutels gescheiden van de rest.
Het komt vaak door een te grote sleutelbos aan je autosleutels, dat gewicht trekt constant aan je slot en daarmee slijt het geheel veel harder dan normaal. Ik heb hetzelfde ooit gehad met een VW. Heb sindsdien mn autosleutels gescheiden van de rest.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- stanley2401
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06.03.2009 - 07:46
Ik heb ook een probleem gehad wat er een beetje op lijkt.
Ik had regelmatig de melding "motor management service spoed" waarbij de motor in noodloop ging. Diverse malen laten uitlezen zonder resultaat. In tussentijd zijn vervangen:gasklephuis, 3 bobines, LMM, verdamper en gereviseerde gasverdeler. Een enkele keer kwam is er bij het uitlezen storing gaspedaalsensor uitgekomen. Deze is door de dealer nagemeten en bleek volgens hun toch in orde te zijn. Na een poosje gereden te hebben weet met een melding naar de dealer, deze hebben het gaspedaalsensor vervangen, en wat denk je.........probleem opgelost.
Met alles bij elkaar ben ik misschien wel een half jaar bezig geweest.
Ik had regelmatig de melding "motor management service spoed" waarbij de motor in noodloop ging. Diverse malen laten uitlezen zonder resultaat. In tussentijd zijn vervangen:gasklephuis, 3 bobines, LMM, verdamper en gereviseerde gasverdeler. Een enkele keer kwam is er bij het uitlezen storing gaspedaalsensor uitgekomen. Deze is door de dealer nagemeten en bleek volgens hun toch in orde te zijn. Na een poosje gereden te hebben weet met een melding naar de dealer, deze hebben het gaspedaalsensor vervangen, en wat denk je.........probleem opgelost.
Met alles bij elkaar ben ik misschien wel een half jaar bezig geweest.
Volvo S40 2.0
Volvo S60 2.4 Bi-Feul
Volvo V40 1.8
Volvo S60 2.4 Bi-Feul
Volvo V40 1.8
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat ik zelf tot mijn ontsteltenis wel eens heb vastgesteld:
Ik startte de auto, verstelde het stuur door het naar mij toe te trekken en de motor sloeg af. Ik heb toen de stuurkolom gedemonteerd en zag toch mijn schrik een draad kaal langs de stuurstang lopen, kennelijk gestript door de verstelinrichting.
Ik heb de draad geïsoleerd met tape en de draad weer goed vastgezet aan de andere draden van de kabelboom.
Ik startte de auto, verstelde het stuur door het naar mij toe te trekken en de motor sloeg af. Ik heb toen de stuurkolom gedemonteerd en zag toch mijn schrik een draad kaal langs de stuurstang lopen, kennelijk gestript door de verstelinrichting.
Ik heb de draad geïsoleerd met tape en de draad weer goed vastgezet aan de andere draden van de kabelboom.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race















