bekende problemen S60

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
louis
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
Locatie: omgeving Utrecht

Vorige week is mijn auto (S60 D5 bj.2002)bij de dealer geweest voor o.a. een grote beurt.
Nu blijkt dat de stabilisatorstangen en de bovenste motorsteun(rubber gescheurd) vervangen moeten worden.
Nu had de dealer vorige week geen tijd meer om deze ook te vervangen dus ik moet deze week terug komen.

Ik vraag me af of dit normaal is voor een auto met net 100.000 km op de teller? Heeft het met de rijstijl van vorige eigenaar te maken of is dit toch een volvo kwaal? Ben het namelijk al meerdere keren op dit forum tegengekomen.

Wat zou deze reparatie kosten als de auto buiten de garantie valt?
Gebruikersavatar
HMG
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
Locatie: Veynes

Stabstangen en de motorsteun zijn normaal, het komt iniedergeval veel vaker voor. Motorsteun zit dacht ik op 75 en stabstangen op 65 ps. Welke stabstangen zijn defect, meestal komen ze alle 4 een keer langs om te vervangen.
louis
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
Locatie: omgeving Utrecht

Aan de voorkant moeten ze in iedergeval vervangen worden achter weet ik niet maar dat hoor ik volgende week wel.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

eerste spoor stang zijn bij mijn auto al bij 50 kkm vervangen

Onlangs bij 160 kkm reactie stangen rv en la, binnenste stuurkogels vernwd en wederom twee spoorstangen.

Opzich een heerlijke auto heb de indruk dat de wielophanging en stuur inrichting niet het sterkste punt is.
2403l
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 12.03.2006 - 23:31

100000km voor de motorrubber is aan de snelle kant, maar dat licht aan je rijstijl. Normaal is rond de 150000km. Stabilisatorstangen ligt aan je woonomgeving (drempels en dergelijke).
Bij een snelle rijstijl zijn de motorsteunen eerder aan vervanging toe
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

bij mij is een rubber ook na 120dkm gescheurd
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

kijk ook eens hier voor problemen:http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4696
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Ik heb het gehad bij 130.000 km het was wel even een zoektocht wat er nou precies kraakte, de dealer heeft e.e.a. preventief vervangen, ook aan de rechterkant.
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gast

Ook ik verbaas mij wel eens over de kwaliteit van de onderdelen die op een Volvo gemonteerd zijn.
Het rijdt geweldig, maar nooit gedacht dat ik weer echt aan het sleutelen moest.
Het zal de Volvo TIK wel zijn :lol: ...net achter het rechter oor :wink:
edb
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02.09.2005 - 20:13

Bij mij moeten de binnenste stuurkogels ook vervangen worden.
Kun je mij nog vertellen hoeveel je daarvoor zo'n beetje kwijt bent?

groet,

Edb
NielsS60 schreef:eerste spoor stang zijn bij mijn auto al bij 50 kkm vervangen

Onlangs bij 160 kkm reactie stangen rv en la, binnenste stuurkogels vernwd en wederom twee spoorstangen.

Opzich een heerlijke auto heb de indruk dat de wielophanging en stuur inrichting niet het sterkste punt is.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ga dan maar vast sparen voor de rest van de zwakke onderdelen van je Volvo:

Als je een (overjarige) benzine hebt van 2000 of 2001 gaat binnenkort je ETM defect.
En je deursloten (zowel links- als rechtsvoor) gaan ook eerdaags defect.
Check ook vast de lak onderaan de A-stijl. Deze gaat veelal bobbelen na 5 jaar.
Na een jaar of vijf zijn meestal het flex-stuk, en de midden- en einddemper aan vervanging toe.
En de stabilisatierubbers zijn ook niet de beste.

Jaja, ook een Volvo kan stuk hoor...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”