Vorige week is mijn auto (S60 D5 bj.2002)bij de dealer geweest voor o.a. een grote beurt.
Nu blijkt dat de stabilisatorstangen en de bovenste motorsteun(rubber gescheurd) vervangen moeten worden.
Nu had de dealer vorige week geen tijd meer om deze ook te vervangen dus ik moet deze week terug komen.
Ik vraag me af of dit normaal is voor een auto met net 100.000 km op de teller? Heeft het met de rijstijl van vorige eigenaar te maken of is dit toch een volvo kwaal? Ben het namelijk al meerdere keren op dit forum tegengekomen.
Wat zou deze reparatie kosten als de auto buiten de garantie valt?
bekende problemen S60
- HMG
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
- Locatie: Veynes
Stabstangen en de motorsteun zijn normaal, het komt iniedergeval veel vaker voor. Motorsteun zit dacht ik op 75 en stabstangen op 65 ps. Welke stabstangen zijn defect, meestal komen ze alle 4 een keer langs om te vervangen.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
eerste spoor stang zijn bij mijn auto al bij 50 kkm vervangen
Onlangs bij 160 kkm reactie stangen rv en la, binnenste stuurkogels vernwd en wederom twee spoorstangen.
Opzich een heerlijke auto heb de indruk dat de wielophanging en stuur inrichting niet het sterkste punt is.
Onlangs bij 160 kkm reactie stangen rv en la, binnenste stuurkogels vernwd en wederom twee spoorstangen.
Opzich een heerlijke auto heb de indruk dat de wielophanging en stuur inrichting niet het sterkste punt is.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12.03.2006 - 23:31
100000km voor de motorrubber is aan de snelle kant, maar dat licht aan je rijstijl. Normaal is rond de 150000km. Stabilisatorstangen ligt aan je woonomgeving (drempels en dergelijke).
Bij een snelle rijstijl zijn de motorsteunen eerder aan vervanging toe
Bij een snelle rijstijl zijn de motorsteunen eerder aan vervanging toe
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
kijk ook eens hier voor problemen:http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4696
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
Ik heb het gehad bij 130.000 km het was wel even een zoektocht wat er nou precies kraakte, de dealer heeft e.e.a. preventief vervangen, ook aan de rechterkant.
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Ook ik verbaas mij wel eens over de kwaliteit van de onderdelen die op een Volvo gemonteerd zijn.
Het rijdt geweldig, maar nooit gedacht dat ik weer echt aan het sleutelen moest.
Het zal de Volvo TIK wel zijn
...net achter het rechter oor 
Het rijdt geweldig, maar nooit gedacht dat ik weer echt aan het sleutelen moest.
Het zal de Volvo TIK wel zijn

-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.09.2005 - 20:13
Bij mij moeten de binnenste stuurkogels ook vervangen worden.
Kun je mij nog vertellen hoeveel je daarvoor zo'n beetje kwijt bent?
groet,
Edb
Kun je mij nog vertellen hoeveel je daarvoor zo'n beetje kwijt bent?
groet,
Edb
NielsS60 schreef:eerste spoor stang zijn bij mijn auto al bij 50 kkm vervangen
Onlangs bij 160 kkm reactie stangen rv en la, binnenste stuurkogels vernwd en wederom twee spoorstangen.
Opzich een heerlijke auto heb de indruk dat de wielophanging en stuur inrichting niet het sterkste punt is.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ga dan maar vast sparen voor de rest van de zwakke onderdelen van je Volvo:
Als je een (overjarige) benzine hebt van 2000 of 2001 gaat binnenkort je ETM defect.
En je deursloten (zowel links- als rechtsvoor) gaan ook eerdaags defect.
Check ook vast de lak onderaan de A-stijl. Deze gaat veelal bobbelen na 5 jaar.
Na een jaar of vijf zijn meestal het flex-stuk, en de midden- en einddemper aan vervanging toe.
En de stabilisatierubbers zijn ook niet de beste.
Jaja, ook een Volvo kan stuk hoor...
Als je een (overjarige) benzine hebt van 2000 of 2001 gaat binnenkort je ETM defect.
En je deursloten (zowel links- als rechtsvoor) gaan ook eerdaags defect.
Check ook vast de lak onderaan de A-stijl. Deze gaat veelal bobbelen na 5 jaar.
Na een jaar of vijf zijn meestal het flex-stuk, en de midden- en einddemper aan vervanging toe.
En de stabilisatierubbers zijn ook niet de beste.
Jaja, ook een Volvo kan stuk hoor...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race