Ik zou graag wat advies van jullie willen wat betreft een gesprongen distributieriem.
Het zit namelijk zo , mijn distributieriem is laatst kapot gegaan terwijl ik achter een tractor met boot reed ( ja normaal haal ik die in ja
Ik reed toen 5-10 km p/u en heb verder helemaal niks gehoord wat op een kapotte riem zou duiden..
Dus ik ben gaan kijken bij mn onsteking want die vonkte ook niet al te best.
Verdelerkap eraf gehaald en de contactpunten eb rotor waren aardig gaar dus die heb ik nieuw gehaald met het idee dat het probleem opgelost zou zijn.. Niet dus.. Wel betere vonk daarna uiteraard....
Daarna ben ik er dus achter gekomen dat het de distributieriem was die kapot gesprongen is. Ondertussen al wel 20 keer kort gestart natuurlijk :-x
Nu is mijn vraag aan jullie..
Hoe groot schatten jullie de kans in dat mijn kleppen nu krom zijn gegaan?
En wat is de beste optie om te gaan doen.
1. Nieuwe distributieriem erop + rollen etc. (120 excl. btw)
2. Eerst kleppen controleren dus de kop eraf halen?
Als de kleppen krom zijn en het een en ander moet gereviseerd worden gaat mij dit rond de 1000 euro bij de volvo dealer kosten is mij verteld.
Dit grapje is voor mij iets te duur voor een 440 uit 96 met 225.000 op de teller.
Misschien dat jullie mij wat advies kunnen geven op dit punt!? :fadein:
Mvg, Dennis