C70 T5 opgehaald. Maar! nog wat punten (edit)

Voor kenners: de "Roffel"
Euro
2nd Gear member

Iemand nog een idee voor het certificaat?

En nog een ander vraagje (of moet dat in een ander topic?) Hoe ga ik het leer in goede staat houden? Iemand tips? Dan ga ik het leer eens een goede behandeling geven, het ziet er opzich nog gaaf uit (mag ook wel met deze km-stand ;-)) maar het heeft wel paar kleine kraakjes / doffe plekjes.

Het suede is ook een tikkeltje gepluisd, niet op de bijrijdersstoel overigens.

Om een kleine sneak 'n peak te geven (het is een work in progess ;))

Afbeelding

;)
arjen-440
3rd Gear member

bij de dealert verkopen ze van die setjes voor je lederen bekleding bij te houden,
of bij de leerlooijer in den haag een setje verf halen ;)
Steev
2nd Gear member

Volgens mij moet je je alarm SCM laten keuren/afmelden en dan krijg je nieuw certificaat. ik moet dat ook nog steeds doen.

je kan overigens wel op de website van scm je nummerbord invullen dan krijg je te zien of er bij jouw auto een scm certificaat is geregistreerd.

maar volgens mij betekend d at niks.

voor je mp3/ipod moet je ff op volvotech.com kijken. zoek naar de gw100 van dension. dit moduletje kan je aansluiten op je 6cd wiss. aansluiting.

andere oplossing is een fm transmitter van bijv. belkin of griffin.
of een ouderwetse casette met jackplug.

tjuus
Volvo V40 D4 12-2014
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km
Euro
2nd Gear member

Heb ondertussen er al een GW 300 ingezet :)

Naar tevredenheid, alleen jammer van max 99 nummers (zit op USB-stick aangesloten) en daarna mag je gaan rommelen in de menus maar heb nog een vraag openstaan, dus heb het volste vertrouwen dat dit voor de heren van volvotech.eu opgelost gaat worden :)

Bedankt voor de tip over de SCM.
Gelijk kenteken ingevuld en de volgende melding kwam:

Er is een SCM certificaat geregistreerd op kenteken.

Alleen waar kan ik een nieuwe cert. krijgen ... toch maar even contact opnemen met de dealer in de buurt die vermeld stond op de SCM website (maar wel ff mooi 110 euro per uur vangt voor testen)
Steev
2nd Gear member

jeetje stelletje afzetters. het enige wat ze volgens mij doen is testen of je alarm werkt.

belachelijk veel geld.

maar 110 is dat de prijs bij de officiele volvo garage of bij een niet merkgebonden dealer?
Volvo V40 D4 12-2014
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km
Euro
2nd Gear member

Bij een officiële Volvo dealer.
Maar als je een goedkoper alternatief weet... dan graag! (omg. Rotterdam)

Heb wel de aanbieding gekregen om hem af te melden voor 30 euro ... maar wat heb ik DAAR nou weer aan? De verzekering wil juist een bewijs dat het op deze auto zit!

Overigens volgende mods gedaan:

* Blok schoongemaakt
* Velgen gepoetst
* Lakstift
* Nieuwe koplampwissers
* GW 300 geinstalleerd
* Nokia CARK HF-91 verwijderd incl. ledere houder en CK-7W geinstalleerd (iemand nog een complete HF CARK-91 voor V70 C, S70, en C70 tot 2004 nodig?)

In de planning
* Veerpootburg (80 euro bij de dealer :))
* Schakelaar om radio antenne naar beneden te houden bij CD gebruik
* Pollenfilter vervangen
* Nieuwe luchtfilter (K&N Vervangingsfilter of origineel Volvo? Op de K&N zou hij iets zuiniger lopen, maar de K&N heeft een filtergraad van 96% tegenover de originele Volvo die 98% haalt)
* De Volvo WAX-shampoo eens testen op deze auto
* Leerverzorgingskit kopen

U ziet, zon auto weet je wel bezig te houden :)
VolvoC70T5
2nd Gear member

Vraag...

die GW300.. is dat een universeel ding wat je er zo tussen plaatst? of..
zit namelijk zelf ook naar zoiets te kijken om aan te sluiten op mijn SC900 in me C70..

zie namelijk op marktplaats wel verschillende aangeboden maar staat audi enz bij..
auto specifiek of universele stekkers?
Euro
2nd Gear member

Ik heb hem (met de SC900, maar SC901 kan evengoed) op de AUX in zitten, de radio herkent hem dan als een CD 6 wisselaar. Vervolgens kun je je USB stick, Ipod, of (zit er ook op) 3.5mm ingang bedienen via je radio front.

Zit wel met een klein bugje van maximaal 99 nummers per album, maar daarvoor heb ik volvotech aangeschreven en dat gaat wel goedkomen, het product zelf werkt in iedergeval prima en een lekker strak geluid!
PigDog
1st Gear member

Voor de I pod: Ik werk liever niet met de Belkin FM transmitter, want dit geeft teveel storingsbijgeluiden. Dus heb ik een cassette met een jackplug en die werkt (op een klein beetje kopruis na) goed voor de I pod. Maar ik zie dat je al wat anders gekocht hebt...
Wat ook niet onbelangrijk is: Als je Sony CD-R schijfjes pakt, en die op 2X of 4X brand, pakt de achterwisselaar die ook met gemak.

Ik rijd nu een jaartje C-70, en heb alle narigheidjes nu wel gehad. Lekkende kachelradiator, lekkende achterraampjes, losse socket, waardoor er een lampenmelding op je dashboard staat, terwijl alles het doet, en niet te vergeten de gasklep.
Toch ben ik nog steeds onder de indruk van deze auto, zijn soepelheid van de motor en het gemak wat je beleeft op lange ritten.

Veel plezier ermee....
Volvo C-70 uit '99
Altijd Benz gereden maar dit smaakt ook wel...
RobbertC70
2nd Gear member
Contacteer:

Classic C70; Toppertje!
1998 C70 T-5 Automaat. MTE Performance. Black Gold!
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
Euro
2nd Gear member

Owja tijd voor een update:

Bijna alles gedaan wat ik wou doen. (en meteen een tip: koop die schakelaar om je radiospriet naar beneden te houden als je CD's / MP3's aan het beluisteren bent. Inbouwen is 15 minuten werk)

Moet nog:

1: Leer / alcantara reconditioning doen. (Iemand tips? omg. Rotterdam)

2: Stoel wil soms niet naar achteren: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 288.0.html

3: Olie verversen (5W40, iemand goede / slechte ervaringen met Olie? Prijs maakt mij niks uit, alleen het beste voor deze oranje joekel ;))

4: Automaatbak flushen. Schakelt nog soepel, maar soms een hele lichte voelbare overgang, geen *boink* ofzo. Maar het is ook ong. tijd voor verversen, ik zag dat hij nog nooit geflushed (wel olie vervangen) was dus dat mag de dealer doen. (tenzij iemand in omg. Rotterdam nog een betere bedrijf weet)

5: Airco nakijken. Laatst in midden 2007 gedaan. Werkt nog goed, maar merkte gister toen ik de airco / ECC aan had staan dat toen ik de temp naar 22C zette op beide kanten de rechtermiddelste rooster rook ging blazen, nja ... mist :P maar het rook wel een beetje muf ... zag er wel grappig uit. Daarna weer naar 18C gezet en nog lekker van de ECC genoten ...

6: Brandstoffilter vervangen. (ga ik zelf doen, idem olie van de motor)

7: Powerflex motorsteun monteren. (hoorde iets van een gele en paarse versie? Welke is beter? Geloof de paarse omdat die wat rustiger aanvoelt)

En tja... flirt nog met het idee om de motor net iets meer pit te geven, niet omdat ik snel wil rijden... maar meer omdat die 5 Cylinder grom net iets te gedempt is, zelfs met m'n K&N inlegfilter hoor je hem pas goed boven de 3500 rpm ... laatst hoorde ik een dubbele uitlaat (2 kanten) C70 en dat was me toch mooi. Een hele rustiger subtiele roffel. Alsof 2 dikke mensen aan het modderworstelen waren ... *blubber blubber blubber* :D
Maar precies wat ik zoek, zon lekker V8 geluidje... maar niet dat je de hele buurt er mee wakker maakt... moet er ook mee naar klanten immers.

En nu maar afwachten tot iemand hem spot ;-)
RobbertC70
2nd Gear member
Contacteer:

Wat voor schakelaar is dat (linkje ofzo?). En kunnen ze die er voor me in zetten? (ik doe zelf niets aan mijn wagen ivm te veel linkerhanden)

Succes met je lijstje!
Euro
2nd Gear member

Ik kan het evt. voor je doen.

Schakelaar + kabel komt bij mijn dealer zo rond de 45 euro.
Voor de inbouw rekenen ze 90 euro. Als je mij m'n benzine vergoed + een klein extra'tje doe k het wel voor je.

Heb het dashboard nou al vaak genoeg open gehad (installatie nokia CARK-CKW7 BT carkit, verwijderen HF CARK 91, inbouw GW 300, en nog paar dingen) om dat zowat blind te kunnen doen.

Afbeelding
Niet mijn foto (zoals je weet heeft een C70 meer knopjes ;-)) maar het is de rechterknop.

Zelf heb ik de mijne tussen m'n TRACS en infoknop gezet.
Nooit meer last van die lelijke antenne als je naar cd's / mp3's aan het luisteren bent en grappig genoeg heb ik ook nog normaal ontvangst.
RobbertC70
2nd Gear member
Contacteer:

Ok thanks voor het aanbod!
Eens informeren bij mijn dealer en anders kom ik er op terug.
Euro
2nd Gear member

Vandaag samen met z'n oudere broer in de was gezet :)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”