hey,
Ik ben net gaan kijken naar een S40 van 1998. en heb dringend een auto nodig. mijn voorkeur ging al uit naar volvo of audi. dus heb ik tegen die vent gezegd dat ik er morgen om kom. de wagen komt er nog goed voor en hij vraagt maar 3500 euro. wat moet ik doen? is dit een goede koop en waar moet ik op letten... oh ja, heb vandaag ook gehoord dat de volvo S40 van '98 veel problemen heeft. omdat hier een franse motor in zit... klopt dit en kan iemand me meer uitleg geven?
met vriendelijke groet
Nicky
S40 van 1998
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Volgens de Duitse TüVgegevens zijn juist de S40 en V40 die in Born (vanaf de Mitsubishitijd) zijn geproduceerd erg weinig storingsgevoelig. Zelfs veel minder dan de grotere, duurdere modellen!!! De Nederlandse Volvo's hebben het gemiddelde pannepercentage, volgens de Duitsers, stevig naar beneden gebracht.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Ow toch weer wat anders gaan rijden weer een opel?Timmert schreef:Ik heb er eentje, op gas. Totaal _geen_ problemen mee
Hij is te koop trouwens
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
ff zonder dollen, maarruh, hoe kom je op het idee dat franse motoren slecht zijn???
Overigens gebruikt Volvo al jaaaaaaaren blokken die in meerdere of juist mindere mate afstammen van Renault blokken. En dan heb ik het over de inmiddels klassiek(er)e modellen.
Het zijn met name de motoren uit de 440, de 460 en de 480 die qua aandrijflijn en qua motorsteunen zonder enige aanpassingen in een aantal renaultjes passen. Denk aan R5, R19, ouder clio's etc.....
Ook een aantal versnellingsbakken zijn uitwisselbaar.
Overigens gebruikt Volvo al jaaaaaaaren blokken die in meerdere of juist mindere mate afstammen van Renault blokken. En dan heb ik het over de inmiddels klassiek(er)e modellen.
Het zijn met name de motoren uit de 440, de 460 en de 480 die qua aandrijflijn en qua motorsteunen zonder enige aanpassingen in een aantal renaultjes passen. Denk aan R5, R19, ouder clio's etc.....
Ook een aantal versnellingsbakken zijn uitwisselbaar.
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Er staat hier een 440 met Renault-benzineblokje. Heeft het dikke ton goed gedaan, toen groot aantal problemen (elektronisch). Nu lijkt alles weer redelijk op orde.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Ik heb het met name over benzine motoren van Renault. Heb eerlijk gezegd geen diesel ervaring met renault.exhonda schreef:Marinus lees maar eens op problem car .nl.De meeste v40/s40 waar problemen mee zijn, zijn diesels van Renault.
Ik hoorde overigens wel van een (ex)volvo monteur dat er erg veel problemen met oude x40 diesels zijn, waarover ik me in hoge mate heb verbaasd, maar hij zal het toch wel weten neem ik aan.
- Timmert
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
- Locatie: Uithoorn
seat :shock:gelebanaan schreef:Ow toch weer wat anders gaan rijden weer een opel?Timmert schreef:Ik heb er eentje, op gas. Totaal _geen_ problemen mee
Hij is te koop trouwens
S40 Phase I 1.8 16v Europa
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 27.02.2005 - 14:18
- Locatie: Bovenkarspel (NH, regio West-Friesland)
Hoe zie/weet ik het verschil tussen een gewone 1.8 en een 1.8 GDI ???
Ik heb nog nooit een Volvo met de aanduiding GDI zien rijden ?!?
Ik heb nog nooit een Volvo met de aanduiding GDI zien rijden ?!?
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
- Timmert
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
- Locatie: Uithoorn
Op een GDI staat 1.8i, en op een gewone 1.8 zonder iVineVinyl schreef:Hoe zie/weet ik het verschil tussen een gewone 1.8 en een 1.8 GDI ???
Ik heb nog nooit een Volvo met de aanduiding GDI zien rijden ?!?

S40 Phase I 1.8 16v Europa
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 27.02.2005 - 14:18
- Locatie: Bovenkarspel (NH, regio West-Friesland)
Battlecruiser S80 schreef:Volgens de Duitse TüVgegevens zijn juist de S40 en V40 die in Born (vanaf de Mitsubishitijd) zijn geproduceerd erg weinig storingsgevoelig. Zelfs veel minder dan de grotere, duurdere modellen!!! De Nederlandse Volvo's hebben het gemiddelde pannepercentage, volgens de Duitsers, stevig naar beneden gebracht.
Zijn hier in Born de 1.8 de 1.8i (GDI) of beide geproduceerd???
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 01.03.2005 - 20:43
Ze (die Zweden) hebben voor de 4 cilinder benzine motoren in de S/V 40 de 5 cilinder (jaja
) als basis genomen en hebben er een cilindertje afgehakt ofzo. De diesels zijn vanaf de 340 1.5D al van Renault, en heb me laten vertellen dat die wel erg slecht waren maar dit terzijde. Die diesels in de S/V40 tot 2001 (D4192T en T2) hebben steeds vaker last van gescheurde koppen/koppakingen en riemen die springen, kom ze vaak tegen met een laagje olie in het koelvloeistof reservoir.
Emiel... :roll:

Emiel... :roll:
NordicTurbo.nl