S40 van 1998

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Nicky
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13.02.2005 - 16:40

hey,

Ik ben net gaan kijken naar een S40 van 1998. en heb dringend een auto nodig. mijn voorkeur ging al uit naar volvo of audi. dus heb ik tegen die vent gezegd dat ik er morgen om kom. de wagen komt er nog goed voor en hij vraagt maar 3500 euro. wat moet ik doen? is dit een goede koop en waar moet ik op letten... oh ja, heb vandaag ook gehoord dat de volvo S40 van '98 veel problemen heeft. omdat hier een franse motor in zit... klopt dit en kan iemand me meer uitleg geven?

met vriendelijke groet
Nicky
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Hallo volgens mij zijn de diesels met Renault motor :( en je hebt nog een 1.8 met een Mitsubishi gdi motor :P .
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

De 1.6 ,1.8 en 2 liter benzine zijn in zweden gemaakt :P en dus nog een 1.8 gdi benzine uit japan :P .De 1.9 diesels zijn frans :cry: .
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Volgens de Duitse TüVgegevens zijn juist de S40 en V40 die in Born (vanaf de Mitsubishitijd) zijn geproduceerd erg weinig storingsgevoelig. Zelfs veel minder dan de grotere, duurdere modellen!!! De Nederlandse Volvo's hebben het gemiddelde pannepercentage, volgens de Duitsers, stevig naar beneden gebracht.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Timmert
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
Locatie: Uithoorn

Ik heb er eentje, op gas. Totaal _geen_ problemen mee :)

Hij is te koop trouwens ;)
S40 Phase I 1.8 16v Europa
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Timmert schreef:Ik heb er eentje, op gas. Totaal _geen_ problemen mee :)

Hij is te koop trouwens ;)
Ow toch weer wat anders gaan rijden weer een opel?
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

OPEL:niet eens zo'n gek idee :lol: :lol: :lol:
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

ff zonder dollen, maarruh, hoe kom je op het idee dat franse motoren slecht zijn???

Overigens gebruikt Volvo al jaaaaaaaren blokken die in meerdere of juist mindere mate afstammen van Renault blokken. En dan heb ik het over de inmiddels klassiek(er)e modellen.

Het zijn met name de motoren uit de 440, de 460 en de 480 die qua aandrijflijn en qua motorsteunen zonder enige aanpassingen in een aantal renaultjes passen. Denk aan R5, R19, ouder clio's etc.....

Ook een aantal versnellingsbakken zijn uitwisselbaar.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Marinus lees maar eens op problem car .nl.De meeste v40/s40 waar problemen mee zijn, zijn diesels van Renault.
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Er staat hier een 440 met Renault-benzineblokje. Heeft het dikke ton goed gedaan, toen groot aantal problemen (elektronisch). Nu lijkt alles weer redelijk op orde.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

exhonda schreef:Marinus lees maar eens op problem car .nl.De meeste v40/s40 waar problemen mee zijn, zijn diesels van Renault.
Ik heb het met name over benzine motoren van Renault. Heb eerlijk gezegd geen diesel ervaring met renault.

Ik hoorde overigens wel van een (ex)volvo monteur dat er erg veel problemen met oude x40 diesels zijn, waarover ik me in hoge mate heb verbaasd, maar hij zal het toch wel weten neem ik aan.
Gebruikersavatar
Timmert
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
Locatie: Uithoorn

gelebanaan schreef:
Timmert schreef:Ik heb er eentje, op gas. Totaal _geen_ problemen mee :)

Hij is te koop trouwens ;)
Ow toch weer wat anders gaan rijden weer een opel?
seat :shock:
S40 Phase I 1.8 16v Europa
VineVinyl
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 27.02.2005 - 14:18
Locatie: Bovenkarspel (NH, regio West-Friesland)

Hoe zie/weet ik het verschil tussen een gewone 1.8 en een 1.8 GDI ???
Ik heb nog nooit een Volvo met de aanduiding GDI zien rijden ?!?
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
Gebruikersavatar
Timmert
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
Locatie: Uithoorn

VineVinyl schreef:Hoe zie/weet ik het verschil tussen een gewone 1.8 en een 1.8 GDI ???
Ik heb nog nooit een Volvo met de aanduiding GDI zien rijden ?!?
Op een GDI staat 1.8i, en op een gewone 1.8 zonder i :)
S40 Phase I 1.8 16v Europa
VineVinyl
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 27.02.2005 - 14:18
Locatie: Bovenkarspel (NH, regio West-Friesland)

Battlecruiser S80 schreef:Volgens de Duitse TüVgegevens zijn juist de S40 en V40 die in Born (vanaf de Mitsubishitijd) zijn geproduceerd erg weinig storingsgevoelig. Zelfs veel minder dan de grotere, duurdere modellen!!! De Nederlandse Volvo's hebben het gemiddelde pannepercentage, volgens de Duitsers, stevig naar beneden gebracht.

Zijn hier in Born de 1.8 de 1.8i (GDI) of beide geproduceerd???
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
Emiel
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 01.03.2005 - 20:43

Ze (die Zweden) hebben voor de 4 cilinder benzine motoren in de S/V 40 de 5 cilinder (jaja :lol: ) als basis genomen en hebben er een cilindertje afgehakt ofzo. De diesels zijn vanaf de 340 1.5D al van Renault, en heb me laten vertellen dat die wel erg slecht waren maar dit terzijde. Die diesels in de S/V40 tot 2001 (D4192T en T2) hebben steeds vaker last van gescheurde koppen/koppakingen en riemen die springen, kom ze vaak tegen met een laagje olie in het koelvloeistof reservoir.

Emiel... :roll:
Afbeelding
NordicTurbo.nl
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”