V50 overleden..

Geleverd vanaf 2003
supafly1975
2nd Gear member

Hey,

Opgelet bij het opnieuw starten van de wagen. Ik heb mijn V50 nog niet, hij komt pas morgennamiddag beschikbaar bij de dealer, maar ik kan wel uit ervaring spreken : een lege accu in een nieuwe wagen schakel je best niet onbezonnen aan een draaiende wagen via startkabels, of via een powerpack. Sommige electronica-onderdelen van nieuwe wagens kunnen dergelijke spanningspieken niet aan.
Best eerst contact opnemen met je dealer of garage...

gr,
P.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dat zeg ik:

Zet in ieder geval even wat verbruikers AAN en contact op standje 2 (als dat niet gaat ivm V50 nw type de sleutel er iig goed in) VOOR je er startkabels aan hangt en zet die als de kabels eenmaal aangekoppeld zijn weer stuk voor stuk uit.
Vervolgens contact uit (sleutel er uit).
Even laten laden een paar minuten voor je probeert te starten
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Frederik Welvaert
5th Gear member

Zoals VolvoTech zegt: sleutel in stand 2 draaien, achterruitverwarming aan, lichten (evt mistlichten) aan, en dan pas kabels erop hangen. Anders kan je wel eens met een geroosterde computer ofzo zitten :)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
lancer
6th Gear member

Eh, zonder spanning kun je volgens mij de verbruikers niet eens aan zetten (puls schakelaars ipv aan/uit)
Sander_S40
2nd Gear member

lancer schreef:Eh, zonder spanning kun je volgens mij de verbruikers niet eens aan zetten (puls schakelaars ipv aan/uit)
Lijkt me ook ja. Je kan misschien een verbruiker aansluiten op je 12V aansluiting achterin die continue spanning afgeeft.
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Eh, een aantal wel hoor. Verlichting bijvoorbeeld, deuren open, kofferbak open, lichtschakelaar in juiste stand, dashboard kastje open etc.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
fjrene
3rd Gear member

het kleine sleuteltje is alleen om het slot van de deur te openen als je batterij leeg is,en ermee starten is wel een beetje raar want de sleutel is veel kleiner als het slot waar deze in moet.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Kan ook niet, is voor dashboard kastje, linker buitendeur en misschien je kofferbak...
www.volvotech.eu

Christopher
3rd Gear member

Is de dealer niet gewoon makkelijker en vooral veiliger?
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
Sander_S40
2nd Gear member

Het zou ook een beetje vreemd zijn als je met een klein (eenvoudig te kopieren) aluminium sleuteltje de auto zou kunnen starten. Dan zou het nut en belang van de transponder en de startonderbreker een beetje weg zijn. Maar goed, heb je al wat geprobeerd MartijnP?
Volvo 440 1.9TD, rood, bj '95
Volvo S40 2.0D Kinetic, Saphire black, MY05, High Performance Audio.
Ramon&Ramon
7th Gear member

hij start ook niet met dat sleuteltje!
Ramon&Ramon
7th Gear member

contactsloten geven wel is de geest bij de diesels..bekend euvel!
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nee, niet de contactsloten, maar de ring er achter die de inductie van de sleutel uitleest (startblokkering).
Maar, hij heeft toch heel geen stroom? Dan dus zeker niet starten...
www.volvotech.eu

Fredhead
Geartronic member

Peter-V50 schreef:
fredhead schreef:Nee dat hoeft niet, met alleen het metalen sleuteltje kun je de auto ook gewoon starten.
Ook als je de transponder helemaal niet bij je hebt
Ik dacht dat de startblokkering werkt doordat de auto "praat" met de transponder. Maar dat kan ik mis hebben...
Probeer het maar uit, maak de auto open met het kleine sleuteltje en start hem maar.
Zodra je de deur open maakt zal het alarm afgaan en deze stopt zodra je de motor hebt gestart.

Heb het bij die van mij een keer voor de grap uitgeprobeerd en het werkt gewoon.
Zou erg lullig zijn dat je je auto moet laten staan omdat de batterij van de transponder leeg is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Peter-V50
4th Gear member

Probeer het maar uit, maak de auto open met het kleine sleuteltje en start hem maar.
Dan zul je toch echt de "gewone" sleutel (niet het kleine sleuteltje) in het contact moeten steken!

De transponder zit in de sleutel. Zonder sleutel kun je de auto niet starten, dus de auto starten zonder dat de transponder in de buurt is kan niet. Mijn vraag is of de transponder een batterij nodig heeft of niet. (Bijvoorbeeld het pasje waarmee ik ons kantoor in kan werkt contactloos en heeft geen batterij.)
Zou erg lullig zijn dat je je auto moet laten staan omdat de batterij van de transponder leeg is
Inderdaad lullig, maar misschien toch mogelijk.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

De transponder vereist geen geladen batterij in de sleutel. Wordt dmv EM-veld uitgelezen.
De polo van 95 zonder centrale vergrendeling had ook transponder, en daar zat geen enkele batterij in de sleutel.

En is een gevalletje kapotte accu. Gisteren in het nieuws geweest hier dat de assistance firma's veel werk hadden de laatste dagen met accu's door het warme weer en schommelingen in temperaturen.
Toeval of niet, de accu van m'n zusje haar clio is er ook aan.
Frederik Welvaert
5th Gear member

Thamar schreef:Toeval of niet, de accu van m'n zusje haar clio is er ook aan.
nog meer toeval: gisteren sneuvelden de batterij en alternator van mijn grootvader zijn slopel corsa (na 100 000km al)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”