Newbie

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Mispoes
1st Gear member

hmm, ok, dat ik die staalborstel niet ga mogen gebruiken kan ik zeer goed begrijpen :p, maar wat doe je mis met de wielen er af te halen en hem is op te krikken?, hoe kan je anders deftig zonder een brug onder de auto kijken...

en afdingen van de prijs... ik kan proberen, maar de prijs is wel al laag hé, 3000 euro...
Mispoes
1st Gear member

woehoew, ondertussen ben ik al 1st gear member :p

Wees maar gerust dat ik hier nog veel berichtjes zal op zetten... heb echt men zinnen gezet op een amazon :p
whitehorsekart
5th Gear member

Je kunt plat op je buik ook al een hoop zien onder een amazon hoor. En als je hem een stukje opkrikt zeker. Pas wel op: je zult niet de eerste zijn die de auto bovenop zich krijgt terwijl hij op de krik staat! Daarom die houtblokken neem ik aan?

Als de 4 vloeren goed zijn en de eerder genoemde dwarsbalkjes en de balk onder de radiateur zijn ook hard, dan zit het in 95% van de gevallen wel goed hoor. Goed kijken en hier en daar voorzichtig kloppen doet het wel.

En afdingen kan altijd, joh. Er zijn niet veel verkopers die een goed bod laten lopen. Vraagprijs is precies wat het zegt: je vraagt en hoopt in de buurt uit te komen.

Op naar second gear!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Mispoes
1st Gear member

Shit, juist mailtje gekregen dat de amazon reeds verkocht is :( wsl dus naast een goede wagen gegrepen, ahja, shit happens... maarja... nu op zoek naar een andere hé :p
Mispoes
1st Gear member

Indien jullie nog sites weten waar ik amazons te koop kan vinden... laat maar komen, voor de moment heb ik juist weet van marktplaats en kapaza...
Weesje
3rd Gear member

Jammer dat ie net voor je neus weg is, maar goed er staan er nog zat te koop.
Dit is misschien een goed uitgangspunt voor alle klassieker garage's; http://volvo-classic.startpagina.nl/
Dries Bakkenes heeft ook altijd wel wat staan;
http://www.volvo-klassiekers.nl/html/home.htm

Nou succes, en hou ons op de hoogte.
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
Mispoes
1st Gear member

effe een update ivm de zoektocht naar een amazon:

maandag ga ik naar een amazon gaan kijken die volledig gedemonteerd is voor de prijs van 750 eurotjes 8) , deze is naar het schijnt heel gezond van body, miniem klein beetje laswerk aan, motor is ook in orde en er is een hele stock bij van amazon onderdelen, komt van aan oldtimergarage die stopt :p

Hier het linkje

http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/16 ... deurs.html

Ik hou jullie op de hoogte!
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

dat is hier 5 km vandaan ;)

ik weet er nog 1 te koop staan hier vlak bij ,

weet enkel de prijs
dat is 6000€
gaat weg wegens plaatsgebrek

ziet bovenaan groen en onder grijs (gaat over van kleur)
overdrive en brede velgen
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
oudevolvo
3rd Gear member

Nou ik weet niet of je inmiddels voorzien bent, maar ik heb wel een erg goede te koop gezien. Enige minpunt is wellicht dat hij geen overdrive heeft.

Verder alle (dure) opties zoals originele brede velgen, tunnelconsole met klok, mistlampen, hoofdsteunen, 4x bilstein schokbrekers, in 2006 overgespoten, rembekrachtiging, kunststof binnenschermen, kop met harde klepzittingen, etc.

En dat voor onder de 5000 euro.

Zie V44.nl > Aanbod Amazon > Amazon met onderhoudshistorie en taxatie
5th Gear member

Tja, ik zit er niet zo mee dat er geen overdrive onder zit.
Eind 70er en begin 80er jaren reed ik elke dag Den Haag-Amsterdam v.v. met een 144 met een B20A op LPG zonder overdrive.
Gewoon de hele weg 140 rijden en er nooit last van gehad. Die hogere toerentallen houdt de motor moeiteloos vol hoor. Ook de Amazon Combi die ik toen had en de Combi die ik nu heb hebben geen overdrive.
(De 144deLuxe heb ik er wél een onder laten zetten om het eens te ervaren en als je het hebt is het wel rustiger, vooral in geluid.)
Je kunt hem er altijd nog onder (-laten) zetten) maar het is ook een beetje het karakter van de auto.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Erik_M
2nd Gear member

Mijn vorige Amazon heeft plm. 600.000 km zonder overdrive gereden. Vanaf 1975 (had toen 230.000 gereden) elke dag Den Haag - Bussum vv.. Heb er in 1986 een J-type overdrive ondergezet. Dat reed wel een stuk comfortabeler/stiller, dat wel maar zonder ging het ook goed. Mijn huidige Amazon heeft geen overdrive. Het was voor mij geen reden om 'm daarvoor te laten staan.

Als de auto goed is qua carrosserie en techniek kan je er altijd nog een overdirve onder (laten) bouwen.

gRoet,
eRik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
Rubicon
1st Gear member

s9606564 schreef: De LPG staat ook netjes op kenteken. In principe is het zo dat ze hem dan in België ook gewoon moeten accepteren omdat Nederland (en België) EFTA landen (gelijk aan EG) zijn.
Dat is een fabeltje. Wettelijk gezien zijn er geen gronden die zeggen dat men in het ene lidstaat zomaar uit een andere lidstaat ingevoerde wagen dient te accepteren, wanneer die voldoet aan de technische eisen van het lidstaat van herkomst van de wagen. Ik heb me hierover al veelvuldig bij technische keuringcentra (in België) geïnformeerd, tevens gezwaaid met deze 'wetteksten' en het blijkt een algemene misvatting en misinterpretatie te zijn.

In de praktijk heb je in België problemen als je een wagen met LPG uit een ander land importeert. BEHALVE als de lpg-installatie ook een Belgisch keurmerk draagt. 90 % van de Nederlandse lpg-installaties - en zeker de oudere - heeft dat keurmerk niét! Bepaalde installateurs in NL leveren dat keurmerk wel af, ik geloof dat Van Orsouw dat bv doet. Informeer dus altijd goed naar het hoe en wat van de LPG-installatie in de Volvo die je evt wilt kopen... Heb je geen keurmerk, dan zitten er maar twee dingen op:

- volledige uitbouw van de LPG-installatie - door een erkende installateur
- eventuele aanpassing/vervanging van de niet-conforme onderdelen in de bestaande installatie - maar hier staat de keuring nogal huiverachtig tegenover, en het is ook maar de vraag of alle installateurs dat willen doen...

Succes met je zoektocht!
Volvo 240 GLE 2.3 estate 1992 - verkocht
Volvo 242 DL 1.9 1979
admiral
5th Gear member

Rubicon schreef:
s9606564 schreef: De LPG staat ook netjes op kenteken. In principe is het zo dat ze hem dan in België ook gewoon moeten accepteren omdat Nederland (en België) EFTA landen (gelijk aan EG) zijn.
Dat is een fabeltje. Wettelijk gezien zijn er geen gronden die zeggen dat men in het ene lidstaat zomaar uit een andere lidstaat ingevoerde wagen dient te accepteren, wanneer die voldoet aan de technische eisen van het lidstaat van herkomst van de wagen. Ik heb me hierover al veelvuldig bij technische keuringcentra (in België) geïnformeerd, tevens gezwaaid met deze 'wetteksten' en het blijkt een algemene misvatting en misinterpretatie te zijn.

In de praktijk heb je in België problemen als je een wagen met LPG uit een ander land importeert. BEHALVE als de lpg-installatie ook een Belgisch keurmerk draagt. 90 % van de Nederlandse lpg-installaties - en zeker de oudere - heeft dat keurmerk niét! Bepaalde installateurs in NL leveren dat keurmerk wel af, ik geloof dat Van Orsouw dat bv doet. Informeer dus altijd goed naar het hoe en wat van de LPG-installatie in de Volvo die je evt wilt kopen... Heb je geen keurmerk, dan zitten er maar twee dingen op:

- volledige uitbouw van de LPG-installatie - door een erkende installateur
- eventuele aanpassing/vervanging van de niet-conforme onderdelen in de bestaande installatie - maar hier staat de keuring nogal huiverachtig tegenover, en het is ook maar de vraag of alle installateurs dat willen doen...

Succes met je zoektocht!
Vervangen van de gastank met een EU keurmerk moet voldoende zijn dus niet alles eruit slopen is zonde als het allemaal nog werkt, zelf de tank inbouwen en laten keuren bij een gecertificeerd gasinbouw bedrijf en je hebt de stempel op de papieren staan die bij de nieuwe gastank zitten. Deze papieren terplekke inleveren met je kentekenpapieren en de gasinbouwer regelt vanuit zijn luie stoel de afwikkeling met de RDW. Moet niet moeilijk zijn lijkt me
Mispoes
1st Gear member

Effe weer een update:

Iedereen bedankt voor de tips!

Maar de amazon zal effe moeten wachten, het geld is er voor de moment door omstandigheden niet...

Ondertussen werk ik men kever project af, als dit afgwerkt is kan ik deze voor een mooie prijs verkopen en mss met dat geld een aardige amazon kopen, we zullen wel zien..., ondertussen ben ik wel van plan om meer over de amazon's te weten te komen, iemand een adresje op het internet waar je aan een workshop manual kan geraken?
cyclinglievens
2nd Gear member

Op ebay staan er nu en dan nog nieuwe exemplaren te koop. Heb net eentje besteld in amerika en kost inc verzending nog geen 30 euro :)

http://cgi.ebay.co.uk/Volvo-120-130-plu ... 286.c0.m14

http://cgi.ebay.co.uk/Volvo-1800-120-Se ... 286.c0.m14

http://cgi.benl.ebay.be/Reparaturanleit ... 286.c0.m14
Iroll
6th Gear member

Op deze site kan je alles over de Ama vinden, alle manuals, folders, productie aantallen, motortypen en heel veel foto's.
Mispoes
1st Gear member

Bedankt voor de tips, heb een haynes manual kunnen bestellen hier in Belgie via het internet, kijk er naar uit om die binnen te hebben, dan heb ik weer wat leesvoer :p

Op de ama zelf zal het nog wat wachten zijn, men keverproject is bijna klaar, dus dat kan ik bijna verkopen, maar men daily peug 206 moet ook verkocht geraken, maar deze is aangereden door een litouwse vrachtwagen, dus is het "ff" wachten op het geld van de verzekering... kan nog een hele tijd duren... maar niet getreurd, ondertussen leer ik steeds meer over de amazone, en als ik er dan één heb weet ik er alles al over, uhum :p

groetjes,

Ben
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”