Hallo allemaal.
Ik wil een s 60 D5 vanaf bj 2005 aanschaffen. Wat zijn de aandachtspunten bij aanschaf? Zal mijn eerste Volvo worden maar ik ben gewoon verliefd op het model
s 60 d5 vanaf 2005 aanschaffen. Waar op te letten?
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
onderhoud historie
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
Rond die stand is het vooral van belang of de distributieriem en waterpomp al vervangen zijn. Dit is doorgaans de duurste standaard onderhoudsbeurt voor een D5 en moet rond de 160.000 km worden uitgevoerd.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
Bij ± 180.000 (kijk niet 20.000) wil het dualmassvliegwiel ook wel eens problemen geven.
Meestal betekent dat een volledig nieuwe koppeling, toch een investering van ± € 1800,-
Ik zou op zoek gaan naar een automaat, wel iets duurder in verbruik.
Meestal betekent dat een volledig nieuwe koppeling, toch een investering van ± € 1800,-
Ik zou op zoek gaan naar een automaat, wel iets duurder in verbruik.
- MaickelS60
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 10.03.2007 - 16:43
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Ik heb zelf recent een D5 gekocht. Voor mij waren een aantal opties ook van belang, daar kun je natuurlijk ook rekening mee houden tijdens je keuze 

Volvo S60 2.4T (2001)
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic
Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic
Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Zwak puntje van de diesel zijn de injectoren. EGR klep die misschien voor een deel dichtgekoekt zit, maar het kan zijn dat dat niet voor jouw bouwjaar relevant is.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- jaapj41
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 25.02.2008 - 19:04
Bedankt voor de bruikbare reacties allemaal. Nog even dit, waarom beter een automaat dan een schakelbak? En nu we het daar tóch over hebben, wat is geartronic precies? Ik las eergens dat het met deze "automaat" ook mogelijk is om handmatig te schakelen. Hoe werkt dit?AlexV70 schreef:Bij ± 180.000 (kijk niet 20.000) wil het dualmassvliegwiel ook wel eens problemen geven.
Meestal betekent dat een volledig nieuwe koppeling, toch een investering van ± € 1800,-
Ik zou op zoek gaan naar een automaat, wel iets duurder in verbruik.
Hoeveel zuiniger is een schakelbak tov een geartronic?
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
ben zelf erg op de automaat, heb de vorige gehad en die is meer mechanisch, de GT die ik nu heb is gewoon anders (voelt beter) meer elektronica en ja je kan zelf ook nog +&- (handmatig)doen maar dat doe ik bijna nooit.
heb begrepen dat de GT zelf lerend is, het zal voor mij brengt ie mijn rij wens beter op de weg als dat ik zelf zou willen, vind het top
heb begrepen dat de GT zelf lerend is, het zal voor mij brengt ie mijn rij wens beter op de weg als dat ik zelf zou willen, vind het top
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- D'Ries
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 01.08.2009 - 10:52
- Locatie: Huissen
Ik heb zelf gekozen voor de automaat (geartronic) omdat ik het erg comfortabel vindt. Het rijdt zo relaxed vooral in de file! Als je met de geartronic zelf wilt schakelen duw je de pook eerst naar links. Dan kun je de pook naar voren of achteren tikken voor het schakelen. Werkt goed, maar ik gebruik het niet vaak.
S60 D5 163PK Geartronic MY2005
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
had trouwens begrepen dat de verstuiver/injectoren probleem vanaf mod`04 opgelost was.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat