2 weken geleden heb ik regelmatig door de regen gereden.
Toen brandden de ABS en STC-waarschuwingslampjes soms; soms de hele rit, soms eventjes & soms niet.
Is dit net zo'n probleem als bij de 850, waarbij iets gesoldeerd moet worden?
Nu brandt de lampjes de hele tijd :?
V70nT5 ABS/STC-lampje blijft branden na rijden door de regen
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Heb je het niet toevallig uitgeschakeld, zodat het lampje juist gaat branden?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
Hallo, ik rijd een volvo s60. Sinds een tijdje heb ik hetzelfde probleem nadat ik tijdens de wasbeurt de hogedruk spuit erop had gezet. Dus vermoed dat de vocht deze code activeert.....heb bij mijn auto het probleem nog niet opgelost. Als het gelukt is kom ik er nog op terug.
-
- 1st Gear member
Hallo, ik ben er inmiddels achter wat het is. Het blijkt een ABS-sensor in het achterwiel te zijn. Deze heb ik dus blijkbaar stuk gespoten met de hoge druk spuit. Weet nog niet wat deze kost, omdat deze garage dat niet kon opzoeken, dus dat moet ik nog bij de dealer opvragen. Hoop dat het niet al te duur is.....maar volvo kennende houd ik mijn hart vast. Houd jullie nog op de hoogte.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Waar in het achterwiel zit zo'n ABS-sensor? Moet ik ook mee uitkijken als ik de wielen schoon zit te maken..
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Hakan,
Je moet gewoon niet met die hogedrukspuit in de wielen spuiten , ook de remmen kunnen gaan vastzitten ( je spuit ook het kopervet van de remblokken)
Je moet gewoon niet met die hogedrukspuit in de wielen spuiten , ook de remmen kunnen gaan vastzitten ( je spuit ook het kopervet van de remblokken)
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 5th Gear member
moet je niet de hele tijd vol gas gevenFelixB schreef:2 weken geleden heb ik regelmatig door de regen gereden.
Toen brandden de ABS en STC-waarschuwingslampjes soms; soms de hele rit, soms eventjes & soms niet.
Is dit net zo'n probleem als bij de 850, waarbij iets gesoldeerd moet worden?
Nu brandt de lampjes de hele tijd :?
:p
of tijd voor nieuwe banden
:p
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 1st Gear member
Heren,
het schoonspuiten van de auto en het stukgaan van de sensor lijkt inderdaad een toevallige samenloop van omstandigheden te zijn.
Inmiddels is de sensor vervangen door de dealer en is de foutmelding verdwenen. (Kosten EUR. 150,00).
Groet,
het schoonspuiten van de auto en het stukgaan van de sensor lijkt inderdaad een toevallige samenloop van omstandigheden te zijn.
Inmiddels is de sensor vervangen door de dealer en is de foutmelding verdwenen. (Kosten EUR. 150,00).
Groet,