Steven,
Misschien een erg rare vraag maar waar zit deze LMM ook alweer en waar kan ik Isopropanol alcohol vandaan halen..
(lucht)slangen turbo / intercooler D5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
- Maxplus
- 2nd Gear member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 23.10.2007 - 21:17
Hallo,
Na al deze verhalen gelezen te hebben, denk ik dat 1 of meerdere verstuivers overleden zijn. Ik weet dat als ik ga zeggen laat de retour meten bij een dealer, dat je dan zegt ja alweer na de garage en je weet niet zeker of dit het is. Maar mijn onderbuikgevoel zegt dat je het in deze richting moet gaan zoeken. En mijn tweede optie zou zijn om een andere LMM te proberen.
Succes met het opsporen van het probleem.
Groet Maxplus (Hans)
Na al deze verhalen gelezen te hebben, denk ik dat 1 of meerdere verstuivers overleden zijn. Ik weet dat als ik ga zeggen laat de retour meten bij een dealer, dat je dan zegt ja alweer na de garage en je weet niet zeker of dit het is. Maar mijn onderbuikgevoel zegt dat je het in deze richting moet gaan zoeken. En mijn tweede optie zou zijn om een andere LMM te proberen.
Succes met het opsporen van het probleem.
Groet Maxplus (Hans)
Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
bwj 2002, 450.000 km
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Ramon&ramon?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Vacuum verlies op de onderste motorsteun is te testen door deze af te sluiten. Gewoon even een klem op het slangetje. Als er niets veranderd is de steun nog goed. Je kunt hem ook even kunstmatig op vacuum zetten. Als het vacuum weglekt is hij dus stuk.
De lmm is te testen met een Volvo motortester. Ook sommige andere testers kunnen zien of de lmm nog binnen de specs valt.
Je gaat toch zomaar niet lukraak onderdelen vervangen zonder dat je weet of ze stuk zijn. Dat wordt dan duur rijden!
De lmm is te testen met een Volvo motortester. Ook sommige andere testers kunnen zien of de lmm nog binnen de specs valt.
Je gaat toch zomaar niet lukraak onderdelen vervangen zonder dat je weet of ze stuk zijn. Dat wordt dan duur rijden!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
IPA Isopropanol Alcohol is bij de betere elektronica zaakjes te koop. In almelo bij Explorer (boddensestraat) koop je het voor 6 euro.
Daar kun je 4 a 5 LMM's mee schoon maken.
Daar kun je 4 a 5 LMM's mee schoon maken.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Heb het hele verhaal eens gelezen , dat van die accu is in mijn ogen ook wat raar , ik lees accu gemeten 12.8 volt .
De klemspanning van een accu ligt onbelast rond de 13,6 volt na belasting mag deze tot 12,8 volt terugvallen dan is de accu gezond .
Met een kapotte cel in je accu krijg je ook rare dingen , je beschrijft nl als je een tijdje hebt gereden het wel goed gaat dan zou die defecte cel weer een beetje meedoen tot je de motor weer uit zet.
Nogmaals heb meer verstand van electronica dan van diesels maar ik probeer een beetje mee te denken.
De klemspanning van een accu ligt onbelast rond de 13,6 volt na belasting mag deze tot 12,8 volt terugvallen dan is de accu gezond .
Met een kapotte cel in je accu krijg je ook rare dingen , je beschrijft nl als je een tijdje hebt gereden het wel goed gaat dan zou die defecte cel weer een beetje meedoen tot je de motor weer uit zet.
Nogmaals heb meer verstand van electronica dan van diesels maar ik probeer een beetje mee te denken.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
De accu kunnen ze bij de dealer uitlezen , ehh testen, dat is zo gepiept en je weet meteen of je verder moet zoeken. Het verklaard een beetje dat de auto na een stuk hard rijden, = goed laten van de accu, geen problemen geeft en wel na wat stadsverkeer, net na het starten en met verbruikers aan.
Ik hoop dat je er wat mee kan! Succes
Ik hoop dat je er wat mee kan! Succes
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11.02.2009 - 18:14
- Locatie: wierden (ov)
Volgens mijn "nieuwe"garage heb ik na 2 uur onderzoeken van de klachten een gaatje in de intercooler. Dit leidt tot de klachten welke ik in het begin van deze discussie opperde. Vervangen met montage kost 450 euro. Zuchttt, als het daarmee opgelost is ben ik weer tevreden.
- yellowbanana
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 18:00
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Voor wat het waard is, ik heb dezelfde klachten gehad. Met name met koude motor was er weinig tot niets aan de hand. Maar als ie warm was inhouden en enorm roeten.
Bovenstaand ediagnose is goed want bij mij was de intercooler gescheurd. Als de intercooler koud was was het materiaal steviger en werd de scheur redelijk goed dichtgehouden. Bij warme intercooler werd het materiaal zwakker en kierde de scheur meer. Nieuwe intercooler en klachten verdwenen. Maar...... hij was ook iets minder fel, waarschijnlijk omdat het motormanagment de turbo feller laat opspoelen als er een lakkage is.
Succes, ik heb er goede hoop op dat het wordt opgelost nu. Overigens is een lekke intercooler te herkennen aan een vettige onderzijde bij het pakket van koeler, condensor en intercooler.
Bovenstaand ediagnose is goed want bij mij was de intercooler gescheurd. Als de intercooler koud was was het materiaal steviger en werd de scheur redelijk goed dichtgehouden. Bij warme intercooler werd het materiaal zwakker en kierde de scheur meer. Nieuwe intercooler en klachten verdwenen. Maar...... hij was ook iets minder fel, waarschijnlijk omdat het motormanagment de turbo feller laat opspoelen als er een lakkage is.
Succes, ik heb er goede hoop op dat het wordt opgelost nu. Overigens is een lekke intercooler te herkennen aan een vettige onderzijde bij het pakket van koeler, condensor en intercooler.
S80 D5
850 T-5
242 DL
850 T-5
242 DL
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
ok , is voor de hand liggend t.a.v. een vacuum lekedraket schreef:Vacuum verlies op de onderste motorsteun is te testen door deze af te sluiten. Gewoon even een klem op het slangetje. Als er niets veranderd is de steun nog goed. Je kunt hem ook even kunstmatig op vacuum zetten. Als het vacuum weglekt is hij dus stuk.
maar hoe test je nu of de steun nog 100 % functioneel is wanneer er geen vacuum lek is ?
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
en de aangewezen vloeistof om vinyl platen mee te reinigen ( 10% oplossing )steven460 schreef:IPA Isopropanol Alcohol is bij de betere elektronica zaakjes te koop. In almelo bij Explorer (boddensestraat) koop je het voor 6 euro.
Daar kun je 4 a 5 LMM's mee schoon maken.
maar dit terzijde ( LOL )
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Aha nog een vinyl liefhebber!
Je kunt de steun testen door er vacuum op te zetten. De steun verandert dan van vorm, je ziet hem krimpen en de motor vaster op zijn plek trekken.
Je kunt de steun testen door er vacuum op te zetten. De steun verandert dan van vorm, je ziet hem krimpen en de motor vaster op zijn plek trekken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
ok zal ik eens een keer testenedraket schreef:Aha nog een vinyl liefhebber!
Je kunt de steun testen door er vacuum op te zetten. De steun verandert dan van vorm, je ziet hem krimpen en de motor vaster op zijn plek trekken.
t.a.v. vinyl : meer een jukebox liefhebber ( 1954 : Ami F120 - Seeburg HF100R en Rock Ola 1448 ) en er komt zo'n raar geluid uit wanneer ik er een CD in plaats , dus moet ik er wel 7" 45 RPM in doen
