
Probleem met achteruitrijden als de handrem erop is geweest
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Zodra de remvoering verwijderd is is er inderdaad niets aan de hand. De remvoeringen kosten meen ik iets van 70Euro. De Volvo garage in Aix zal vast een hele rustige zomer gehad hebben 

XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 20.05.2009 - 11:15
- Locatie: Oisterwijk
Zojuist is er een monteur namens de ANWB geweest. Hij heeft ook gezegd dat het de handrem is die voor de problemen zorgt. Alleen deze meneer zegt dat hij er niets uithaald maar de auto naar Nederland laat brengen en dat hij daar gereparereerd moet worden. Dit omdat de reparatie ongeveer een week in beslag zou nemen.
Dit is zeker gezien de reacties van jullie een beetje overdreven. Aan de andere kant is het wel prettig dat de auto naar Nederland vervoerd wordt voor de reparatie, want dan kan de verkoper hem gewoon onder de garantie repareren.
De ANWB wilde er nog niet aan geloven dat de auto naar Nederland moet, dus het blijft nog even afwachten. Wellicht krijg ik dan wel een mooi Citroen om mee naar Nederland te rijden. Jippie!
Dit is zeker gezien de reacties van jullie een beetje overdreven. Aan de andere kant is het wel prettig dat de auto naar Nederland vervoerd wordt voor de reparatie, want dan kan de verkoper hem gewoon onder de garantie repareren.
De ANWB wilde er nog niet aan geloven dat de auto naar Nederland moet, dus het blijft nog even afwachten. Wellicht krijg ik dan wel een mooi Citroen om mee naar Nederland te rijden. Jippie!
Volvo V70 D5 Edition II by 10-2003, zwart, beige interieur, RTI, Telefoon, IMIV
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Remschoen ligt met een half uur op straat! Gewoon laten verwijderen. Ik denk dat de ANWB man geen zin heeft in dit klusje!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8536
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ook mijn idee, wiel eraf, remklauw eraf, remschijf eraf en je hebt alles binnen handbereik.
Is volgens mij makkelijk zelf te doen, heb de remschoenen van de handrem destijds op mijn 240 ook zo geinspecteerd en ik vermoed dat de V70 ongeveer dezelfde opbouw is voor de handrem.
Is volgens mij makkelijk zelf te doen, heb de remschoenen van de handrem destijds op mijn 240 ook zo geinspecteerd en ik vermoed dat de V70 ongeveer dezelfde opbouw is voor de handrem.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 20.05.2009 - 11:15
- Locatie: Oisterwijk
Ik begrijp ook dat het zelf allemaal wel te doen is als je iets verstand hebt van auto's. Helaas ben ik zo'n leaserijdertje geweest tot nu toe. O mijn auto doet het niet, dan krijg ik toch binnen 30 minuten een nieuwe....
Maar goed we wachten af en ik houd jullie zeker op de hoogte. Je moet toch iets tijdens je vakantie doen he!
Maar goed we wachten af en ik houd jullie zeker op de hoogte. Je moet toch iets tijdens je vakantie doen he!
Volvo V70 D5 Edition II by 10-2003, zwart, beige interieur, RTI, Telefoon, IMIV
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8536
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Begrijp je volkomen, en we duimen voor je dat je een prachtige XC60 krijgt om mee naar huis te rijden 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 20.05.2009 - 11:15
- Locatie: Oisterwijk
Nou de ANWB heeft zich weer gemeld. De auto hoeft wat hun betreft niet naar Nederland vervoerd te worden want hij kan binnen 48 worden gerepareerd...
De kosten zijn 220,20 (mooi bedrag) incl BTW??? In de mail van de ANWB staat dat de remblokken aan de achterkant moeten worden vervangen, maar ik ga er vanuit dat dit de remschoenen zijn.
Mijn vraag aan jullie is of het een gek bedrag is?
De auto is morgenmiddag klaar en dan kunnen we er donderdag of vrijdag lekker mee naar Nederland rijden.
Ik laat het nog weten als hij weer voor de deur hier staat!
De kosten zijn 220,20 (mooi bedrag) incl BTW??? In de mail van de ANWB staat dat de remblokken aan de achterkant moeten worden vervangen, maar ik ga er vanuit dat dit de remschoenen zijn.
Mijn vraag aan jullie is of het een gek bedrag is?
De auto is morgenmiddag klaar en dan kunnen we er donderdag of vrijdag lekker mee naar Nederland rijden.
Ik laat het nog weten als hij weer voor de deur hier staat!
Volvo V70 D5 Edition II by 10-2003, zwart, beige interieur, RTI, Telefoon, IMIV
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Prijs is volgens mij redelijk normaal.... als je meteen de remblokken achter laat vervangen, en vervolgens "en passent" ook de handrem even laat meenemen...leuk.. maar ga/ moest je nu weer naar diezelfde garage die E 600,00 wilde hebben voor dit klusje?
XC70 D5 2009 Ocean Race
- AntonV70
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 22.02.2009 - 14:48
- Locatie: Groningen
Ik heb dit onlangs als volgt gedaan half uurtje werk) : crick eronder, achterwiel eraf, klemveer van remklauw los en 2 inbusbouten 7 mm van de klauw losdraaien aan de achterzijde, remklauw wegnemen en even ophangen aan stuk ijzerdraad om remleiding en ABS-draad te ontzien, boutje van paspen van remschijf losdraaien. De remklauwhouder laten zitten. Je kunt dan de remschijf naar voren halen, deze kan erg vastzitten, ik heb met rubber hamer geklopt om deze los te krijgen. Als je dan de schijf zover mogelijk naar voren haalt dan rollen de stukken remvoering van de handrem je tegemooet. Indien mogelijk met perslucht (ANWB ?) andere viezigheid eruit blazen. Demonteren en klaar. Let erop dat alles dan vrij draait. Dit is een noodreparatie en de handrem werkt aan één kant "ijzer op ijzer" maar zo kun je in ieder geval je vakantie voortzetten. Thuis z.s.m. nieuwe handremsegmenten erop laten zetten. Voor de ANWB a piece of cake.
Succes !
Succes !
Volvo V70 D5 Summum Geartronic 2004 MY2005, full options
Volvo 245 Polar 2.3 1993
Volvo 240 GL 2.3 1988
Volvo 240 GL 2.3 1981
Volvo Amazon Favorit 1966
Volvo 245 Polar 2.3 1993
Volvo 240 GL 2.3 1988
Volvo 240 GL 2.3 1981
Volvo Amazon Favorit 1966
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Dat verhaal kan ik inderdaad bevestigen, is bij mij exact zo gegaan. Stelt echt niks voor als je basic tools bij je hebt en een beetje technisch verstand hebt. De ANWB zou dit in no-time moeten kunnen fiksen, als dit inderdaad het probleem is. Ik gok op 90% zeker dat dit het is, anders kost het de ANWB misschien 30 minuten dus dat is de moeite waard om te proberen. Scheelt een hoop gedoe en geld!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Maar is het niet zo dat volgens ANWB- normen (die ik niet niet ken overigens) de auto ná ANWB-hulp een "goed werkende handrem" moet hebben als de ANWB er iets aan doet? Als op de terugreis rottigheid ontstaat wegens een half/niet-werkende handrem is de ANWB aansprakelijk? Hoe zit dat juridisch?
XC70 D5 2009 Ocean Race
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Nou hij doet het toch, en hij blokkeerd wel degelijk je auto als je in een noodgeval er aan zou trekken. Het gaat niet van harte maar aan de ene kant heb je waarschijnlijk nog gewoon remschoentjes die werken, en staal op staal remt ook wel als je maar hard genoeg trekt. Iemand op pad sturen met een wiel dat ieder moment kan blokkeren doordat er stukjes remschoen los zitten lijkt me helemaal geen juridisch verantwoordbare actie. "Dus u heeft het slachtoffer op pad gestuurd met een wiel dat ieder moment kon blokkeren, terwijl dat in 30 minuten te verhelpen was." -> dan wil je echt geen ja moeten antwoorden als ANWB...mad schreef:Maar is het niet zo dat volgens ANWB- normen (die ik niet niet ken overigens) de auto ná ANWB-hulp een "goed werkende handrem" moet hebben als de ANWB er iets aan doet? Als op de terugreis rottigheid ontstaat wegens een half/niet-werkende handrem is de ANWB aansprakelijk? Hoe zit dat juridisch?
En daarbij lijkt het me stug, de ANWB doet noodreparaties om er voor te zorgen dat je op een enigszins veilige manier je reis voort kunt zetten. Soms is de noodreparatie alles wat er moet gebeuren (riempje wisselen ofzo) en soms is het dit soort dingen. Kan me niet voorstellen dat ze iedereen laten afslepen die niet iets heeft wat direct 100% gefikst kan worden langs de weg. Overigens, zoals eerder gepost, heeft de ANWB bij mij wel exact gedaan wat je moet doen om het klusje op te lossen. Schijf eraf en restanten van de schoentjes verwijderd. Schijf erop en "niet je handrem gebruiken voor je nieuwe schoentjes hebt!".
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 20.05.2009 - 11:15
- Locatie: Oisterwijk
De auto is weer terug!
Aan het einde van de middag hebben we hem op kunnen halen bij de garage die de auto gisteren namens de ANWB heeft opgehaald.
De totale kosten zijn € 245 euro. Daarvoor zitten er 4 nieuwe remschoenen op. Mooie was dat de doos met 4 oude remschoenen klaar stond als bewijs.
De handrem werkt weer helemaal goed, ik kan weer achteruit rijden als hij op de handrem heeft gestaan. En bovendien heb ik het gevoel dat de versnelling ineens beter schakelt. Maar ik weet niet of de aardige franse monteurs daar iets aan verbeterd kunnen hebben.
Het garagebedrijf waar we hem hebben gekocht, heeft inmiddels aangegeven dat hij de kosten gaat vergoeden. Ook dit is netjes.
Ik heb een foto van de oude remschoenen en doosje van de nieuwe gemaakt voor het archief van deze site.
Bedankt voor al jullie tips en steun. Wie weet word ik nog een keer zo handig dat ik inderdaad ook zelf noodreparaties kan uitvoeren, maar hopelijk is dat niet nodig. Eerst maar eens de Franse taal leren!
Aan het einde van de middag hebben we hem op kunnen halen bij de garage die de auto gisteren namens de ANWB heeft opgehaald.
De totale kosten zijn € 245 euro. Daarvoor zitten er 4 nieuwe remschoenen op. Mooie was dat de doos met 4 oude remschoenen klaar stond als bewijs.
De handrem werkt weer helemaal goed, ik kan weer achteruit rijden als hij op de handrem heeft gestaan. En bovendien heb ik het gevoel dat de versnelling ineens beter schakelt. Maar ik weet niet of de aardige franse monteurs daar iets aan verbeterd kunnen hebben.
Het garagebedrijf waar we hem hebben gekocht, heeft inmiddels aangegeven dat hij de kosten gaat vergoeden. Ook dit is netjes.
Ik heb een foto van de oude remschoenen en doosje van de nieuwe gemaakt voor het archief van deze site.
Bedankt voor al jullie tips en steun. Wie weet word ik nog een keer zo handig dat ik inderdaad ook zelf noodreparaties kan uitvoeren, maar hopelijk is dat niet nodig. Eerst maar eens de Franse taal leren!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 D5 Edition II by 10-2003, zwart, beige interieur, RTI, Telefoon, IMIV
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik vind het duitse woord Bremsbacken ook wel leuk, alsof je een toetje besteld! Bremsbacken mit Sahne bitte!
Maar dat terzijde, mooi dat alles gelukt is daar en dat het nog vergoed wordt ook! Zo te zien heb je trouwens nog wel alle remvoering erop zitten, dat is dan weer niet helemaal in lijn met de verwachtingen... Nouja, als de remedie maar afdoende is dan valt er weinig te klagen! Veel plezier nog op vakantie en een veilige terugreis!
Maar dat terzijde, mooi dat alles gelukt is daar en dat het nog vergoed wordt ook! Zo te zien heb je trouwens nog wel alle remvoering erop zitten, dat is dan weer niet helemaal in lijn met de verwachtingen... Nouja, als de remedie maar afdoende is dan valt er weinig te klagen! Veel plezier nog op vakantie en een veilige terugreis!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Die fransen trekken je gewoon een poot uit
Heb laatst ook z'n reparatie gehad
Nieuwe remschoenen de helemikmak 300 €
susces
Heb laatst ook z'n reparatie gehad
Nieuwe remschoenen de helemikmak 300 €
susces
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan