ja, na elke rit een stel nieuwe monteren, nog beter.....Henkvdz schreef:mee eenscornelis schreef:Gewoon 5 goede banden met genoeg profiel, dan speelt dit probleem niet.
kijk, ook rondom nieuwe banden hebben de gewoonte te slijten, voor meestal sneller dan achter (aandrijving/remmen/sturen)stel dat je wacht tot de voorbanden de 2 mm bereiken, en achter heb je bv nog 5 mm, dan moet je toch een keus maken en we waren het er al over eens dat je dan de nieuwe banden achter monteert en de deels gesleten banden voor;
je kan er ook voor kiezen om de banden steeds te wisselen zodat je voor en achter gelijktijdig op 2 mm eindigt; is de minste optie want 2 mm is vooral achter echt te weinig.
dus vroeg of laat heb je altijd met dit "probleem" te maken dan wel er rekening mee te houden

Dan had je 't goed voor elkaar
 Dan had je 't goed voor elkaar  Ik ga vandaag ff me winterbanden op velg leggen en monteren. Met dank aan Amazon(e) en aan de ANWB gaan mijn beste twee ook zeker achterop.
 Ik ga vandaag ff me winterbanden op velg leggen en monteren. Met dank aan Amazon(e) en aan de ANWB gaan mijn beste twee ook zeker achterop.