Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Jullie betogen zijn mij duidelijk! Thanks!
Het blijft wel leuk om te lezen.
Ik mik er nu gewoon ron95 in. het lijkt mij inderdaad dat ondanks dat je met ron98 misschien wat verder rijdt, dit onder de streep niets uitmaakt.
Als de prestaties verder niet veranderen maakt mij het wat minder uit of ik ron 95 of 98 tank... (tenzij het een flinke besparing oplevert aangezien ik toch nog altijd een hollander blijf! )
Volvo V70 2.4i 5cil. 170pk, mobility line, comfortline, 16inch velgen, spoiler, park assist, december 2001, 140.000 km Volvo v40, 1.9D europa, september 1999
we rijden er zo'n 2000 km per maand mee, waarvan een derde binnen de bebouwde kom en 2/3 80/120 km wegen. Geen volle bepakking, alleen een hondentransporthok met hond erin (laten wel weer een mooi nieuw dubbelhok op maat maken momenteel).
Als ik de berichten van de ega hoor rijden we de eerste rondes zo'n 1 op 10. Niets mis mee denk ik gezien formaat en soort auto.
Volvo V70 2.4i 5cil. 170pk, mobility line, comfortline, 16inch velgen, spoiler, park assist, december 2001, 140.000 km Volvo v40, 1.9D europa, september 1999
maastrichtv70 schreef:we rijden er zo'n 2000 km per maand mee, waarvan een derde binnen de bebouwde kom en 2/3 80/120 km wegen. Geen volle bepakking, alleen een hondentransporthok met hond erin (laten wel weer een mooi nieuw dubbelhok op maat maken momenteel).
Als ik de berichten van de ega hoor rijden we de eerste rondes zo'n 1 op 10. Niets mis mee denk ik gezien formaat en soort auto.
maastrichtv70 schreef:we rijden er zo'n 2000 km per maand mee, waarvan een derde binnen de bebouwde kom en 2/3 80/120 km wegen. Geen volle bepakking, alleen een hondentransporthok met hond erin (laten wel weer een mooi nieuw dubbelhok op maat maken momenteel).
2000km p/m, waarom geen diesel?
We zzaten eerst op 15.000 per jaar....laatste jaar tussen 20K en 25K, maar dat kan varieren. Omslag punt lag laatst bij zo'n 17K. Dat omslagpunt is de laatste jaren flink aan het schommelen tot zelfs km's ruim boven datgene wat wij ooit er mee zullen rijden.. en tja, een diesel voor circa 2005/2006 heeft meestal geen roetfilter...wij hebben ingeschat dat het rijden van een diesel met lagere km's in de nabije toekomst met een wat oudere auto alleen maar onaantrekkelijker gemaakt zal worden.
daarom dus de benzine... en die paar euri's aan benzine meer overleef ik wel
ach.. was een kwestie van proberen in te schatten wat op langere termijn het beste is.
Hadden eerst v40 diesel. Met de v70 benzine bespaar ik circa 60 euro per kwartaal aan wegenbelasting t.o.v. de v40 diesel. Een v70 diesel zou t.o.v. de v40 een verhoging hebben betekend van circa 120,00 per kwartaal. Dus concreet levert de v70 benzine een besparing van zo'n 60,00 euro per maand op.
Ik heb nu een verzekering weten af te sluiten die me ook zo'n 20 euro pm bespaart.
Dat is dus zo'n 80 euro die ik extra kan uitgeven aan benzine kosten die hoger zijn dan diesel kosten.
En zoals gezegd: de iets oudere diesels zullen steeds meer worden aangepakt als alle plannen doorgaan die onze heren politici hebben liggen.
Ik kan hier goed mee leven nu!
En daarbij: Die 2.4 170pk rijdt echt lekkerder dan die 2.4TDI van Audi. Die tokkelt dat het een lieve lust is. Een D5 is wel weer heel fijn, maar kost ook weer meer en heeft voor de zelfde aanschafprijs vaak weer meer gelopen. Je hebt een prima keuze gemaakt, denk ik!