Deze camera past mooi op de plek van de nummerplaat verlichting maar volgens de website is het NTSC en voor weergave op de RTI monitor heb ik PAL nodig. Als ik echter de specs van CMOS opzoek:
"Output formats : CVBS ( NTSC/PAL), ITU-R. BT601/656( 60 fields/sec. interlaced @ 27MHz) with CVBS,
320x240(288) YCbCr422 concurrent with CVBS (30(25) frames/sec. @ 27MHz), Bayer 640x480 (Max.
60 frames/sec. progressive @ 27MHz), VGA YCbCr422 (Max. 60 frames/sec. progressive @ 54MHz)"
Dan lijkt het of de CMOS NTSC en PAL output heeft. Welke techneut kan mij uitleggen hoe dit werkt ? Maw, ga ik dit werkend krijgen op een PAL scherm ?
Cameraatje:
Camera
- piotrV70
- 5th Gear member
Is inderdaad een mooie oplossing maar we moeten eerst het PAL/NTSC vraagstuk oplossen. De CMOS (PC1030) geeft igg een PAL en NTSC signaal. De vraag is nu dus hoe er geschakeld wordt tussen NTSC en PAL. Bij alle andere camera's die dezelfde chip gebruiken staat: PAL/NTSC.Erik V70 schreef:Geen antwoord op je vraag, maar als het werkt misschien ook even een group-buy van maken ivm verzendkosten. Lijkt me een erg nette oplossing.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Volgens mij heeft Forumsponsor VolvoTech.eu deze (of dit soort) camera's in het programma.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- piotrV70
- 5th Gear member
Camera voor in de bumper en eentje die boven de kentekenplaat gemonteerd wordt. Voor zover ik op de site kan zien niet eentje die op de plaats van de kentekenverlichting komt.Ben schreef:Volgens mij heeft Forumsponsor VolvoTech.eu deze (of dit soort) camera's in het programma.
- euerw
- 5th Gear member
wel 1 die in de kenteken plaathouder zit verwerkt wat denk toch er beter uit ziet.
denk dat de licht opbrengst van die camera met te weinig LED werkt
denk dat de licht opbrengst van die camera met te weinig LED werkt
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Alhoewel deze optie erg mooi is ook, hebben wij gekozen voor de nummerplaat versie.
2 redenen;
- camera zit recht, in het midden van de auto, dus zicht "logischer", minder vertekening.
- camera in de plaat versie doet het bij 0 lux ook erg goed, doordat de hij wat verder naar buiten zit en de verlichting van de plaat "achter" zich heeft. De versie die in kentekentplaat verlichtings plek gaat heeft teveel licht in de buurt waardoor in het donker de camera slechter werkt.
Ik kan uit je technische spec's niet helemaal halen wat het nou precies voor beeld genereert. URL van de site beschikbaar?
(Zie trouwens ook niet of de camera spiegelt zelf etc.)
Groet!
2 redenen;
- camera zit recht, in het midden van de auto, dus zicht "logischer", minder vertekening.
- camera in de plaat versie doet het bij 0 lux ook erg goed, doordat de hij wat verder naar buiten zit en de verlichting van de plaat "achter" zich heeft. De versie die in kentekentplaat verlichtings plek gaat heeft teveel licht in de buurt waardoor in het donker de camera slechter werkt.
Ik kan uit je technische spec's niet helemaal halen wat het nou precies voor beeld genereert. URL van de site beschikbaar?
Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- piotrV70
- 5th Gear member
Op deze pagina staan de uitgebreide specs: http://www.pixelplus.com/en/product/ntp.aspVolvoTech schreef: Ik kan uit je technische spec's niet helemaal halen wat het nou precies voor beeld genereert. URL van de site beschikbaar?
Groet!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik zie het product er niet tussen staan.
(Wel de beschrijving van de chip, mara verder helemaal niets...)
Andere info over die chip die ik kan vonden geeft weer aan dat het ook PAL zou moeten uitgeven... kweet het niet...
(Wel de beschrijving van de chip, mara verder helemaal niets...)
Andere info over die chip die ik kan vonden geeft weer aan dat het ook PAL zou moeten uitgeven... kweet het niet...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Welles
- 5th Gear member
Wow, ik vind dit wel een mooie optie, zie dit topic nu pas. Ik las laatst dat je een achteruitrijcamera hebt inmiddels Piotr. Is dat deze geworden???
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]