Kan iemand even kijken bij zijn S80 T6 hoe de slangen daar zitten.
De handleiding van ipd voorzien daar niet in.
Op mijn huidige control valve zitten gekleurde stipjes maar helaas niet op de slangen.
Als ik er vanuit ga dat de huidige goed zitten komen de slangen op de nieuwe valve compleet anders dan in de handleiding.
Wie kan er ff onder zijn kap kijken?
Slangen op control valve
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
Als je iets precieser kunt zijn met wat je exact bedoeld, kan ik wel even voor je kijken.
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Toppie.syswichers schreef:Als je iets precieser kunt zijn met wat je exact bedoeld, kan ik wel even voor je kijken.
Kijk even hier als je wilt.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Het gaat dus om welke slang waar op de unit moet.
Bij onze auto's is dat een slang van boven achter komt. van de turbo waistgate.
de tweede komt van de pijp die over de motor loopt, die mooie leiding met twin charge logo.
De derde gaat naar het inlaatspruitstuk vlak bij de luchtmassa meter.
Alvast bedankt
Groet Alain
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
Alain,
Vanochtend even voor je gekeken. Het is er helaas niet eerder van gekomen.
Mijn T6 is van medio 2001. Hoe het dus met andere bouwjaren zit weet ik niet. In mijn geval gaat het ook om de orginele control valve.
Alsvolgt:
1. Het slangetje dat naast de stekker gemonteerd zit, is vooraan bevestigd op de rechter van de 2 pijpen met het twin charge logo.
2. Het recht tegenovergestelde slangetje gaat richting inlaatspruitstuk (lucht). Zit onderaan de zwarte buis die komt vanaf het luchtfilter en onder de 2 pijpen met het twin charge logo doorloopt.
3. Het slangetje dat haaks op de control valve is gemonteerd gaat richting de turbo waistgate.
Meer kan ik er niet van maken. Hopelijk kun je er wel wat mee. Succes!
Niels
Vanochtend even voor je gekeken. Het is er helaas niet eerder van gekomen.
Mijn T6 is van medio 2001. Hoe het dus met andere bouwjaren zit weet ik niet. In mijn geval gaat het ook om de orginele control valve.
Alsvolgt:
1. Het slangetje dat naast de stekker gemonteerd zit, is vooraan bevestigd op de rechter van de 2 pijpen met het twin charge logo.
2. Het recht tegenovergestelde slangetje gaat richting inlaatspruitstuk (lucht). Zit onderaan de zwarte buis die komt vanaf het luchtfilter en onder de 2 pijpen met het twin charge logo doorloopt.
3. Het slangetje dat haaks op de control valve is gemonteerd gaat richting de turbo waistgate.
Meer kan ik er niet van maken. Hopelijk kun je er wel wat mee. Succes!
Niels
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Hallo Niels,
Top
Ik heb ze gecontroleerd en alles zit goed.
Hartelijk dank
:hello1:
Top
Ik heb ze gecontroleerd en alles zit goed.
Hartelijk dank
:hello1:
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hebben jullie dan 1 control valve voor 2 turbo's?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -