Hallo allemaal,
Ik zit erover te denken om tegen het einde van het jaar mijn Volvo 440 te vervangen door een V40, wel een met bezinemotor.
Hebben jullie nog dingen waar ik op moet letten bij de V40?
Alvast bedankt!
Aankoop Volvo V40
- MartijnAG
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Neem de 2.0t !
Zuinig èn snel
Weet niet of je t belangrijk vindt, maar sommige hebben voor wel electrische ramen en achter niet. Ook de duurdere versies.
Ik ben niet zo technisch dus op dat vlak kan ik je niet helpen.
Zuinig èn snel

Weet niet of je t belangrijk vindt, maar sommige hebben voor wel electrische ramen en achter niet. Ook de duurdere versies.
Ik ben niet zo technisch dus op dat vlak kan ik je niet helpen.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Let er wel op dat een V40 een stuk duurder zal zijn in onderhoud dan een 440. Ik heb hiervoor ook een 440 gehad (een 1.8i) en heb nu een S40 2.0T. Auto verbruikt even veel als mijn 440, maar is een stuk sneller. Een 1.8i (mocht je geen turbo willen) in een V40 zal ondanks het zwaardere gewicht van de V40 minder verbruiken als je huidige 440, denk ik zo.
Waar je op moet zetten is heel verschillend.. Zoek eens op het forum, er zijn tal van dit soort topics. Achtervering is meen ik nog wel eens wat zwakker bij een V40, en verder op de normale zaken als onderhoud (dist. riem om de 120.000 en 7 jaar meen ik).
Nogmaals: even zoeken, er is genoeg over te vinden.
Succes met de zoektocht!
Waar je op moet zetten is heel verschillend.. Zoek eens op het forum, er zijn tal van dit soort topics. Achtervering is meen ik nog wel eens wat zwakker bij een V40, en verder op de normale zaken als onderhoud (dist. riem om de 120.000 en 7 jaar meen ik).
Nogmaals: even zoeken, er is genoeg over te vinden.
Succes met de zoektocht!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 09.11.2007 - 13:56
Kijk even op het volvo40forum.nl, is specifiek voor de S/V 40 serie. Ik rijd zelf een 1.8 uit 2003, bijna full option en ben erg tevreden hierover. Er zijn ondertussen een hoop uitvoeringen van de V40, dus denk dat je eerste even je eisen op ee rij moet zetten. Aan het aanbod zal het niet liggen in iedergeval 
Bij de V40 zijn er niet echt specifieke zaken waar je op moet letten anders dan of hij het normale en vanuit volvo gekregen onderhoud heeft gehad. Denk aan distributie riem als een van de grotere kosten posten en eventueel de turbo mocht je voor de 2.0T gaan.
Succes met de zoektocht

Bij de V40 zijn er niet echt specifieke zaken waar je op moet letten anders dan of hij het normale en vanuit volvo gekregen onderhoud heeft gehad. Denk aan distributie riem als een van de grotere kosten posten en eventueel de turbo mocht je voor de 2.0T gaan.
Succes met de zoektocht
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 1.8 Europa Nordic is mooi compleet en technisch simpel
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 09.11.2007 - 13:56
Klopt, is heel mooibart simpson schreef:een 1.8 Europa Nordic is mooi compleet en technisch simpel

V40 1.8 07-2003 - Atlantic Blue - Europe Nordic Sports uitvoering
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Je kan met een beetje zoeken vast wel meer vinden, maar de meest gehoorde adviezen zijn:
- geen 1.8i (dat zijn de mitsubishi GDI motoren)
- PhaseII een grote verbetering tov phaseI
- een 1.8 verbruikt bijna hetzelfde als een 2.0, dus als je toch de keuze hebt, ga voor de 2.0 (of 2.0T).
- Diesel phaseII is een stuk beter dan Diesel phaseI (maar dat zocht je niet)
- geen 1.8i (dat zijn de mitsubishi GDI motoren)
- PhaseII een grote verbetering tov phaseI
- een 1.8 verbruikt bijna hetzelfde als een 2.0, dus als je toch de keuze hebt, ga voor de 2.0 (of 2.0T).
- Diesel phaseII is een stuk beter dan Diesel phaseI (maar dat zocht je niet)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Ga zoiezo voor een 2.0 Vebruik is zelfs zuiniger dan de 1.8 versie.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
er staan er alleen veel minder van te koop
Volvo for life
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Klopt, Ze zijn inderdaad lastig te vinden.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Klopt... maar hij wilde advies bij aankoop... we moeten het hem natuurlijk niet te makkelijk maken.bart simpson schreef:er staan er alleen veel minder van te koop
Ik heb ook even moeten zoeken naar mijn 2.0, maar echt 'zeldzaam' zijn zo ook weer niet. En een 2.0T is nog moeilijker te vinden...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Doordat er minder zijn moet je voor een 2.0 ook even dieper in de buidel als voor een 1.8, dan durf ik de meerwaarde van een 2.0 wel ter discussie te stellen, ik zie hem niet zo.
- MartijnAG
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Bedankt voor alle snelle reacties al! Ik heb ook even gekeken op volvo40forum.nl en zal goed gaan zoeken. Ik heb gelukkig geen haast ermee dus kan ik goed op zoek gaan naar een 2.0 of 2.0T
En een Phase II dus

1994 - Volvo 440 1.8i GLE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 19:25
- Locatie: Leeuwarden
ik heb sinds een krap half jaar een 1.8 phase II uit 2000. Destijds gekocht met 140dkm op de teller.
Ik moet zeggen het is geen speedy, ik mis de turbo van mijn vorige auto wel.
De v40 is echter wel heel degelijk en vrij zuinig. Bovendien zeer goed betaalbaar.
Ik moet zeggen het is geen speedy, ik mis de turbo van mijn vorige auto wel.
De v40 is echter wel heel degelijk en vrij zuinig. Bovendien zeer goed betaalbaar.
V40 1.8 Europa Sports Edition- 2000- 122pk - Antlantic blue - front-en dakspoiler- 16 inch - Phase II- Hu 1205 nav ws straks te koop
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
waarom geen diesel? de 115 pk is ook zeer soepel en sterk, daarbij komt da hij netjes in verbruik is en met genoeg kilometers per jaar is ie stuk goedkoper dan de benzine auto.
-ga niet speciaal voor een auto met HU1205, de navigatie is magertjes als je tomtom gewend bent.
-ontwaseming, de bovendeksel van het dashboard bevat een geplakt kanaal aan de onderkant voor de ontwaseming. ikzelf en meerdere hebben last dat dit kanaal al na 4 jaar lekt en dus een slechte ontwaseming. probeer dit te controleren en laat anders opnemen voor reparatie.
-ga niet speciaal voor een auto met HU1205, de navigatie is magertjes als je tomtom gewend bent.
-ontwaseming, de bovendeksel van het dashboard bevat een geplakt kanaal aan de onderkant voor de ontwaseming. ikzelf en meerdere hebben last dat dit kanaal al na 4 jaar lekt en dus een slechte ontwaseming. probeer dit te controleren en laat anders opnemen voor reparatie.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- MartijnAG
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Ik maak niet genoeg kilometers voor een diesel, zit op ongeveer 15000 per jaar.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is dus genoeg
Volvo for life
- MartijnAG
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Is 15k tegenwoordig al genoeg voor een diesel?
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als je gebruikt koopt wel ja
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
In de meeste gevallen klopt de opmerking van Bart.
Met de huidige onstabiele brandstofprijzen verplaatst het omslagpunt zich tussen de 12.000 en 16.000km. Hiernaast is het verbruik van een diesel over het algemeen veel gunstiger dan die van een benzineauto.
Als je echt goedkoop wil rijden kies je voor LPG.
Succes met de keuze!
Met de huidige onstabiele brandstofprijzen verplaatst het omslagpunt zich tussen de 12.000 en 16.000km. Hiernaast is het verbruik van een diesel over het algemeen veel gunstiger dan die van een benzineauto.
Als je echt goedkoop wil rijden kies je voor LPG.
Succes met de keuze!
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic