Aankoop Volvo V40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Hallo allemaal,

Ik zit erover te denken om tegen het einde van het jaar mijn Volvo 440 te vervangen door een V40, wel een met bezinemotor.

Hebben jullie nog dingen waar ik op moet letten bij de V40?

Alvast bedankt!
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

Neem de 2.0t !

Zuinig èn snel :)

Weet niet of je t belangrijk vindt, maar sommige hebben voor wel electrische ramen en achter niet. Ook de duurdere versies.

Ik ben niet zo technisch dus op dat vlak kan ik je niet helpen.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
Locatie: Elsloo (zuid-limburg)

Let er wel op dat een V40 een stuk duurder zal zijn in onderhoud dan een 440. Ik heb hiervoor ook een 440 gehad (een 1.8i) en heb nu een S40 2.0T. Auto verbruikt even veel als mijn 440, maar is een stuk sneller. Een 1.8i (mocht je geen turbo willen) in een V40 zal ondanks het zwaardere gewicht van de V40 minder verbruiken als je huidige 440, denk ik zo.

Waar je op moet zetten is heel verschillend.. Zoek eens op het forum, er zijn tal van dit soort topics. Achtervering is meen ik nog wel eens wat zwakker bij een V40, en verder op de normale zaken als onderhoud (dist. riem om de 120.000 en 7 jaar meen ik).

Nogmaals: even zoeken, er is genoeg over te vinden.

Succes met de zoektocht!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
v40hoofddorp
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 09.11.2007 - 13:56

Kijk even op het volvo40forum.nl, is specifiek voor de S/V 40 serie. Ik rijd zelf een 1.8 uit 2003, bijna full option en ben erg tevreden hierover. Er zijn ondertussen een hoop uitvoeringen van de V40, dus denk dat je eerste even je eisen op ee rij moet zetten. Aan het aanbod zal het niet liggen in iedergeval ;-)

Bij de V40 zijn er niet echt specifieke zaken waar je op moet letten anders dan of hij het normale en vanuit volvo gekregen onderhoud heeft gehad. Denk aan distributie riem als een van de grotere kosten posten en eventueel de turbo mocht je voor de 2.0T gaan.

Succes met de zoektocht
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

een 1.8 Europa Nordic is mooi compleet en technisch simpel
Volvo for life
v40hoofddorp
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 09.11.2007 - 13:56

bart simpson schreef:een 1.8 Europa Nordic is mooi compleet en technisch simpel
Klopt, is heel mooi ;-)
V40 1.8 07-2003 - Atlantic Blue - Europe Nordic Sports uitvoering
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

Je kan met een beetje zoeken vast wel meer vinden, maar de meest gehoorde adviezen zijn:

- geen 1.8i (dat zijn de mitsubishi GDI motoren)
- PhaseII een grote verbetering tov phaseI
- een 1.8 verbruikt bijna hetzelfde als een 2.0, dus als je toch de keuze hebt, ga voor de 2.0 (of 2.0T).
- Diesel phaseII is een stuk beter dan Diesel phaseI (maar dat zocht je niet)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Ga zoiezo voor een 2.0 Vebruik is zelfs zuiniger dan de 1.8 versie.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

er staan er alleen veel minder van te koop
Volvo for life
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Klopt, Ze zijn inderdaad lastig te vinden.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

bart simpson schreef:er staan er alleen veel minder van te koop
Klopt... maar hij wilde advies bij aankoop... we moeten het hem natuurlijk niet te makkelijk maken.

Ik heb ook even moeten zoeken naar mijn 2.0, maar echt 'zeldzaam' zijn zo ook weer niet. En een 2.0T is nog moeilijker te vinden...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Doordat er minder zijn moet je voor een 2.0 ook even dieper in de buidel als voor een 1.8, dan durf ik de meerwaarde van een 2.0 wel ter discussie te stellen, ik zie hem niet zo.
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bedankt voor alle snelle reacties al! Ik heb ook even gekeken op volvo40forum.nl en zal goed gaan zoeken. Ik heb gelukkig geen haast ermee dus kan ik goed op zoek gaan naar een 2.0 of 2.0T :) En een Phase II dus
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
SwedishStyle
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 14.06.2009 - 19:25
Locatie: Leeuwarden

ik heb sinds een krap half jaar een 1.8 phase II uit 2000. Destijds gekocht met 140dkm op de teller.
Ik moet zeggen het is geen speedy, ik mis de turbo van mijn vorige auto wel.
De v40 is echter wel heel degelijk en vrij zuinig. Bovendien zeer goed betaalbaar.
V40 1.8 Europa Sports Edition- 2000- 122pk - Antlantic blue - front-en dakspoiler- 16 inch - Phase II- Hu 1205 nav ws straks te koop
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

waarom geen diesel? de 115 pk is ook zeer soepel en sterk, daarbij komt da hij netjes in verbruik is en met genoeg kilometers per jaar is ie stuk goedkoper dan de benzine auto.

-ga niet speciaal voor een auto met HU1205, de navigatie is magertjes als je tomtom gewend bent.
-ontwaseming, de bovendeksel van het dashboard bevat een geplakt kanaal aan de onderkant voor de ontwaseming. ikzelf en meerdere hebben last dat dit kanaal al na 4 jaar lekt en dus een slechte ontwaseming. probeer dit te controleren en laat anders opnemen voor reparatie.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ik maak niet genoeg kilometers voor een diesel, zit op ongeveer 15000 per jaar.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

dat is dus genoeg
Volvo for life
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Is 15k tegenwoordig al genoeg voor een diesel?
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

als je gebruikt koopt wel ja
Volvo for life
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

In de meeste gevallen klopt de opmerking van Bart.

Met de huidige onstabiele brandstofprijzen verplaatst het omslagpunt zich tussen de 12.000 en 16.000km. Hiernaast is het verbruik van een diesel over het algemeen veel gunstiger dan die van een benzineauto.
Als je echt goedkoop wil rijden kies je voor LPG.
Succes met de keuze!
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”