Aankoop Volvo V40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Mrb Benzine +/- E. 150,-- p/kwartaal is E. 600,-- p/jaar, mrb Diesel +/- E. 300,-- p/kwartaal is E. 1.200,-- p/jaar.

Bij een verbruik van 1 op 10 voor een benzine doet een benzine 1000 ltrs a E. 1,40 = E 1.400,--, bij een verbruik van 1 op 15 voor de diesel doet deze 667 ltrs a E. 1,-- E. 667,-- (beiden zijn in de praktijk trouwens het nodige zuiniger in het voordeel van de diesel) totaalkosten voor een Benzine per jaar E. 2.000,--, totaalkosten voor de Diesel per jaar E. 1.867, beiden op die 10.000km, is de investering gelijk kun je zondermeer een diesel overwegen met die 15.000km/jaar
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Mrb LPG Bifuel +/- E. 200,-- p/kwartaal is E. 800,-- p/jaar.

Bij een verbruik van 1 op 9 voor LPG is dat 1112 ltrs a E. 0,50 = E 556,--., plus 100 liter benzine a E 1,40 (starten) = E 706,-- aan brandstof. Kleppen stellen iedere 30K (is wel erg overdreven, maar om het verglijk netjes te houden) = 600 Euro, dus E 200,-- per 10.000 Km. Ook dit is allemaal ruim geschat, praktijk is voordeliger.

Totaalkosten per 10.000 Km is dan E 1706,--
V40
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

1 op 9 voor gas is best erg dapper, 1 op 15 voor een diesel eigenlijk veel te mager..
een diesel is ook een veel beter beschikbaardere motor dan een bifuel
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Dat valt bij mij in de praktijk wel mee. Het is meer 1 op 11. Zoals het boven staat kan ik mijn motor warm rijden op benzine.
V40
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

het volgende heb ik niet zo lang geleden ergens berekend en gepost:

volvo v40 1.8 lpg verbruik 1 op 9 0.56 euro per liter 218euro per 3 maand
volvo v40 1.8 benzine verbruik 1 op 11 1.30 euro per liter 150euro per 3 maand
volvo v40 1.9 diesel verbruik 1 op 16.7 1.03 euro per liter 300euro per 3 maand


per jaar 10000 km, brandstof incl wegenbelasting
lpg 622 euro + 872 euro = 1494euro
benzine 1181 euro + 600 euro = 1782 euro +288euro
diesel 616 euro + 1200 euro = 1818 euro +324euro

per jaar 20000 km, brandstof incl wegenbelasting
lpg 1244 euro + 872 euro = 2116euro
benzine 2362 euro + 600 euro = 2962 euro +846euro
diesel 1232 euro + 1200 euro = 2432 euro +316euro

per jaar 30000 km, brandstof incl wegenbelasting
lpg 1866 euro + 872 euro = 2738euro
benzine 3543 euro + 600 euro = 4143 euro +1405euro
diesel 1848 euro + 1200 euro = 3048 euro +310euro


hoe berekend: kilometers delen door verbruik, dan keer de literprijs. dan heb je de
kostprijs voor die afgelegde afstand. als je daar de wegenbelasting bij optelt per jaar
dan heb je de prijs per jaar voor die kilometerstand, inclusief de wegenbelasting.

wat ik zie is dat benzine ten alle tijden duur is, en alleen maar duurder wordt.
de diesel doet niet onder voor de lpg rijder, het zal ongeveer 300 euro duurder per jaar zijn.
voor lpg sta je behoorlijk vaker bij een tankstation. 1 tank diesel is 2 tanken lpg.
bij lpg lees ik dat na 150000 km je tankpomp stuk kan zijn, dan kan er ook nog kans
zijn op een versleten kop. bij een diesel zal er ook wel wat stuk gaan maar mogelijk niet de
cilinderkop of een brandstofpomp.

ik rij een v40 diesel 115pk(getuned naar 144) en die heeft een gemiddeld verbruik van 1 op 18, gemeten over 25000km. goed zuinig dus.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

kortom, onverwacht veel argumenten voor een diesel
Volvo for life
Ripley
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12

Kan niet in je portemonnee kijken, maar de Europa Prestige uitvoering is lekker compleet. Zie bijv. mijn voorstel topic voor de inhoud van dat pakket.
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ook maar eens naar een diesel kijken dan.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

diesel kost je ongeveer 6 cent per kilometer aan brandstof kosten.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ja ik ga even een kostenberekening maken denk ik. Want een diesel is natuurlijk ook weer duurder in wegenbelasting en dat wil ik er dan natuurlijk wel uithalen :)
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Diesel viel voor mij daarom af. Die moet je rijden, en als je eens echt minder rijdt betaal je wel meer houderschapsbelasting. De diesels zijn eenmaal op dreef niet slecht, maar de benzine versie's lopen mooier. Een turbo op een diesel is noodzakelijk, op een benzine versie is het een feest. Als je de tijd hebt (en geld), rij dan eens in de 2T. Die zijn echt nog wel geleverd in de laatste jaren. Tuurlijk, je moet goed zoeken. Maar ook ik vond (na ongeveer een half jaartje) precies de v40 die bij mij past :P
V40
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

als ik naar mijn berekening kijk:

bij 10000 km is benzine 36 euro goedkoper per jaar t.o.v. diesel
bij 20000 km is benzine 530 euro duurder per jaar t.o.v. diesel

diesel blijft per jaar zo'n 300 euro duurder dan lpg, benzine wordt bij 30000 nog duurder..... dat zegt toch wel iets.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Klopt, maar de topicschrijver geeft aan niet meer dan 15.000 per jaar te gaan rijden, vandaar.

Overigens Sjoerd, ik zag dat je eerder schreef:
sjoerdb schreef:bij lpg lees ik dat na 150000 km je tankpomp stuk kan zijn, dan kan er ook nog kans
zijn op een versleten kop.
Ik heb een ander systeem (en een aangepaste kop, fabrieks af). Dus dat is niet zo te stellen. Ik heb daar in ieder geval geen last van gehad, staat dik 2 ton op en motorisch in uitstekende staat!

Neemt niet weg, en daar heeft Bart gelijk in, dat er veel minder Bifuels te koop staan. Ze werden uiteindelijk door belastingmaatregelen ook relatief duur.

Eigenlijk is zou ik qua motoren de 1.6 en de 1.8i echt afraden... Ik heb zelf verder nooit de 1.8i (GDI) gereden, maar ook gelezen op dit forum dat daar wel eens problemen mee zijn. En dat is meteen dan ook enorm subjectief van mij...want er zijn ongetwijfeld mensen die er veel plezier aan beleven, net als de 1.6
V40
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

en ben je al wat wijzer geworden om een keuze te maken? je kan ook hier links posten met wat je gevonden hebt en of het een goeie keuze zou zijn.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Nou het plan is natuurlijk om de auto pas in december aan te schaffen, maar ik ben zeker al een hoop wijzer geworden.

Binnenkort even in een benzine en een dieselversie rijden om te kijken of daar veel verschil in zit. Want qua kosten ontloopt het elkaar allemaal niet zo veel.

Als ik wat leuks vind zal ik het zeker hier posten.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

op afspraak kan je bij mij langskomen, dan kan ik je laten rijden in een v40 1.9D getunde diesel 144 pk. venhuizen valt mee met afstand toch?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
MartijnAG
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04.01.2009 - 14:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Dat is aardig van je! Ja Venhuizen is goed te doen, ben ook redelijk vaak in Heerhugowaard.
1994 - Volvo 440 1.8i GLE
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

volvo V40 1.9D 115PK
Leugens Sjoerd! Je hebt maar 115 geen 144 :angel4:
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

ehm, goed lezen: getunde diesel.... dus wel zeker 144pk. op papier is het een 115pk maar in het echt niet.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Ik zag het wel goed, maar ik maakte een grapje over je onderschrift :) Snappie?
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”