Misschien verstandig om de standkachel nu eens te testen met de koude nachten weer voor de deur.
Meest voorkomende euveltje is nog steeds het waterpompje wat vast gaat zitten omdat het niet gebruikt word.
s'Zomers het ding af en toe eens opstarten word meest niet gedaan dus bij deze
Werkt als hulpverwarming alleen automatisch mee bij de diesels ivm het slecht op temp. komen bij lage temp. bij de benzine is de hulpfunctie niet aanwezig en onnodig.
Dit is ook de reden dat bv op de duitse diesel de kachel wel aanwezig is als hulpverwarming alleen is hij daar standaart weer niet geactiveerd als standkachel.
Ik denk dat bij mijn standkachel de waterpomp inderdaad vastzit. Na een paar keer tevergeefs opstarten bleef de kachel uitgeschakeld. (beveiliging?)
Ik ga een passend pompje bestellen en de kachel er eens uit slopen om het om te wisselen. Kan ik 'm gelijk eens schoonmaken.
Weet iemand of ik de geblokkeerde kachel zelf kan resetten of moet ik daarvoor speciaal naar de dealer?
Mijn standkachel werkt goed echter tijdens het aanslaan maakt ie een piepend geluid voor een minuut ongeveer. Voorheen (6 maanden geleden) was dit geluid er niet!
Iemand een idee wat dit kan zijn?
XC40 Single Ultimate MY2023 Non-Volvo's XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803 V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Standkachel gaat na drie foute starts in fout is hier alleen uit te krijgen met een reset via de kast ,meteen uitlezen wat er fout gaat als het de pomp is geeft hij oververhitingthermostaat in andere gevallen meest branderstoring door een los nevelschoepje .