Sinds 2 dagen hoor ik iedere keer als ik de gas loslaat een bonk geluid uit de onderstal komen. Het betreft trouwens een D5 met 209.000 km. Als eerste dacht ik aan de motorsteunen. De bovenste is een maand geleden vervangen, dus blijkbaar toch een van de onderste ( pneumatische ). Maar de rare is , dat vanmorgen met een koude motor de gebonk ontbrak, totdat de motor warm was geworden, waarna het weer aanwezig was. Nu is de vraag, zou het misschien ook aan de uitlaat kunnen liggen ivm hitte ?? Hoop dat iemand met soortgelijke ervaring me kan helpen voordat de rubbers worden vervangen.
trouwen iemand een idee wat de onderstaande motorsteunen kosten?
bedankt
bonk bij gas loslaten
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik heb hetzelfde gehad. Bij gas los een bonkend geluid. Na alle rubbers in de voorwielophanging vernieuwd te hebben was het euvel verholpen. Rij nu alweer 1.5 jr bonkvrij rond.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Volgens mij is dit een wat vaker voorkomend probleem, als ik het me goed herinner iets dat niet goed vast zit in de aandrijfas. Dat kan dan door de dealer vastgezet worden, waarna het verholpen is.
Edit: Ja, kijk maar:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30492
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14615
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7050
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30492
Edit: Ja, kijk maar:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30492
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14615
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7050
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30492
Volvo S60 D5 Edition MY2004
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25.02.2008 - 16:29
EVEN een update
voor bovenvermelde bonk probleem was er een afspraak gepland voor as maandag bij de limbeek ( volvo specialist in eindhoven ).
Aangezien mijn velgen voor 2 weken weg zijn voor overnieuwd poedercoaten heb ik er tijdelijk 16 inc stalen velgen met deksels erop.
Vanmorgen vroeg moest ik in alle haast naar een klantafspraak in gelderland. Ik rij aan en mijn irriterend over de gebonk wat uiteraard nog steeds aanwezigis hoor ik ook een hele rare geluid komen vanuit rechterwiel. Een aanlopende rinkelende geluid.
Ik dacht effe stoppen en controleren of ik de bouten van de wiel wel goed vastgedraaid heb bij het verwisselen van de banden. Ik trek de deksel eraf, ennnn plots valt er een grote bout op de grond. Het is de middelste bout van de aandrijfas!!!! met de hand aangedraaid en meteen naar de Limbeek gereden die er 2 km vanaf zat. De werkplaats chef heeft het aangedraaid, en vond het vreemd dat het zo kon gebeuren. Na mijn afspraak smiddags meteen terug naar de Limbeek voor een locktite vastzetting!!! wat blijkt, de linker kant hangt er ook los in.
Een aantal maanden geleden heeft de dealer de stuurhuis en spoorstangen vervangen en waarschijnlijk beide bouten niet goed of helemaal niet aangedraaid.
De limbeek heeft beide bouten met locktite vastgemaakt, waarna de bovenvermelde bonk geluid ook meteen verholpen was.
De kosten: 0.00 euro. Ik kan niks anders dan vol lof vermelden over deze snelle en klantvriendelijke handelingen van deze specialisten. Voor mij never never meer de STEALER maar de specialist.
voor bovenvermelde bonk probleem was er een afspraak gepland voor as maandag bij de limbeek ( volvo specialist in eindhoven ).
Aangezien mijn velgen voor 2 weken weg zijn voor overnieuwd poedercoaten heb ik er tijdelijk 16 inc stalen velgen met deksels erop.
Vanmorgen vroeg moest ik in alle haast naar een klantafspraak in gelderland. Ik rij aan en mijn irriterend over de gebonk wat uiteraard nog steeds aanwezigis hoor ik ook een hele rare geluid komen vanuit rechterwiel. Een aanlopende rinkelende geluid.
Ik dacht effe stoppen en controleren of ik de bouten van de wiel wel goed vastgedraaid heb bij het verwisselen van de banden. Ik trek de deksel eraf, ennnn plots valt er een grote bout op de grond. Het is de middelste bout van de aandrijfas!!!! met de hand aangedraaid en meteen naar de Limbeek gereden die er 2 km vanaf zat. De werkplaats chef heeft het aangedraaid, en vond het vreemd dat het zo kon gebeuren. Na mijn afspraak smiddags meteen terug naar de Limbeek voor een locktite vastzetting!!! wat blijkt, de linker kant hangt er ook los in.
Een aantal maanden geleden heeft de dealer de stuurhuis en spoorstangen vervangen en waarschijnlijk beide bouten niet goed of helemaal niet aangedraaid.
De limbeek heeft beide bouten met locktite vastgemaakt, waarna de bovenvermelde bonk geluid ook meteen verholpen was.
De kosten: 0.00 euro. Ik kan niks anders dan vol lof vermelden over deze snelle en klantvriendelijke handelingen van deze specialisten. Voor mij never never meer de STEALER maar de specialist.
XC60 D5 AWD summum
Tja, als die bouten niet vast zet met locktite gaan ze los. Algemeen bekend dacht ik.
Feitelijk hoort de dealer, als deze bouten los zijn geweest, nieuwe bouten te gebruiken.
Feitelijk hoort de dealer, als deze bouten los zijn geweest, nieuwe bouten te gebruiken.