Mijn V70 MY2005 vertoont enigszins dweilerig gedrag.
Hij heeft op de snelweg een lichte voorliefde voor rechts. maar dat is niet heel vreemd bij een V70 zag ik hier. (nieuwe banden komen er binnenkort op)
Wat mij meer zorgen baart is dat dit effect wordt versterkt als ik gas geef.
Dan trekt íe spontaan meer naar rechts.
Wat kan de oorzaak zijn?
dweilerig gedrag
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Draagarm rubbers stuk. Vul maar eens in bij zoek. Geheid dat dit je probleem is, en er staan veel antwoorden bij de zoek functie!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
OK, dank je,
Nu zie ik dat ik zowel de originele, als powerflex bussen kan monteren
Daarnaast zouden de complete draagarmen vervangen kunnen worden, al lijkt me dit laatste overdreven. Ik kan me niet voorstellen dat de metalen delen slijten.
Wat is in deze de beste keuze :
de originele wekere bussen, of de stuggere powerflex? Ik neig naar het laatste, en qua prijs is het verschil ook minimaal.
Graag advies!
Thanks
Nu zie ik dat ik zowel de originele, als powerflex bussen kan monteren
Daarnaast zouden de complete draagarmen vervangen kunnen worden, al lijkt me dit laatste overdreven. Ik kan me niet voorstellen dat de metalen delen slijten.
Wat is in deze de beste keuze :
de originele wekere bussen, of de stuggere powerflex? Ik neig naar het laatste, en qua prijs is het verschil ook minimaal.
Graag advies!
Thanks
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 13.07.2009 - 19:26
Het weggedrag dat je beschrijft is heel herkenbaar voor mij. Ik ben er van overtuigd dat het bij mijn V70 D5 AWD veroorzaakt wordt door een stuurhuis dat niet goed functioneert. Hierover ben ik nog in conclaaf met m'n Volvospecialist.Wat is in deze de beste keuze :
de originele wekere bussen, of de stuggere powerflex? Ik neig naar het laatste, en qua prijs is het verschil ook minimaal.
Graag advies!
Thanks
De draagarmrubbers heb ik laten vervangen door exemplaren van Powerflex. Deze zijn zo goed als onverwoestbaar heb ik begrepen en bespaart je op termijn opnieuw vervanging met alle kosten van dien (arbeid en uitlijning). Let er wel op dat de montage van Powerflex draagarm'rubbers' relatief veel tijd vergt (zo'n 4 uur in totaal volgens mijn Volvospecialist. Dit komt omdat het oude rubber met de hand uit de draagarmbussen verwijderd moet worden. Op dit forum is desgewenst ongetwijfeld iemand te vinden die het voordelig voor je kan doen.
Wat is het effect van Powerflex? Ik merk er eerlijk gezegd weinig van. De carrosserie wordt bij het afrijden van drempels wat beter opgevangen dan voorheen. Het comfort is onverminderd goed. Als de draagarmrubbers van jouw auto versleten zijn, ga je het verschil ongetwijfeld merken. Laat wel goed nakijken óf de rubbers versleten zijn. Bij mijn auto was dat achteraf niet het geval waardoor het effect van de Powerflex exemplaren ook minder goed te voelen is.
Een andere mogelijke oorzaak van het naar rechts trekken kan zijn:
- onjuiste uitlijning; --> dit moet je na montage van andere draagarmrubbers sowieso laten doen.
- een motorsteun (passagierszijde) die is versleten/doorgezakt.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Laat je hier even weten als je de oplossing gevonden hebt?
Groet,
Paul
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Heb je hetzelfde effect ook met remmen? Is het een auto met een schadehistorie?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Nee, met remmen geen effect, en voor zover we kunnen zien geen schades.
Maar Frank S60, waarom vraag je dat over die schade?
We hebben hem vanavond op de brug gehad, en vooral de voorste rubber op de linker draagarm heeft veel speling en vertoont scheurtjes. Ik wil deze dan ook op korte termijn vervangen, en dan natuurlijk ook de rechtse!
Allen dus nog de afweging : Origineel, of Powerflex?
Maar Frank S60, waarom vraag je dat over die schade?
We hebben hem vanavond op de brug gehad, en vooral de voorste rubber op de linker draagarm heeft veel speling en vertoont scheurtjes. Ik wil deze dan ook op korte termijn vervangen, en dan natuurlijk ook de rechtse!
Allen dus nog de afweging : Origineel, of Powerflex?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Die vraag over schade komt van het volgende: Als je een auto goed in elkaar drukt, wordt het een soort rijdende banaan. Je hebt het over enkele graden op z'n hoogst, maar dat geeft vooral met stevig remmen vaak een afwijking naar 1 kant. Als de schade verder netjes gemaakt is dan zie je er weinig/niks van als "leek" maar de auto is dan wel krom.
Soms wordt dit zo gedaan omdat een auto die krom is en gericht moet worden total loss is, en een rechte niet. Kan de keus zijn van de vorige eigenaar na schade om hem te laten fiksen zonder richten van de verzekeringscenten en daarna te verkopen als rechte en goede auto.
Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, maar vandaar de vraag!
En als je rubbers compleet aan gort zijn dan zou ik het eerst daar zoeken voor je dit soort horrorverhalen als oorzaak aanwijst!
En mijn bescheiden mening; powerflex!
Soms wordt dit zo gedaan omdat een auto die krom is en gericht moet worden total loss is, en een rechte niet. Kan de keus zijn van de vorige eigenaar na schade om hem te laten fiksen zonder richten van de verzekeringscenten en daarna te verkopen als rechte en goede auto.
Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, maar vandaar de vraag!
En als je rubbers compleet aan gort zijn dan zou ik het eerst daar zoeken voor je dit soort horrorverhalen als oorzaak aanwijst!
En mijn bescheiden mening; powerflex!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
OK, dan ga ik de powerflex bestellen,
nog tips tav de montage?
PS, mijn auto is gecheckt door een sub-dealer op geclaimde schades, en daar is niks uitgekomen.
Ook nog op de brug gezet, en nagelopen door een specialist en niks ontdekt, dus ik ga er vanuit dat het geen chiquita is (ik ben daar kritisch op, en bij enige tekenen van schade laat ik hem staan):roll:
nog tips tav de montage?
PS, mijn auto is gecheckt door een sub-dealer op geclaimde schades, en daar is niks uitgekomen.
Ook nog op de brug gezet, en nagelopen door een specialist en niks ontdekt, dus ik ga er vanuit dat het geen chiquita is (ik ben daar kritisch op, en bij enige tekenen van schade laat ik hem staan):roll:
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =