ets lamje + plaats gasklep in motor

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
jony
2nd Gear member

hallo, vandaag begon het ets lampje opeens te branden

nu heb ik een franse handleiding en versta ik niet zo goed wat het is, iets met lichten en verlichting ?

mijn auto is vandaag wel volledig aan de computer gelegt en er waren geen foutmeldingen

heeft iemand een idee hoe het zou komen dat het even brandde en heeft het bepaalde gevolgen ?

ik moet wel zeggen dat ik de verlichting aan de zonnekleppen heb verwijderd omdat die toch niet werkte

alvast bedankt

grtz jony
hadico
5th Gear member

ETS staat voor gasklephuis zoek maar eens op ETS hier op het forum staat genoeg beschreven
Gast

ETS = Electronic Throttle System.
Of tewel het berucht gasklep syndroom.
Kan goed gaan, die van mij heeft ook af en toe wel eens opgelicht. Echter niet constant.
Wat voor auto heb je?
jony
2nd Gear member

ik heb een volvo c70 2.4 liter benzine uit 2000 maar hij heeft in 2004 nieuwe motor en turbo gehad ( wegens olielek)

grtz
Gast

ga maar eens zoeken (op internet en dit forum) op Volvo + gasklep.
aertssenhjc
5th Gear member

dbosker schreef:ga maar eens zoeken (op internet en dit forum) op Volvo + gasklep.
Dan gaat er een wereld voor je open ;)
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
jony
2nd Gear member

inderdaad, de wereld van problemen

nu is mijn motor wel vervangen in 2004, is dit stuk dan soms niet mee vervangen en momenteel brand er geen lichtje meer, hopelijk blijft het zo

komt het wel eens voor dat het weggaat en dan geen problemen meer geeft ?

grtz jony
jony
2nd Gear member

hallo, ik heb net van vorige eigenaar gehoord dat de gasklep ong 2 jr geleden is vernieuwd

nu brand er ook geen lamje meer en alles werkt perfect, ( cruise control, stationair draaien, toeren, kracht )

nu heb ik eens gekeken naar de gasklep ( als ik naar het juiste kijk , zit hij als ik voor de motor sta achter de motor tussen de luchtfilter en motor ? )en zie ik er geen sticker aan hangen, wel is het zoals er geveilt is aan bovenkant ervan, zou dat kunnen wijzen op een gereviseerde ?

alvast bedankt

grtz jony
jony
2nd Gear member

nu ik nog eens de pic's van gasklep heb bekeken van op het forum twijfel ik of ik wel naar het goede gekeken heb

ik heb dus een c70 uit 2000 2.4 turbo benzine

weet iemand waar de gasklep juist zit

grtz en alvast bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”