Enkel dagen geleden lichtte het waarschuwingslampje van het remvloeistofniveau op van mijn S60 D5 uit 2002.
Het niveau was aan de lage kant en heb dit bijgevuld, in de hoop...
800 km later weer hetzelfde symptoom.
Echter geen lekkages zichtbaar -> motorafscherming onder gedemonteerd-> plas remvloeistof.
Het blijkt dat er uit een opening van het koppelingshuis remvloeistof lekt.
zie afbeelding.
Heeft iemand een idee ?
Remvloeistof lekkage
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
koppelingcilinder lek!
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja dat kan haast niet missen... Ik weet niet uit mn hoofd niet wat er allemaal gedemonteerd moet worden voor een reparatie daarvan, maar als je een hoge km stand hebt misschien ook het overwegen waard om er een nieuwe koppeling in te zetten. Wellicht is de oude nu ook niet meer zo best door eventuele vervuiling...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.05.2007 - 12:19
ik heb hetzelfde probleem .. mijn wagen is net een maand uit waarborg en daardoor moet ik zelf de kosten dragen (50%) ; ik vind alleen dat dit niet kan .. ik lees hier en daar dat dit meer voorkomt, is er ergens een document van volvo dat dit een "known" issue is ? mijn wagen is van 8/2007
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Bij het type met de nieuwe diesel motor (vanaf MY2006) komt dit vaker voor. Bij de oer D5 is dit volgens mij geen bekend probleem.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Kosten zijn rond de 1000 euro,afhankelijk van waar je hem laat repareren!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.05.2007 - 12:19
het gekke is de garage zegt dat dit probleem door de km's komt .. of gewoon stuk gaat door gebruik, de mechaniekers zeggen dat ze dit regelmatig zien en dat volvo maar moet erkennen dat er iets fout is met dat stuk.
ik kan niet begrijpen dat volvo met zijn "veilig" imago iets kan maken dat zo "snel" kapot gaat en toch zo belangrijk is voor de veiligheid
ik kan niet begrijpen dat volvo met zijn "veilig" imago iets kan maken dat zo "snel" kapot gaat en toch zo belangrijk is voor de veiligheid
- S60-163
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 30.04.2008 - 12:06
- Locatie: Almelo
Dan hebben we het waarschijnlijk alleen over een vervanging van koppelingscilinder + bijbehorend arbeidsloon neem ik aan.Ramon&Ramon schreef:Kosten zijn rond de 1000 euro,afhankelijk van waar je hem laat repareren!
Is er kans dat de weglopende olie in contact komt met de koppelingsplaten ? Als dat zo is, is het geen vraag meer om wel of niet de platen/drukgroep te vervangen m.i.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Voor 1000 euro kun je de volledige koppeling laten vervangen zonder vlegwiel. Dat is denk ik ook wat Ramon bedoelt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- S60-163
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 30.04.2008 - 12:06
- Locatie: Almelo
Inmiddels is de cilinder vervangen door de dealer en blijft de remvloeistof nu netjes binnen. Aangezien de koppeling + drukgroep bij 100.000 km al vervangen was (beetje vroeg, maar goed) lag het niet voor de hand deze er nu preventief bij mee te nemen.
Mede ook omdat de weggelopen olie de koppelingsplaten niet geraakt heeft (weet niet of dit überhaupt kan).
Kosten waren:
- cilinder € 97,-
- arbeidsloon € 440,-
- remvloeisof € 4,-
Mede ook omdat de weggelopen olie de koppelingsplaten niet geraakt heeft (weet niet of dit überhaupt kan).
Kosten waren:
- cilinder € 97,-
- arbeidsloon € 440,-
- remvloeisof € 4,-