Zo, vandaag mijn standkachel laten activeren bij de dealer.
Heb nu alvast de timer ingesteld. En nu maar kijken of ie morgenochtend lekker warm is. Ik geniet nu al.
gr
Berrie
Standkachel laten activeren
-
- 5th Gear member
is het de eerste keer dat je hem gaat gebruiken? misschien dan handig om hem vanavond al eens te laten opstarten als het nog licht is, dan kan je in de gaten houden of het goed gaat.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
-
- 2nd Gear member
Wat een heerlijkheid zeg. Grandioos.
Heb hem gisterenavond eerst even getest. Maak wel veel lawaai, maar ja hij staat dan ook voor de garage onder de carpoort, fungeert volgens mij ook een beetje als klankkast. Maar roken, zoals hier nogal eens is over gesproken, nou nee hoor.
Ik kan me nu al verheugen op de komende nachtvorsten.
gr
Berrie \:D/
Heb hem gisterenavond eerst even getest. Maak wel veel lawaai, maar ja hij staat dan ook voor de garage onder de carpoort, fungeert volgens mij ook een beetje als klankkast. Maar roken, zoals hier nogal eens is over gesproken, nou nee hoor.
Ik kan me nu al verheugen op de komende nachtvorsten.
gr
Berrie \:D/
- OracleDBA
- 4th Gear member
Ja lekker he.
Het lawaai daar was ik in het begin ook wel bang voor, ik woon in een heel stille wijk, maar gelukkig kan ik de auto zodanig parkeren dat het geluid bijna niet te horen is. Het is net of er ergens in de verte een vliegtuig overvliegt
Pas als je dichtbij komt gaat het echt opvallen.
Verder is het gewoon heel erg lekker om in een warme auto in te stappen en van mij mag de kleine ijstijd beginnen :coldcold:
Het lawaai daar was ik in het begin ook wel bang voor, ik woon in een heel stille wijk, maar gelukkig kan ik de auto zodanig parkeren dat het geluid bijna niet te horen is. Het is net of er ergens in de verte een vliegtuig overvliegt

Verder is het gewoon heel erg lekker om in een warme auto in te stappen en van mij mag de kleine ijstijd beginnen :coldcold:
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
-
- 5th Gear member
ik heb een electrische voorverwarming gemonteerd in mijn v40, koelvloeistof en interieur wordt daarbij opgewarmd. ik moet wel een verlengsnoer uitleggen maar herrie hoor ik echt niet. geruisloos en misschien wel schoner voor het milieu ook. alleen als ie niet naast het huis staat dan wordt het moeilijker, dan hebben jullie wel weer een voordeel(draadloos)
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
- FrankS60
- 5th Gear member
Kun je er op de een of andere manier makkelijk achter komen of je standkachel al is ingebouwd maar niet geactiveerd? Ik heb het geloof ik wel eens ergens gelezen hier maar kan het niet terugvinden... Volgens mij zijn ze ook alleen bij de V70 vooraf ingebouwd maar niet geactiveerd...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- OracleDBA
- 4th Gear member
De standkachel is links onderin ingebouwd en is niet zichtbaar vanuit de motorruimte. Ik heb weleens gelezen dat je onder de auto een stukje uitlaat zou kunnen zien, alleen bij mij is dat niet het geval. Er is wel een uitsparing gemaakt waardoor de uitlaat te zien is.
Richard
- FrankS60
- 5th Gear member
eh oke, ik heb alleen geen idee hoe de unit eruit ziet en waar ik dan naar op zoek ben. Zoiets als bij een boot/caravan? Zo'n webasto zeg maar? Zie je hem wel op de brug? Andere manieren om hem te kunnen zien (of niet als hij er niet in zit)? Ik kan best een paneeltje demonteren enzo als ik maar weet waar ik moet zoeken. Zal zo ook eens in vadis spieken...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- hadico
- 5th Gear member
Als hij erin zit zie je hem achter de linker mistlamp zitten in de hoek van de bumper maar deze werd alleen standaart geleverd op buitenlandse (koudland) diesel modellen zo te zien heb jij een benzine model en daar werd hij niet standaart op geleverd anders zou hij ook zichtbaar moeten zijn in je display tav de starttijden.
- FrankS60
- 5th Gear member
Ah oke! Hadico saves the day (again)!
Maarre, OracleDBA, heb jij hem achteraf in laten bouwen dan? Want een T5 is ook heul geen diesel!
Maarre, OracleDBA, heb jij hem achteraf in laten bouwen dan? Want een T5 is ook heul geen diesel!