edraket, bedoel je de 6 trap GT of de 6 handbak ?
Ik heb een 163PK 6 trap GT en heb de volgende toerentallen in 6e :
100km/u = 1800rpm
120km/u = 2100rpm
140km/u = 2500rpm
D73, mooie V70 hoor, nu nog een taartschep (spoilertje) er achterop ?
D5 163pk of D5 185pk
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8533
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Prachtige auto, veel plezier ermee.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- hogie
- 3rd Gear member
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 10.07.2005 - 14:59
- Locatie: Brabant
Inhakend hierop, ik heb momenteel een 2.4D (163pk) GT 5 bak op het oog met 160000 op de teller (2005 MY2006) zijn er nog specifieke zaken welke extra de aandacht (behalve natuurlijk de D.riem) verdienen als ik tot aanschaf over ga en wie heeft er ervaring met de aankoopkeuring van VOLVO van 95 euro?
Wel of niet doen zo'n keuring.
Auto komt uit de lease, alle beurten gehad bij een officiele Volvo dealer.
Wel of niet doen zo'n keuring.
Auto komt uit de lease, alle beurten gehad bij een officiele Volvo dealer.
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Beiden schakelen beduidend beter als de resp 5 bakken. De 6 handbak draait exact evenveel toeren als de automaat, dus ook 2100 toeren bij 120 in 6. De 5 bak draait dan een kleine 2500 toeren.Ivo Philips schreef:edraket, bedoel je de 6 trap GT of de 6 handbak ?
Ik heb een 163PK 6 trap GT en heb de volgende toerentallen in 6e :
100km/u = 1800rpm
120km/u = 2100rpm
140km/u = 2500rpm
D73, mooie V70 hoor, nu nog een taartschep (spoilertje) er achterop ?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Iets ander onderwerp, dus misschien beter eigen topic openen... Maar ik zal je vragen beantwoorden. Er is opzich behalve de distributieriem weinig om op te letten. Standaard zaken controleren zoals sluiting deuren, naden bij aansluiting plaatdelen etc. voor schade. Staat van de remschijven, hoe de motor loopt, koelvloeistofreservoir en olievuldop voor 'mayonaise' etc. Daarnaast kijken of alle deursloten het goed doen, dat is een bekend punt. Let er ook even op hoe de motor start, is dit moeizaam dan kan dat een indicatie zijn voor iets met de injectoren (ook redelijk bekend punt).hogie schreef:Inhakend hierop, ik heb momenteel een 2.4D (163pk) GT 5 bak op het oog met 160000 op de teller (2005 MY2006) zijn er nog specifieke zaken welke extra de aandacht (behalve natuurlijk de D.riem) verdienen als ik tot aanschaf over ga en wie heeft er ervaring met de aankoopkeuring van VOLVO van 95 euro?
Wel of niet doen zo'n keuring.
Auto komt uit de lease, alle beurten gehad bij een officiele Volvo dealer.
Voor wat betreft de aankoopkeuring: zeker doen! Ik heb hem ook laten doen en ik vond het een hele goede ervaring. Ze waren er ruim een uur mee bezig en naderhand alles rustig met de chef werkplaats doorgelopen. Alle aandachtspunten qua techniek, storingslijst bij uitlezen doorgenomen en hij heeft gecontroleerd of de auto voor alle terugroepacties is geweest. Zorg bij zo'n aankoopkeuring wel dat je niet bij het dealerbedrijf gaat dat hem verkoopt (let op vestigingen van dezelfde toko) of de dealer waarmee de handelaar vriendjes is.
Volvo S60 D5 Edition MY2004
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8533
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb mijn V70 (MY06) laten keuren bij een onafhankelijk keuringsstation In de buurt van Antwerpen, VAB (Vlaamse Automobilisten Bond).
Keuring duurde ongeveer anderhalf uur, inbegrepen run op de vermogenstestbank en zelfs het meten van de lak dikte op verschillende plaatsen om uit te maken of de auto herspoten was of niet.
Je krijgt ook een verslag van 4 of 5 bladzijden mee naar huis.
Auto kwam er met flying colours uit, alleen de sporing van de voorwielen stond iets te ver naar buiten.
Dit soort keuringen is een goed idee om grote verdoken problemen op te sporen, het is echter geen garantie naar de toekomst, daar ik in het eerste jaar na aankoop toch aardig wat kleine mankementjes gehad heb, gelukkig alles geregeld onder Volvo SUC garantie.
Hieronder een linkje naar het diagnose centrum dat ik gebruikte.
http://www.vab.be/nl/producten/diagnose ... fault.aspx
Keuring duurde ongeveer anderhalf uur, inbegrepen run op de vermogenstestbank en zelfs het meten van de lak dikte op verschillende plaatsen om uit te maken of de auto herspoten was of niet.
Je krijgt ook een verslag van 4 of 5 bladzijden mee naar huis.
Auto kwam er met flying colours uit, alleen de sporing van de voorwielen stond iets te ver naar buiten.
Dit soort keuringen is een goed idee om grote verdoken problemen op te sporen, het is echter geen garantie naar de toekomst, daar ik in het eerste jaar na aankoop toch aardig wat kleine mankementjes gehad heb, gelukkig alles geregeld onder Volvo SUC garantie.
Hieronder een linkje naar het diagnose centrum dat ik gebruikte.
http://www.vab.be/nl/producten/diagnose ... fault.aspx
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Jammer nou de advertentie is natuurlijk weggehaald en kan ik je nieuwe aanwinst niet bewonderen maar ik reken op wat meer fotos bij afleveringDe 185pk 6 trap gaf toch iets meer rust dan de 163pk 5 trap. Dus uiteindelijk voor de volgende 185pk gegaan:
Volvo V70 D5 185 pk Momentum Geartronic
Gefeliciteerd in ieder geval
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8533
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik hoop dat ie al het nieuwe type wervelklep heeft, anders gaat die er geheid aan.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Grote kans dan dat deze al is vervangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8533
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
is die van jou ook al vervangen ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D