Wat kan ik allemaal veranderen aan mijn auto?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

Ik zit met een dilemma:

Ik heb een bod gedaan op vier handgrepen van een S40 (om te gaan spuiten) en mijn bod is geaccepteerd. Alleen nu blijkt dat de handgrepen van een phase I zijn. Die zijn exact hetzelfd qua vorm enzo, alleen heeft de handgreep rechtsvoor een gat voor een slot. Mijn auto heeft daar dus geen slot, dus zit ik dadelijk te kijken met een gat waar niks in zit.

Nu bedacht ik dat ik het misschien wel dicht kon smeren met plamuur ofzo om daarna toch te spuiten, alleen heb ik hier totaal geen ervaring mee. Is dat lastig te maken? Want als dat zo is moet ik het voorbij laten gaan en wachten tot er een setje voorbij komt die wel geschikt is voor een phase II.
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
Nigel
2nd Gear member
Contacteer:

Tis niet lastig te maken, maar ik vraag me af of dat wel mooi wordt dan?
Hebben jouw nieuwe handgrepen op die plek dan al een 'dichte ruimte' waar bij de oude handgrepen het sleutelgat zit?
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

Nigel schreef:Tis niet lastig te maken, maar ik vraag me af of dat wel mooi wordt dan?
Hebben jouw nieuwe handgrepen op die plek dan al een 'dichte ruimte' waar bij de oude handgrepen het sleutelgat zit?
Volgens mij is het niet helemaal duidelijk:

De handgrepen die orgineel op mijn auto horen zijn gewoon ongelakt plastic ZONDER sleutelgat. De "nieuwe" die ik wil kopen hebben WEL een sleutelgat.

Ik kan niet de huidige handgrepen gewoon spuiten, want als het mislukt heb ik een probleem en ik kan niet een paar dagen zonder handgrepen rondrijden.
menjo
7th Gear member

Zit er geen sleutelgat rechts bij een phase 2?
menjo
7th Gear member

*klikt op link onder z'n eigen post* en ziet dat het zo is :D
Nou ik zou het gewoon met zo'n polyesther plaksetje dicht proberen te maken. Ik denk niet dat plamuur goed werkt, want het heeft denk ik geen ondergrond?
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

menjo schreef:*klikt op link onder z'n eigen post* en ziet dat het zo is :D
Nou ik zou het gewoon met zo'n polyesther plaksetje dicht proberen te maken. Ik denk niet dat plamuur goed werkt, want het heeft denk ik geen ondergrond?
Nee, inderdaad, het heeft dan geen ondergrond en ik ben bang dat je het gat dan zo in kunt drukken als het gespoten en gemonteerd is. Misschien kan ik een aliminium plaatje tegen de achterkant maken en dan dichtsmeren met plamuur, dan is het wel stevig.
Nigel
2nd Gear member
Contacteer:

Barracuda_82 schreef:
Nigel schreef:Tis niet lastig te maken, maar ik vraag me af of dat wel mooi wordt dan?

De handgrepen die orgineel op mijn auto horen zijn gewoon ongelakt plastic ZONDER sleutelgat. De "nieuwe" die ik wil kopen hebben WEL een sleutelgat.

Ik kan niet de huidige handgrepen gewoon spuiten, want als het mislukt heb ik een probleem en ik kan niet een paar dagen zonder handgrepen rondrijden.
Dat snap ik wel, vroeg me alleen af of je bijgewerkte handgrepen dan 'lelijk' worden omdat er nog wel een 'ruimte' is waar het sleutelgat voorheen gezeten heeft zeg maar. Heeft een P2 dat soms ook al vroeg ik me dus af :)

Dingetje ervoor en dan plamuren wordt wel stevig. Met epoxy meuk aan de gang kan ook.. tis alleen maar klein gaatje toch?
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

Nigel schreef:
Barracuda_82 schreef:

Dat snap ik wel, vroeg me alleen af of je bijgewerkte handgrepen dan 'lelijk' worden omdat er nog wel een 'ruimte' is waar het sleutelgat voorheen gezeten heeft zeg maar. Heeft een P2 dat soms ook al vroeg ik me dus af :)

Dingetje ervoor en dan plamuren wordt wel stevig. Met epoxy meuk aan de gang kan ook.. tis alleen maar klein gaatje toch?
Als ik dus het gaatje dichtsmeer en netjes afschuur moet het niet zichtbaar zijn na het spuiten.
Nigel
2nd Gear member
Contacteer:

Nope!
Neem wel de grondlagen enz. in acht.
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

Nigel schreef:Nope!
Neem wel de grondlagen enz. in acht.
Ik heb eenmaal eerder iets gespoten (mijn wijlen scooter) en dat is erg mooi geworden, maar dat heb ik alleen te danken aan een hele berg geduld. Ik ben van plan om het zo aan te pakken:

1. Sleutelgat dichtmaken (stevige achtergrond en dichtmaken met plamuur)
2. Sleutelgatopvulling glad schuren en de rest van de handgrepen schuren
3. Grondlak aanbrengen (1 dag uit laten harden)
4. Drie tot vijf laklagen aanbrengen (met 1 tot 2 dagen droogtijd ertussen)
5. Twee of drie blanke laklagen aanbrengen (idem)
6. Goed laten uitharden (weekje ofzo)
Nigel
2nd Gear member
Contacteer:

Nou dan staat hij volgens mij erg strak in de lak! :)
Succes alvast!
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

Net gebracht door de vriendelijke meneer van www.leds-buy.nl:

Afbeelding

Vanavond even erin draaien en een voor en na foto maken.

Voor de duidelijkheid:

Het zijn T10 stadslicht vervangers. Eerst waren die altijd met 1 led en tegenwoordig met 3 leds. Als het goed is moet dat best wat licht geven. Ben benieuwd!
Nigel
2nd Gear member
Contacteer:

Ben benieuwd!!
Hebben ze ook lampjes voor die zij-clignoteurs?
Moet bij mij nog witte of grijze kapjes erop maken, dan is zo'n lampje ook mooier he.
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

Nigel schreef:Ben benieuwd!!
Hebben ze ook lampjes voor die zij-clignoteurs?
Moet bij mij nog witte of grijze kapjes erop maken, dan is zo'n lampje ook mooier he.
Dat durf ik niet te zeggen. Wat voor fitting hebben de zij-knipperlichten?

Ik heb zelf al een keer led-achterlichten en knipperlichten geprobeerd, maar dat is geen optie, want die werken alleen in units met helder glas (lexuslook achterlichten). Door de "ribbeltjes" in het glas word het licht van de led's te diffus en komt er niet genoeg licht door het glas. Dit word niet goedgekeurd door de politie en is natuurlijk ook niet zo prettig voor je eigen veiligheid. Voor de zij-knipperlichten lijkt het me niet zo erg als die wat minder fel zijn.
MDA
5th Gear member

Hee zeg, die LEDjes zien er netjes uit, en ik weet zeker dat daar genoeg licht uit komt, maar de fitting lijkt in de verste verte niet op de fitting van mijn stadslichtjes... moet je dat zelf klussen?? (originele fitting pakken, lampje breken, beetje solderen etc??)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

MDA schreef:Hee zeg, die LEDjes zien er netjes uit, en ik weet zeker dat daar genoeg licht uit komt, maar de fitting lijkt in de verste verte niet op de fitting van mijn stadslichtjes... moet je dat zelf klussen?? (originele fitting pakken, lampje breken, beetje solderen etc??)
Nou... ben net bezig geweest om de ledjes te installeren, en ik kan je al vertellen: deze passen net niet.

De fitting van deze lampjes passen in principe goed (gewoon T10), maar doordat er drie ledjes in zitten ipv eentje, is ie net iets dikker als het orginele gloeilampje. Daardoor past hij niet door de opening in de koplampunit. Ik heb het hier over een halve milimeter verschil.

Wat ik nu ga doen: deze week (ik hoop morgen) ga ik even bij die vriendelijke meneer langs (die me overigens hier al voor gewaarschuwd had) om de versie met 1 led te proberen, en als de te weinig licht oplevert ga ik de fitting van deze lampjes dusdanig modificeren (lees vijlen) tot ze wel passen. Jammergenoeg beschik ik niet over het juiste gereedschap om het verschil in omtrek te kunnen meten. Waarschijnlijk is het een fractie van een milimeter verschil, want je kunt de leds wel een stukje erin duwen, maar niet helemaal erdoorheen (ik durfde niet door te drukken, anders heb ik dadelijk een ledlampje los in mijn koplamp liggen, en hard drukken heeft me al een keer het binnenwerk van mijn koplamp gekost).

Ik heb even een crappy plaatje gemaakt met mijn telefoon met het ledlampje aan 1 kant half in de koplamp om het verschil te laten zien tussen de twee lampjes:

Afbeelding

Ze zijn echt heel vet! :(
Denniskl
5th Gear member

Jammer dat het niet past.
Maar als je als stadsverlichting heldere leds gaat gebruiken.
Zou je dan ook niet xenon verlichting nemen?
Of iets wat daarbij in de buurt komt?
Anders is het ook geen gezicht.
Hel-witte stadsverlichting en "gele" normale verlichting.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

Denniskl schreef:Jammer dat het niet past.
Maar als je als stadsverlichting heldere leds gaat gebruiken.
Zou je dan ook niet xenon verlichting nemen?
Of iets wat daarbij in de buurt komt?
Anders is het ook geen gezicht.
Hel-witte stadsverlichting en "gele" normale verlichting.
Ja, xenon verlichting lijkt me heel erg mooi, maar ik heb me heilig voorgenomen om de eerstkomende tijd alleen maar goedkope modificaties aan mijn auto te doen, want ik ken mezelf: als ik eenmaal begin houdt ik niet meer op en dan gaat het me bakken met geld kosten....

Edit:
Wat ik dus van plan ben is om de lampen van Philips erin te zetten (volgens mij heb ik in een topic van jou gelezen dat jij die ook had), want schijnbaar geven die een veel minder geelactig licht.
Denniskl
5th Gear member

Goh... waar ken ik dat van...
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
arnoud
8th Gear member

Ik weet niet of het de moeite is om op een donkere kleur auto de handgrepen te spuiten... Op een zilverkleurige auto kan ik het me voorstellen, daar steken ze flink af.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”